اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

محفلی برای شادی دختران خانواده‌های کم برخوردار

رئیس بسیج زنان سپاه ناحیه سلمان با بیان اینکه هشتاد نفر از دختران عزیز خانواده‌های کم برخوردار در بخش سنگر شناسایی شدند، گفت: امروز علاوه بر برگزاری محفل جشن و سرور، دو بسته هدیه فرهنگی و هدیه نقدی برای این عزیزان در نظر گرفته‌شده تا خاطره‌ای شیرین برایشان رقم بخورد.

محفلی برای شادی دختران خانواده‌های کم برخوردار

به گزارش خبرگزاری فارس از سنگر، سال‌هاست روز میلاد حضرت معصومه (س) را روز دختر می‌نامند و برای بزرگداشت مقام و منزلت این فرشته‌های آسمانی به جشن و سرور می‌نشینند تا آنان که اسلام عزیز را ضد زن می‌خوانند ببینند و بدانند که تمام مردان و زنان عالم، خود را فدایی دختر موسی بن جعفر (ع) می‌دانند و بر سر آستان او، عزم پیکار با بدخواهان عالم می‌کنند.

آری اینجا ایران است، گیلان، رشت و البته سنگر، از توابع شهرستان رشت که به میمنت میلاد پرگوهر حضرت فاطمه معصومه (س) آستین‌ها را بالا زده و بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه سلمان، به سراغ دخترانی رفتند که غم بی‌بضاعتی مجال جشن و سرور را از آنان گرفته است.

بازهم امروز بسیج، فراخوان داده، اما این بار جنس فراخوانش متفاوت است، فرمانده پشت بیسیم گفته: «بسم رب المعصومه»، نیروها پشت بیسیم پاسخ دادند: «بِاِذن حضرت معصومه» و بسیجیان ندا سردادند: «الهی به‌حق معصومه». 

امروز اینجا! دختران کم برخوردار بخش‌های مختلف سنگر را دعوت کردند تا در این روز، این دختران عزیز، با احترام به میمنت روزشان تکریم شوند و هدیه‌ای هرچند ناقابل بگیرند، هدیه‌شان را از دستان کسانی بگیرند که یک روز بعد از فرمان، فرمانده سید علی، رزمایش مواسات را با زیبایی به نتیجه رساندند. 

کاش شما هم دعوت بودید تا حال این قلم را درک می‌کردید که چه دخترک‌های زیبا و معصومی که شاید تابه‌حال میهمان ویژه هیچ جشن و سروری نبودند، چقدر خوشحالند! چقدر مسرورند و چقدر از این احترام به وجد آمده‌اند! به خود گفتم، آفرین به حسن انتخاب این میزبانی ویژه که میهمانانش را درست فراخوان زده، مهمانی از جنس پاکی و مهربانی که امروز برای اولین بارشده‌اند میهمان ویژه یک برنامه. 

این دختران پاک اندیشی که اگرچه سفره‌های رنگینی ندارند اما دل‌هایشان گرم مهربانی خانواده‌هایی است که هرچه می‌دوند نمی‌رسند؛ اما خم به ابرو نمی‌آورند، امروز سپاه ناحیه سلمان، میزبان بیش از ۸۰ دختر نازنین از خانواده‌های کم برخوردار شناسایی‌شده‌ای بود که باعزت و احترام دعوت‌شده‌اند تا شربتی بنوشند و هدیه‌ای اگرچه ناقابل دریافت کنند و این روز را هیچ‌گاه فراموش نکنند، بنابراین اگر شما هم جای صاحب این قلم بودید، به برگزارکننده این محفل مهربانانه، می‌گفتید، «دست‌مریزاد!»

در حاشیه این محفل مهربانانه، رئیس بسیج زنان سپاه ناحیه سلمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تبریک میلاد دخت موسی بن جعفر (س) اظهار کرد: بسیج زنان سپاه ناحیه سلمان با حمایت و عنایت ویژه فرمانده سپاه ناحیه سلمان و همکاری امام‌جمعه بخش سنگر و شورای بخش اسلام‌آباد، میزبانی این برنامه را بر عهده گرفت تا گل لبخندی بر لبان دختران نازنینی بنشیند که شاید مجال جشن و سرور در روز دختر را تاکنون نداشته‌اند. 

زهرا کریمی با بیان اینکه هشتاد نفر از دختران عزیز خانواده‌های کم برخوردار در بخش سنگر شناسایی‌شده تا در این جشن شرکت کنند، گفت: امروز علاوه بر برگزاری محفل جشن و سرور، دو بسته هدیه فرهنگی و هدیه نقدی  برای این عزیزان در نظر گرفته‌شده تا خاطره‌ای شیرین برایشان رقم بخورد. 

وی با بیان اینکه این برنامه با رعایت کامل پروتکل بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی در حال برگزاری است، افزود: به دلیل محدودیت برنامه تجمیعی، طبق دستور ستاد مقابله با کرونا و کوچک بودن فضای محل جشن، امکان دعوت از تعداد بیشتری از دختران عزیز کم برخوردار میسر نبود.

 به گزارش فارس در این برنامه معاون حوزه علمیه رشت خانم ابراهیم دخت در مدح و ثنای بی‌بی حضرت معصومه (س) سخنرانی کرده و کربلایی سجاد قاسمی به مولودی‌خوانی پرداخته است. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول