اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

فارغ‌التحصیلان و فرصت‌های شغلی در حوزه دریانوردی متناسب باشد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ضرورت دارد در حوزه دریانوردی فارغ‌التحصیلان و فرصت‌های شغلی متناسب باشد تا دریانورد بیکار نداشته باشیم.

فارغ‌التحصیلان و فرصت‌های شغلی در حوزه دریانوردی متناسب باشد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد راستاد امروز در مراسم روز جهانی دریانورد، اظهار داشت:دریانوردان در شرایط سخت فعال هستند و برخی از آنها هم در ناوگان سنتی فعالیت می‌کنند ودر شرایط سخت کار صادرات و واردات انجام می‌دهند.

وی ادامه دا:دریانوردان در بخش‌های مختلف نظیر صیادی، یا پایانه‌های نفتی برای استخراج و صدور نفت فعالیت می‌کنند و یا روی کشتی‌ها و یا ناوگان اقیانوس پیما فعال هستند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: هر دریانورد که روی ناوگان فعال است متناسب با فعالیت خود باید کمترین دغدغه را داشته باشد.

راستاد افزود: یکی از حوزه‌های تمرکز افزایش کنترل کشتی‌ها رعایت مسائل دریانوردان مطابق کنوانسیون جهانی کار است. 

وی تاکید کرد:‌امیدواریم شرایطی فراهم شود که دریانوردان در ماموریت‌ها و ناوگان بیشترین تمرکز بر ایفای وظایف حرفه‌ای داشته باشند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی  با بیان اینکه انجمن صنفی دریانوردان حلقه واسط بین دریانورد و کارفرمایان است، افزود: طبیعتا باید در مسئله ارتقای توانمندی‌ها و آموزش دریانوردان کار جدی انجام شود. 

راستاد ادامه داد:‌کسانی که وارد حرفه دریانوردی می‌شوند در حین آموزش نباید گرفتار موضوعاتی شوند که فرایند آموزش را به تاخیر بیندازد و اخذ گواهی آموزشی آنها را با مشکل مواجه کند.

وی گفت: یکی از مهمترین معضلات برای کارورزان دریانوردی، طی دوره کارورزی بیش از آزمون شایستگی است. البته شرکت ملی نفتکش از سال گذشته در این حوزه همکاری مناسبی داشته است

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: حرفه دریانوردی نباید بیش از اشتغال فارغ التحصیل داشته باشد. ما پیش از این دریانورد بیکار نداشتیم اما امروز فارغ التحصیلان دریانوردی داریم که گواهینامه شایستگی هم دارند اما فرصت شغلی ندارند.

راستاد تاکید کرد: در ناوگان ضرورت دارد مقوله پیشگیری از سوانح به خوبی دنبال شود.  با حریق‌های گسترده که ناشی از عدم رعایت نظامات ایمنی است مواجه هستیم که باید حداقل سوانح را در ناوگان خود داشته باشیم.

وی اضافه کرد:‌ دریانوردی کاری ویژه و خاص است و سفرهای طولانی برای دریانوردان اقیانوس پیما وجود دارد که ضرورت دارد فرد از نظر انگیزه و آمادگی ذهنی و فکری آماده باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول