اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

اجرای ۴۰ برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در جوار شهدای گمنام اراک

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی، از اجرای 40 عنوان برنامه در جوار شهدای گمنام اراک همزمان با چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس خبر داد.

اجرای ۴۰ برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در جوار شهدای گمنام اراک

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی در سی‌امین نشست گام دوم کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی اظهار کرد: هوشمندی امام خمینی(ره) در نام‌گذاری جنگ ۸ ساله به نام دفاع مقدس به جنگ تحمیلی قداست ویژه‌ای بخشید و این قداست سبب بسیج کردن آحاد و اقشار مردم برای دفاع همه‌جانبه از کشور شد و ملت با همه توان و هر سلیقه‌ای به میدان آمدند.

وی تصریح کرد: یکی از هنرها و ابتکارات مهم حضرت امام(ره) که قبل از انقلاب و تا پایان عمر با برکتشان نمود زیادی داشته است بسیج کردن مردم بود که از ابتدای انقلاب برای تشکیل حکومت اسلامی و در دفاع مقدس برای دفاع از آرمان‌های انقلاب و در نهایت بسیج خود مردم برای اداره جامعه بود و امروز شاهد آثار و برکات این هنر امام خمینی(ره) هستیم.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: دفاع مقدس علاوه بر اینکه توانست بار دیگر پیروزی جبهه حق بر باطل را به رخ دنیا بکشد دستاوردهای بسیار زیادی برای انقلاب و ملت ایران به همراه داشت که این دستاوردها باید به‌خوبی تبیین شود.

کریمی گفت: فرا رسیدن چهلمین سالگرد دفاع مقدس یک فرصت ارزشمند است تا بار دیگر دستاوردهای این دفاع ۸ ساله را تبیین کنیم که این کار هم برای رزمندگان و یادگاران هشت سال جنگ تحمیلی شیرین و خاطره‌انگیز است و هم می‌تواند نسل جوان و نوجوان کشور را با عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و دستاوردهای آن بیشتر آشنا کند.

 از مهم‌ترین آورده‌ها و برکات دفاع هشت‌ساله جدای از قدرت نظامی، دفاعی، سیاسی و بین‌المللی دستاوردهای فرهنگی و معنوی دفاع مقدس است که امروز باید به آنها توجه ویژه داشته باشیم

وی ادامه داد: از مهم‌ترین آورده‌ها و برکات دفاع هشت‌ساله جدای از قدرت نظامی، دفاعی، سیاسی و بین‌المللی دستاوردهای فرهنگی و معنوی دفاع مقدس است که امروز باید به آنها توجه ویژه داشته باشیم.

 

 

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: رسیدن به خودباوری و اعتماد به نفس جوانان در دفاع مقدس که باعث شد جوانان و رزمندگان اراده و عزم خود را برای پیروزی به‌کارگیری کنند امروز نیازمند تبیین بیشتر است چراکه در بسیاری از مشکلات و حوادثی که امروز با آن مواجه هستیم بسیار راهگشا است.

کریمی اضافه کرد: در کنار تبیین دستاوردهای عظیم دفاع مقدس باید به درس‌ها و عبرت‌های جنگ هشت‌ساله هم بپردازیم، از مهم‌ترین درس‌هایی که دفاع مقدس به ما می‌آموزد امروز باید در حوزه اقتصادی نمود داشته باشد.

وی یادآور شد: در شرایطی که شدیدترین تحریم‌ها علیه کشور اعمال شد و حضور بیش از ۳۶ کشور علیه ایران اسلامی وجود داشت و شاهد کاهش شدید قیمت نفت بودیم، اگر نقش و مشارکت مردمی و تکیه‌بر ظرفیت‌های داخلی نبود شاهد مشکلات زیادی می‌شدیم اما روحیه مردم و رزمندگان ما را از این امتحان با موفقیت کامل بیرون آورد و این مدل از مشارکت مردم و داشتن روحیه جهادی در اقتصاد دفاع مقدس می‌تواند الگویی برای دیگر حوزه‌ها در شرایط جنگ اقتصادی باشد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: این روزها یادآور حماسه سازی‌ها و نقش‌آفرینی‌های زیادی در انقلاب اسلامی است، شهادت شهید مصطفی چمران، فرا رسیدن هفته قوه قضائیه و شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران با وفایشان، روز اصناف و بازاریان و روز تبلیغات و اطلاع‌رسانی دینی است که هریک از این مناسبت‌ها دنیایی از معارف اسلامی را در دل خود جای داده‌اند.

کریمی بیان کرد: فرا رسیدن هفته قوه قضائیه که یادآور معمار دستگاه قضائی آیت‌الله شهید دکتر سید محمدحسینی بهشتی (ره) است یادآور حماسه سازی بزرگی توسط یاران صدیق انقلاب است که خوشبختانه امروز در دستگاه قضائی شاهد ادامه با قدرت راه شهید بزرگوار بهشتی(ره) هستیم.

وی افزود: فرا رسیدن سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران که از افتخارات استان مرکزی محسوب می‌شود و به عنوان روز بسیج اساتید نام‌گذاری شده، نشانگر اهمیت مسئله مقاومت است چراکه شهید چمران یکی از پایه‌گذارهای جبهه مقاومت است و امروز باید بر تبیین ضرورت راه مقاومت کارهای اساسی و برنامه‌ریزی هدفمند انجام شود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: همچنین فرا رسیدن روز اصناف که متعلق به جامعه پرتلاش و فعالین اقتصادی که کسب درآمد و روزی حلال را انجام می‌دهند فرصت مغتنمی است که از سربازان جبهه اقتصادی تقدیر و تشکر ویژه داشته باشیم.

کریمی اظهار کرد: روز تبلیغات و اطلاع‌رسانی دینی نیز به ما یادآور می‌شود که اسلام به عنوان کامل‌ترین دین روز به روز باید در جهان تبیین شود و در انجام این امر مهم همه باید مشارکت داشته باشند.

اسلام به عنوان کامل‌ترین دین روز به روز باید در جهان تبیین شود و در انجام این امر مهم همه باید مشارکت داشته باشند

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی نیز در این نشست گفت: با توجه به مصوبه مهمی مبنی بر انجام برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس در قالب ستاد کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی داشتیم بنا شد همان کمیته‌های فعال در ستاد کنگره شهدا برای برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس خدمت گذاری کنند.

غلامرضا کریمی اظهار داشت: کمیته نظارت و بازرسی، کمیته پشتیبانی، کمیته طرح و برنامه و امور مالی، کمیته عمران، کمیته ایثارگران، کمیته اقشار و مردمی، کمیته فرهنگی هنری و فضاسازی، کمیته روابط عمومی و رسانه و کمیته امنیت، حفاظت و نیروهای مسلح از جمله کمیته‌های فعال در بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان مرکزی است.

وی بیان کرد: کلیه وظایف و برنامه‌هایی که باید توسط دستگاه‌های مختلف انجام شود توسط ستاد تدوین شده و برخی از ادارات هم خود پیشتاز بودند در طی این مدت برنامه‌های خود را ارسال کرده‌اند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی اضافه کرد: برپایی ۴۰ مراسم در حوزه‌های علمیه، انتشار ۴۰ سند ناب از آغاز جنگ، تولید آلبوم ۴۰ شهید شاخص، مصاحبه با ۴۰ فرمانده و ایثارگر، چاپ جلد اول دانشنامه دفاع مقدس استان، برنامه اسوه‌های صبر و مقاومت در شهرهای کوچک و روستاها، جشنواره داستان و شعر دفاع مقدس، راویان نوجوان دفاع مقدس متوسطه دوم، جشنواره هنرهای تجسمی، جشنواره تولیدات فضای مجازی، برگزاری یک هزار نهضت روایتگری در مدارس و دانشگاه‌ها و مساجد، تولید فصل‌نامه، تولید ۴۰ نماهنگ دفاع مقدس، تولید ۴۰ فیلم ۱۸۰ ثانیه‌ای، تولید ۴۰ اثر رادیویی (نمایش رادیویی، مسابقه و سایر برنامه‌های رادیویی) اجرای ۴۰ نمایش خیابانی بخشی از برنامه‌ها است.

 اجرای ۴۰ برنامه ویژه ۴۰‌امین سال دفاع مقدس در جوار یادمان شهدای گمنام استان مرکزی

کریمی همچنین عکاسی از ۴۰ والدین شهدا و چاپ کتاب عکس چهلچراغ، تولید اثر هنری فاخر در حوزه زنان، افتتاح فاز اول موزه دفاع مقدس استان، افتتاح ۴ یادمان شهدای گمنام، نصب و رونمایی از مجسمه ۷ پیکر، چاپ کتاب ۴۰ خاطره ناب از پیشکسوتان، برگزاری ۴۰ شب خاطره (یک مسجد، یک فرمانده، یک خاطره)، تولید ۴۰ کتاب کودک، مسابقه فصلی کتاب‌خوانی استانی با محوریت دفاع مقدس، تولید اینفوگرافی (۴۰ عدد)، تولید موشن گرافی ۴۰ عدد، تولید ۴۰ نرم‌افزار چندرسانه‌ای، تولید ۴ سری مجموعه نمایشگاهی، برنامه هفتگی روایت چهل‌سالگی در صدا و سیما، برگزاری کارگاه‌های آموزش هنری و ادبی به‌منظور کادر سازی، اجرای طرح شهید ایزدپناه، تولید کتاب‌های صوتی ۸۰ مورد، ساخت ۴۰ المان صنعتی در دفاع مقدس، اجرای ۴۰ برنامه ویژه ۴۰‌امین سال دفاع مقدس در جوار یادمان شهدای گمنام را از جمله برنامه‌های دیگر عنوان کرد.

وی با اشاره به عناوین هفته‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: ۱۰ تا ۱۶ خرداد ماه به عنوان فتح خرمشهر و پایداری دزفول(مقاومت، ایثار و پیروزی)، نقش ولایت و رهبری در دفاع مقدس، ۱۷ تا ۲۳ خرداد؛ سبک زندگی رزمندگان در دفاع مقدس، ۲۴ تا ۳۰ خرداد نقش جهاد سازندگی و مهندسی رزمی در دفاع مقدس، ۳۱ خرداد تا ۶ تیر نقش جنگ‌های نامنظم در دفاع مقدس، نقش نخبگان، اساتید و معلمان در دفاع مقدس، نقش اصناف و بازاریان در دفاع مقدس، نقش تبلیغات و اطلاع‌رسانی در دفاع مقدس، ۷ تا ۱۲ تیر نقش آمریکا و قدرت‌های استکبار در حمایت از صدام، جنایات آمریکا علیه ملت ایران، نقش قوه قضائیه در دفاع مقدس نامگذاری شده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: ۱۴ تا ۲۰ تیر نقش اهالی قلم در تعالی فرهنگ پایداری، ۲۱ تا ۲۷ تیر دیپلماسی مقاومت و نرمش قهرمانانه در دفاع مقدس، سربازان و دفاع مقدس، ۲۸ تیر تا ۳ مرداد نقش خانواده در تداوم مقاومت و پایداری، ۴ تا ۱۰ مرداد نقش خانواده در تداوم مقاومت و پایداری، ۱۱ تا ۱۷ مرداد نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه در دفاع مقدس، ۱۸ تا ۲۴ مرداد  ولایت‌پذیری و ولایتمداری مردم در دفاع مقدس، نقش نهضت‌های آزادی‌بخش و هسته‌ها و جبهه مقاومت در بیداری اسلامی در مقابله با حکومت‌های استبدادی، جریان‌های انحرافی و نظام سلطه، ۲۵ تا ۳۱ مرداد آزادگان، پرچم‌داران عزت و ایستادگی، صنعت دفاعی و خودکفایی نظامی در دفاع مقدس، نقش مساجد در دفاع مقدس  از دیگر عناوین این هفته است.

انتهای پیام/ح 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول