اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

جریمه 12.5 میلیارد ریالی انجمن صنفی رانندگان تبریز به‌خاطر گرانفروشی لاستیک

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان‌شرقی از جریمه شدن انجمن صنفی رانندگان تبریز بابت گرانفروشی لاستیک خودرو خبر داد.

جریمه 12.5 میلیارد ریالی انجمن صنفی رانندگان تبریز به‌خاطر گرانفروشی لاستیک

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان، سید احد یوزباشی اظهار داشت: برابر گزارش واصله از سازمان صمت استان مبنی‌بر گرانفروشی لاستیک خودرو سنگین توسط انجمن صنفی رانندگان تبریز  جهت رسیدگی در این اداره‌کل تشکیل پرونده و مورد بررسی قرار گرفت.

 وی گفت: هنگام بازدید از انجمن صنفی رانندگان تبریز مشاهده گردید که بابت خدمات صدور حواله لاستیک مبلغ 500 هزار ریال از هر حواله صادره دریافت می‌‌گردد که پس از بررسی مدارک و استعلام از سازمان حمایت از مصرف‌کننده مشخص گردید که دریافت وجه جهت صدور حواله وجاهت قانونی نداشته و بنا به گزارش اداره راهداری استان تعداد بیش از 12 هزار برگ حواله با بیش از 30 هزار حلقه لاستیک عرضه شده که ارزش ریالی آن بیش از 6.2 میلیارد ریال می‌باشد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان، افزود: پس از احضار متهم به شعبه و اخذ اظهارات وی اعلام داشت که انجمن صنفی رانندگان به‌صورت خودگردان بوده و مبالغ دریافتی صرف هزینه‌های انجمن می‌شود و این در حالی است که برابر اعلام سازمان حمایت از مصرف‌کننده دریافت هرگونه وجه اضافی بابت معرفی و صدور حواله قانونی نبوده و تخلف محسوب می‌شود.

یوزباشی ادامه داد: باتوجه به اظهارات متهم و استعلام‌های صورت گرفته و مدارک موجود در پرونده تخلف گرانفروشی به مبلغ بیش از 6.2 میلیارد ریال محرز و مسلم بوده و متهم طبق قانون تعزیرات حکومتی به پرداخت 12.5 میلیارد ریال جزای نقدی معادل دو برابر میزان گرانفروشی در حق صندوق دولت محکوم شد.

انتهای پیام/60002/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول