اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

تویسرکان در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارد

فرماندار تویسرکان از قرار گرفتن تویسرکان در وضعیت نارنجی در موج دوم کرونا خبر داد و گفت: با بی‌توجهی نسبت به رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در وضعیت هشدار قرار می گیریم.

تویسرکان در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، سید سول حسینی ظهر امروز در جلسه مشترک دهیاران با تاکید بر اینکه بخشداران با همیاری و کمک دهیاران با هدف واگذاری کار از دولت به سازمان‌های مردم نهاد تلاش کنند اظهار کرد: بانک اطلاعاتی افراد علاقه‌مند در حوزه‌های مختلف برای فعال‌سازی سازمان‌های مردم‌نهاد در روستاها در قالب طرح «هر روستا، یک سمن» در مدت زمان ۱۰ روز آینده ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان مردم‌نهاد با مبنای علمی می‌تواند مطالبه‌گر از مسوول باشد افزود: دهیاران برای طرح «هر روستا، یک سمن» را با بررسی و شناسایی ظرفیت‌های روستا با هدف بهره‌وری درست و راهبردی اقدام کنند.

فرماندار تویسرکان با بیان اینکه مسائل و مشکلاتی که در روستا رخ می‌دهد به موقع اطلاع‌رسانی شود بیان کرد: اگر اطلاع‌ داده شود ما شاهد اتفاقاتی چون قطع بی‌رویه درختان به ویژه درختان مثمر نخواهیم بود.

وی با تاکید بر اقناع ارباب رجوع از سوی دهیاران، آگاه‌سازی مردم در امور مختلف فردی و اجتماعی را سبب کاهش گلایه و سردرگمی ارباب رجوع  دانست و در ادامه با اشاره به کاهش سرقت در تویسرکان گفت: دهیاران نسبت به امنیت روستا بیش از پیش حساسیت داشته باشند، هفته گذشته از 12 روستا سرکشی کردم اما هیچ یک از دهیاران از حضور ما در روستا مطلع نشدند.

حسینی با اشاره به تبدیل وضعیت تویسرکان از زرد به نارنجی در موج دوم شیوع کرونا با تاکید بر انجام مستمر ضدعفونی‌ها در روستاها گفت: دهیاران بر رعایت اصول بهداشتی در روستاها دقت و توجه بیش از گذشته داشته باشند، برگزاری مراسم عزا، عروسی و انجام مسافرت بستری برای ابتلا افراد بیشتر به کروناست باید رعایت این موارد و اصول بهداشتی در برنامه دهیاران قرار گیرد در غیر این صورت وضعیت ما قرمز خواهد شد.

وی با تاکید بر فرهنگ‌سازی برای صرفه‌جویی در مصرف آب، خطاب به دهیاران تاکید کرد: هر میزان با مردم و در میان آن‌ها باشیم مشارکت آن‌ها هم بیشتر است که بهترین راهکار برای تحقق این مهم راه‌اندازی سازمان‌های مردم‌نهاد است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تویسرکان با تاکید بر اینکه چرخ‌های اصلی در مجموعه بهداشت و درمان در کنترل بیماری بهورزان هستند گفت: فعالیت بهورزان منوط به همکاری خوب دهیاران است.

ابراهیم طواف‌زاده با بیان اینکه بیماری کرونا چون سرماخوردگی با ما خواهد بود افزود: افراد باید اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند، ماندگاری ویروس کرونا زیاد است و تا زمانی که دارو یا واکسن ساخته نشود هیچ کس در امان نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه ما دچار موج دوم کرونا شدیم برای کنترل این بیماری نباید از رعایت اصول بهداشتی خسته شویم  بیان کرد: تویسرکان در موج دوم کرونا به وضعیت نارنجی رسیده یعنی نزدیک به وضعیت هشدار؛ پس باید این موضوع را جدی بگیریم.

رئیس بهداشت و درمان تویسرکان با تاکید بر رعایت پروتکل بهداشت و درمان برای دفن اموات مشکوک و مبتلا به کرونا، و عدم برگزاری مراسماتی که منجر به تجمع افراد می‌شود، را از دهیاران خواست و تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد افراد در این برنامه‌ها به کرونا مبتلا می‌شوند.

معاون فرهنگی و امور جوانان، اداره کل ورزش و جوانان استان همدان نیز اظهار کرد: سازمان‌های مردم نهاد رابط بین دولت و مردم در راستای رفع نیازهای اجتماعی  بدون هیچ گونه طلبی هستند.

محرم روزبه با اشاره به اینکه تویسرکان به عنوان اولین شهرستان پایلوت اجرای طرح «هر روستا، یک سمن» در استان همدان انتخاب شده است افزود: تاکید استاندار برای راه‌اندازی سازمان‌های مردم نهاد در روستاهاست.

وی با اشاره به اینکه سمن‌ها می‌توانند در همه حوزه‌ها ورود کنند، شکل‌گیری و تربیت مثبت‌اندیشی برای جوانان را از اهداف این طرح دانست و گفت: با توجه اینکه به رکن اصلی تصمیم‌گیری‌ها جوانان هستند پس باید تلاش‌ها را برای مشارکت جوانان در این طرح قابل توجه باشد.

رئیس اداره ورزش و جوانان تویسرکان نیز با تاکید بر ایجاد سمن‌ها در روستاهای شهرستان با توجه به قابلیت آن روستا افزود: تویسرکان در بخش‌های مختلف دارای توانمندی بالای است پس می‌توان سمن‌ها در خصوص مبل و منبت، گلخانه‌ها؛ روستاگردشی و... فعال کرد.

محسن شایسته  با بیان اینکه طرح « هر روستا یک سمن» در روستاهای تویسرکان طبق برنامه تدوین شده با اهداف مشخص اجرا می‌شود بیان کرد: ساماندهی افراد جویای کار در این طرح در عرصه‌های مختلف قابل انجام شود.

انتهای پیام/89010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول