اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

آموزش و پرورش کاشمر میلیاردها تومان اجاره معوق به اوقاف دارد

مدیر آموزش و پرورش کاشمر با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از املاک کاشمر موقوفه است، گفت: بسیاری از فضاهای آموزشی کاشمر در املاک موقوفه قرار دارد و آموزش و پرورش توان پرداخت اجاره‌های میلیاردی معوق را ندارد.

آموزش و پرورش کاشمر میلیاردها تومان اجاره معوق به اوقاف دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، علی طاهریان در جلسه علنی شورای اسلامی شهر کاشمر با قدردانی از همراهی و تعامل شورای شهر و شهرداری این شهر با آموزش و پرورش، اظهار کرد: اگرچه این تعامل و همکاری ها منجر به عقب نشینی‌های زیادی در نقاط مختلف شهر شده است و در طول این سال‌ها نیز شهرداری کمک‌های مختلفی به آموزش و پرورش کرده، اما نسبت به پرداخت 270 میلیون تومان توافق انجام شده در خصوص عقب نشینی‌ها در گذشته عمل نکرده است.

مدیر آموزش و پرورش کاشمر با اشاره به تخریب بخشی از مدرسه مروج در خیابان امام خمینی 7، یادآور شد: پس از تخریب مقرر شد تا شهرداری در قبال این تخریب و عقب نشینی، 520 مترمربع را سفت کاری و تحویل آموزش و پرورش دهد.

وی با بیان اینکه سال گذشته نیز در راستای تعریض خیابان امام خمینی 7 دیوار مدرسه امام علی(ع) تخریب و در حال حاضر احدات دیوار جدید توسط شهرداری در دست احداث است، افزود: اخیرا با  توجه به کمبود فضای آموزشی در خیابان سلطانیه و نیز با پیگیری‌های انجام شده بیش از 2 هزار و 200 متر مربع زمین از محل زمین‌های موقوفه‌ مرحوم حسین نساجیان به این مهم اختصاص یافت و سند آن نیز بنام آموزش و پرورش منتقل شد.

طاهریان با اشاره به اینکه بنا قول اداره کل نوسازی مدارس خراسان رضوی در صورت اجرای فونداسیون تا پایان سال مالی، بودجه تکمیلی برای ساخت این پروژه اختصاص می‌یابد، ابراز کرد: خانواده اهدا کننده زمین نیز برای احداث ساختمان قول مساعد دادند.

وی با تاکید بر اینکه در صورت کمک شهرداری در اجرای فونداسیون و عملی شدن وعده‌های داده شده از ناحیه اداره کل نوسازی و خانواده مرحوم نساجیان این مجموعه در آینده‌ای نزدیک احداث و به بهره برداری می‌رسد، یادآور شد: با توجه به قرار گرفتن بسیاری از مدارس در حاشیه خیابان‌ها و معابر اصلی شهر، این آمادگی را داریم در قبال صدور پروانه‌های تجاری و توافقات لازم نسبت به  عقب نشینی اقدام کنیم.

مدیر آموزش و پرورش کاشمر با تاکید بر اینکه بخش عمده‌ای از املاک کاشمر موقوفه است، بیان کرد: بسیاری از فضاهای آموزشی کاشمر در املاک موقوفه قرار دارد و آموزش و پرورش توان پرداخت  اجاره های میلیاردی معوق را ندارد.

وی ادامه داد: اجاره‌های معوق فضاهایی که در اختیار آموزش و پرورش است میلیاردها تومان است که در سطح ادارات کل و وزارتخانه در دست پیگیری و اقدام است.

طاهریان با تقدیر از نگاه خیرخواهانه و خداپسندانه خیرین و نیکوکاران کاشمر در امر کمک به مدرسه سازی و توسعه فضاهای آموزشی خاطر نشان کرد: تنها از بهمن ماه سال گذشته 17 تفاهم‌نامه برای ساخت و احداث فضاهای آموزشی در سطح شهرستان با خیرین به امضا رسیده است.

تشکیل کمیته توافقات شورا و شهرداری با آموزش و پرورش

احمد غزنوی رئیس شورای اسلامی شهر کاشمر با اشاره به اینکه با تشکیل کمیته توافقات فی مابین شورا و شهرداری با آموزش و پرورش کاشمر نسبت به برنامه ریزی برای عقب نشینی فضاهای آموزشی اقدام شود، گفت: امیدواریم با استمرار جلسات این کمیته شاهد توافقات خوبی در این حوزه باشیم.

در ادامه این جلسه محمد صادقی، یعقوب گل محمدی، حجت الاسلام میثم خزاعی، علی اسماعیل پور و حسن اعمی با تقدیر از تلاش‌ها و خدمات مجموعه آموزش و پرورش شهرستان در راستای تلاش جلب مشارکت‌های خیرین در احداث، توسعه و بهسازی فضاهای آموزشی در خصوص موافقت با طرح های پیشنهادی و مورد توافق آموزش و پرورش با شهرداری قول مساعد دادند.

انتهای پیام/70042

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول