اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تخریب 300 هزار مترمربع ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی/ متلاشی شدن 6 محموله بزرگ مواد مخدر در چالوس

دادستان چالوس گفت: بیش از ۳۰۰ هزار متر مربع اراضی کشاورزی و باغات را به حالت اولیه برگرداندیم که همه اینها نشان‌دهنده عزم جدی دستگاه قضایی برای مبارزه با فساد است.

تخریب 300 هزار مترمربع ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی/ متلاشی شدن 6 محموله بزرگ مواد مخدر در چالوس

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، عبدالکریم خطیبی با اشاره به اینکه اولویت ما مبارزه با فساد به ویژه در بخش اداری و اقتصادی است و دستگاه قضایی از درون خودش شروع کرده است، اظهار کرد: احیاء حقوق عامه و در رأس آن حمایت از تولید و کارآفرینی داریم و در مراجعه به واحدهای ورشکسته و تعطیل سعی به راه‌اندازی این واحدهای تولیدی است.

وی با بیان اینکه استفاده از فناوری نوین الکترونیکی مورد توجه جدی قرار گرفته است، افزود: این کار در گذشته به روش سنتی و حضوری کارهای ابلاغ و امثالهم انجام می‌شد که کارها به کندی پیش می‌رفت.

دادستان چالوس گفت: الان بیش از ۹۵ درصد کارهای اخطاریه و لوایح با روش الکترونیکی قابل پیگیری است و این جلوی بسیاری از فسادها جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه برای پیشگیری از وقوع جرم فرهنگ صلح و سازش راه‌اندازی شد، عنوان کرد: واحد جداگانه‌ای در شورای حل اختلاف وجود دارد و حدود بیش از ۴۰ درصد پرونده‌ها با این روش صلح و سازش می‌شود.

خطیبی تصریح کرد: در راستای اجرای قانون حفظ کاربری اراضی و باغات در سال ۹۸ تعداد ۱۲۲ هزار و ۸۰۰ متر مربع اراضی کشاورزی و باغات در قالب ۸۳ قطعه دیوارکشی تخریب و به حالت اولیه بازگردادنده شدند.

وی یادآور شد: آمار سه ماهه اول ۹۹ بیش از سال ۹۸ بوده است و بیش از ۳۰۰ هزار متر مربع اراضی کشاورزی و باغات را به حالت اولیه برگرداندیم که همه اینها نشان‌دهنده عزم جدی دستگاه قضایی برای مبارزه با فساد است.

دادستان چالوس خاطرنشان کرد: در بحث مبارزه با اراذل و اوباش در ۸ ماه اخیر هیچ‌گونه درگیری و تعرض جدی توسط اراذل و اوباش نداشتیم و این نشان از اقتدار دستگاه قضایی است و آنها می‌دانند اگر دست به اقدامی بزنند بدون اغماض با آنها برخورد می‌شود.

وی افزود: ظرف یک‌ماه گذشته حدود ۶ محموله بزرگ مواد مخدر در چالوس توسط مأموران استان و شناسایی و متلاشی شدند.

خطیبی گفت: بیش از ۱۰ نفر از معترضان و متجاوزان اموال عمومی و بیت‌المال نیز در شهرستان چالوس شناسایی و دستگیر شدند که الان در زندان هستند.

همچنین علی ادبی‌فیروزجایی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی به جایی رسید که بدون مماشات با همه نهادهای در حال مبارزه با فساد و احیای منابع طبیعی و حفظ حقوق بیت‌المال است، اظهار کرد: احکامی که بعضا حدود ۱۵ سال اجرا نشده بود را اجرایی کردیم.

وی با تأکید بر اینکه برخورد قاطع با افرادی که به صورت اراذل و اوباش فعالیت داشتند، انجام شد، افزود: مبارزه با فساد ادامه خواهد یافت و حفظ کرامت انسانی بسیار مهم است.

رئیس دادگستری چالوس گفت: دادگستری ملجأ و پناهگاه مردم است و مردم باید احساس کنند حقشان گرفته می‌شود و مظلومان احساس امنیت و عدالت داشته باشند و ظالمان احساس ترس داشته باشند و بدانند برابر قانون با آنها برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: آمار ورودی پرونده‌ها در سه ماهه نخست امسال ۳۹ هزار و ۷۵۲ فقره، رسیدگی شده و خروجی پرونده‌ها ۴۳هزا و ۷۶۲ فقره و مانده پایان دوره تعداد ۴ هزار و ۷۰۵ فقره با عملکرد مثبت ۴۰۱۰ مورد است.

انتهای پیام / ۸۶۰۱۹/ج/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول