اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

آیت‌الله رئیسی با کسی تعارف ندارد/ امثال عباس آخوندی باید محاکمه شوند

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیروهای امنیتی توان مقابله با ‌دانه درشت ها را دارند و می توانند افرادی که از کشور فرار کرده اند‌‌ را بازگردانند گفت: امروز شاهد این هستیم کشورهایی که مدعی حقوق بشرند، پناهگاه مفسدان اقتصادی شدند.

آیت‌الله رئیسی با کسی تعارف ندارد/ امثال عباس آخوندی باید محاکمه شوند

سید احمد رسولی نژاد نماینده مردم شهرستان دماوند و فیروزکوه در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دماوند اظهار کرد: با قرار گرفتن آیت رئیسی در رأس قوه قضاییه جامعه شاهد تحولات و برخوردهای قاطع با مفسدین اقتصادی است.

وی در ادامه با اشاره به تجربه و سابقه کاری در سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه، تأکید کرد: قطعاً مشکلات قوه قضاییه از دو قوه دیگر کمتر نیست و همین امر باعث می‌شود اکبر طبری‌ها هنوز وجود داشته باشند و این مبارزه باید با جدیت ادامه پیدا کند.

نماینده مردم شهرستان دماوند و فیروزکوه با تأکید بر نقش نظارتی مجلس خاطرنشان کرد: باید به عنوان نماینده مردم برای اینکه مجلس در رأس امور باشد نظارت بر کار قوا داشته باشیم تا اجازه به امثال طبری‌ها برای خیانت داده نشود و این نظارت باید با جدیت و قاطعیت ادامه داشته باشد تا متخلفان و سودجویان به اشد مجازات برسند چرا که این چنین افرادی تنها مفسد اقتصادی نیستند بلکه باعث سست شدن اعتقادات مردم نسبت اسلام و نظام جمهوری اسلامی می‌شوند.

رسولی نژاد در ادامه با بیان این امر که جرم اکبر طبری‌ها به مراتب سنگین‌تر از مفسدان اقتصادی است چرا که از موقعیت و جایگاه خود در قوه قضائیه سوءاستفاده کرده، بیان کرد: اعتقاد من این است که باید حکم قاطع و اشد مجازات برای طبری‌ها در نظر گرفته شود و نکته مهمی که قوه قضائیه باید آن را پیگیری کند این است که طبق قانون اساسی همه در برابر قانون مساوی هستند بنابراین اگر در زمان آقای آملی لاریجانی تخلفی انجام شده باید پیگیری شود که آیا ایشان اطلاعی داشته است.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم با اشاره به این که ویژگی آیت الله رئیسی شناخت دقیق قوه قضاییه است، اذعان داشت: آیت الله رئیسی با شناخت کافی که دارد به راحتی افراد مفسدی که در سطوح مختلف قوه قضاییه نفوذ کردند، شناسایی کرده و با آن‌ها برخورد می‌کند.

رسولی نژاد با تأکید بر این که آیت الله رئیسی در حسابرسی با کسی تعارف ندارد و به سمت و جایگاه افراد کاری ندارد، تصریح کرد: اعتقاد من این است که برخی از مقامات دولت تدبیر و امید و دولت یازدهم به طور مثال آقای عباس آخوندی که باید محاکمه شود و از محاکمه فرار می‌کند چرا که ایشان وزیر مسکن بود و لطمه‌های زیادی به مملکت وارد کرد و افتخار می‌کند که در دوره وزارت خود یک مسکن هم نساخته است.

وی در ادامه عنوان کرد: اصلی در قانون وجود دارد به نام اصل ۴۹ که به نام از کجا آورده‌ای است و اعتقاد دارم که قوه قضائیه به هیچ عنوان نباید مماشات کند چرا که چنین افرادی اعتقاد مردم نسبت به نظام و دین را زیر سوال برده‌اند و اگر این کار بدرستی انجام شود اعتماد مردم که از دست رفته، باز می‌گردد و باعث امیدواری مردم به نظام جمهوری اسلامی می‌شود.

این نماینده مجلس با اشاره به این که شهید سردار سلیمانی تنها یک الگوی نظامی نیست بلکه الگویی برای همه دولتمردان، نمایندگان مجلس و قوه قضاییه، است، اظهار داشت: آقای رسول قهرمانی جوان که در واقع نمونه‌ای از رویش‌هایی است که  مقام معظم رهبری می‌فرماید یک الگویی باشد برای قضاوت ما مخصوصاً قضاوت جوان که با سلامت کار کنند؛ این برخوردهای جناحی و حزبی و بخشی از برخوردهایی که توسط جریان‌های سیاسی انجام می‌شود نباید بر قوه قضائیه تأثیر بگذارد چرا که قوه قضائیه مستقیماً زیر نظر مقام معظم رهبری است و باید با همه مفاسد در همه قوا چه کشوری و لشکری قاطعانه برخورد کند.

سید احمد رسولی نژاد در ادامه بیان کرد: گاهی یک قاضی فساد می‌کند ولی این فرد به عنوان کسی که به رئیس سابق قوه قضاییه بسیار نزدیک و جزو مدیران قوه قضائیه بود قطعاً صدمات زیادی را وارد کرده و حیثیت دستگاه قضا و نظام جمهوری اسلامی را زیرسوأل برده است.

وی با تأکید بر این که امثال طبری‌ها در دستگاهی خیانت کردند که باید پاک‌ترین و سالم‌ترین افراد در آن مستقر باشند، اشاره کرد: همین دلیل این دادگاه را متمایز می‌کند و به همین منظور می‌گویم که باید به اشد مجازات برسند.

نماینده مردم فیروزکوه و دماوند در مجلس یازدهم در پایان با بیان اینکه شاهد این هستیم کشورهایی که مدعی حقوق بشرند، پناهگاه مفسدان اقتصادی شدند.خاطر نشان کرد: این توان را در پلیس و نیروی انتظامی و هم سازمان اطلاعات سپاه می‌بینم که دانه درشت‌هایی که از کشور فرار کردند را به کشور بازگردانند.

انتهای پیام/۶۷۰۶۷/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول