اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

جمع‌آوری حدود ده هزار انشعاب آب غیرمجاز در جنوب غربی استان تهران

مدیرعامل آبفای جنوب غربی استان تهران گفت: ۹۶۱۵فقره انشعاب آب غیرمجاز در شهرهای جنوب غربی استان جمع آوری و اعمال قانون شده است.

جمع‌آوری حدود ده هزار انشعاب آب غیرمجاز در جنوب غربی استان تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، سید علی لدنی نژاد مدیرعامل آبفای جنوب غربی استان تهران صبح امروز در نشستی با خبرنگاران که به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب برگزار شد، اظهار کرد: تعداد ۹۶۱۵فقره انشعاب آب غیرمجاز در شهرهای جنوب غربی استان تهران طی یک سال گذشته جمع آوری و با متخلفان برخورد قانونی شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های شرکت آبفا در جنوب غربی استان تهران افزود: در حال حاضر با ۲هزار و ۴۰۰کیلومتر آب در اقطار مختلف با ۵۳۳کیلومتر خطوط انتقال آب با ۱۰۷ با مخزن باظرفیت ۳۲۳هزار مترمکعب در شبانه روز به طور میانگین در سال بالغ بر ۳۵میلیون متر مکعب آب، مجموعه شرکت آب و فاضلاب جنوب غربی استان تهران وظیفه سقایی و توزیع آب در بین ۶۳۴ هزار واحد انشعاب شهرهای تحت پوشش با جمعیتی بالغ بر ۲میلیون نفر را برعهده دارد.

مدیرعامل آبفای جنوب غربی استان تهران بیان کرد: در حوزه فاضلاب با احداث دو تصفیه خانه اسلامشهر و پرند در حال حاضر ۷۴هزار مترمکعب فاضلاب در شبانه‌روز با اجرای ۴۱۳کیلومتر شبکه جمع‌آوری و ۲۹کیلومتر خطوط انتقال اصلی در مجموع ۱۶۱هزار مشترک فاضلاب، در حال جمع‌آوری انتقال و دفع بهداشتی فاضلاب در حال خدمت رسانی به مردم هستیم.

لدنی نژاد با اشاره به پروژه‌های در دست اجرای این شرکت در حوزه آب، تأکید کرد: در سال جاری پروژه بزرگ خط انتقال الغدیر۲ از بالاترین نقطه غربی تهران با ۷۰کیلومتر تا شهر پرند با قطر ۱۴۰۰ و ۱۲۰۰میلی‌متر با اعتباری بالغ بر ۴۰۰میلیارد تومان خط انتقال بزرگ و اثرگذاری برای تأمین آب شرب منطقه در حال اجرا است.

وی تأکید کرد: دومین خط انتقال آب از تصفیه خانه ماملو در منتهی الیه شمال شرق تهران با طی ۸۰کیلومتر مسیر به خط انتقال پرند می‌رسد تا آب با کیفیت شمال شهر تهران به حوزه جنوب غربی استان برسد.

مدیرعامل آبفای جنوب غربی استان تهران با بیان دیگر پروژه‌های در دست اجرای آبفای جنوب غربی استان تهران گفت: ۱۷پروژه آبی اعم از مخازن هزار مترمکعبی، خطوط انتقال آب، شبکه‌ها و انشعابات، اصلاح شبکه و غیره با هزینه‌ای بالغ بر هزار و ۱۱۵میلیارد ریال در حال اجرا است و در زمینه فاضلاب در حوزه جنوب غربی استان تهران نیز ۳۷پروژه فعال در شهرهای منطقه با اعتباری بالغ بر ۵۶۳۳میلیارد ریال اجرا می‌شود.

لدنی نژاد در پایان با اشاره به هزینه یارانه‌ای که توسط نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بابت آب مصرفی شهروندان و فاضلاب پرداخت می‌شود و همچنین اصلاح الگوی مصرف آب خاطرنشان کرد: انشعابات غیرمجاز و تخلفات آبی به دلیل حاشیه نشینی و معضلات فرهنگی و اقتصادی در منطقه به وفور وجود دارد و شرعاً حرام است و قانوناً هم تجاوز به حقوق دیگران و تخلف محسوب می‌شود و تأثیرات بسیار منفی در فشار شبکه آب و میزان آبی که در دسترس مردم قرار می‌گیرد، خواهد داشت و با اصلاح الگوی مصرف و فرهنگ سازی در این راستا می‌توان از مشکلات قطعی آب در پیک مصرف کاست و این میراث گران‌بها را محافظت و در اختیار آیندگان قرار داد.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول