اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

رسیدگی به 59 هزار پرونده قضایی در فلاورجان طی سال اخیر

رئیس دادگستری فلاورجان گفت: از تیرماه سال گذشته ۵۹ هزار پرونده قضایی وارد دستگاه قضایی شهرستان شده که عمدتاً بر سه محور دادسرا، دادگاه و شورای حل اختلاف بوده که از این تعداد حجم پرونده ۵۸ هزار از آن مختومه شده و هزار پرونده قضایی نیز در دست اقدام و بررسی کارشناسی قرار دارد.

رسیدگی به 59 هزار پرونده قضایی در فلاورجان طی سال اخیر

به گزارش خبرگزاری  فارس از فلاورجان، حمیدرضا ناظمی‌هرندی  درنشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره شهدای هفتم تیر اظهارکرد: در شامگاه هفتم تیر اتفاقی افتاد که خون‌بارترین حادثه انقلاب اسلامی بود؛ چراکه نیروهای انقلابی در آن حادثه دردناک به دست منافقین به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

رئیس دادگستری شهرستان فلاورجان افزود: نباید هفته قوه قضاییه به تبریک منتهی شود بلکه بنای این هفته یادآوری امانتی است که بر دوش مسؤولان این قوه قرارگرفته که چگونه بتوانند خدمت بیشتری به مردم ارائه دهند.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی مظلوم‌ترین وگمنام‌ترین نهادی است که در حال خدمت‌رسانی به مردم بوده و وظیفه اصلی آن پیشگیری از وقوع جرم، استقرار نظم و امنیت است.

ناظمی‌هرندی  بیان کرد:  مقام قضایی در نظام جمهوری اسلامی مهم‌ترین وظیفه‌اش نشان دادن اقتدار حاکمیت بوده که عهده‌دار آن قوه قضائیه است و از این ‌رو بسیاری از موضوعات و پیگیری‌های قوه قضاییه بدون فضاسازی رسانه انجام می‌شود که این موضوع مظلومیت این قوه را در عمل نشان خواهد داد.

رئیس دادگستری فلاورجان ادامه داد: همان‌طور که اخیراً حجت‌الاسلام رئیسی بیان کرد، رویکرد اصلی قوه قضاییه حبس زدایی است و فصل‌الخطاب این موضوعات کادر اداری بوده که درحال خدمت‌رسانی به مردم می‌باشند و قانون مجازات حبس تعزیری نیزبه‌زودی ابلاغ‌شده وازاین‌رو این موضوع را می‌توان گام مهمی در بحث جرائم دانست.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینهٔ مباحث قضایی در شهرستان گفت: مدیریت نظام قضایی در شهرستان فلاورجان بر اساس اخلاق محوری و تعامل بوده و مهم‌ترین اولویت بحث تکریم ارباب ‌رجوع است که به‌ خوبی می‌توان تفاوت نسبت به گذشته را در آن مشاهده کرد؛ همان‌طور که همکاران زودتر از موعد مقرر در محل خدمت خود  حاضر می‌شوند و ساعت‌ها پس از اتمام ساعت کاری  از محل خدمت خارج می‌شوند که نشان‌دهنده اهمیت این موضوع است.

ناظمی‌هرندی تصریح کرد: از تیرماه سال گذشته ۵۹ هزار پرونده قضایی وارد دستگاه قضایی شهرستان شده که عمدتاً بر سه محور دادسرا، دادگاه و شورای حل اختلاف بوده که از این تعداد حجم پرونده ۵۸ هزار از آن مختومه شده و هزار پرونده قضایی نیز در دست اقدام و بررسی کارشناسی قرار دارد.

هیچ اقدامی را که مخل نظم جامعه باشد پذیرفتنی نیست

ناظمی هرندی گفت: بسیار خرسندم که اعلام کنم در چهار شعبه استان اصفهان به‌عنوان شعبه برتر در شورای حل اختلاف در خردادماه شناخته شدیم و نشان از والای همکاران قضایی در کمک به مردم است.

رئیس دادگستری فلاورجان تأکیدکرد: هیچ اقدامی را که مخل نظم جامعه باشد پذیرفتنی نیست  و به‌ویژه  از اصحاب رسانه خواستاریم که در این موضوع نیزما را همچون گذشته کمک کنند و اگر جرائمی مشاهده می‌کنند حتماً به مسؤولان قضایی شهرستان  انتقال دهند.

وی در پایان گفت : در موضوع کارآفرینی سعی شده که مشکلات کارآفرینان به‌خوبی سروسامان داده شود و بتوان چرخه تولید را در سال جهش تولید به‌خوبی احیاکرد و همچنین در موضوع حمایت از کشاورزان و حقابه‌های آنان نهایت تلاش صورت خواهدگرفت که هیچ حقی از این قشر زحمتکش نیز پایمال نشود.

انتهای پیام/۶۳۰۹۷/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول