اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نظرسنجی| اکثریت آمریکایی‌ها خواستار تغییر بنیادین در نهادهای مجری قانون هستند

نتایج یک نظرسنجی در آمریکا نشان داد نزدیک به 70 درصد مردم این کشور خواستار ایجاد تغییرات عمده یا دگرگونی کامل در نظام کیفری هستند.

نظرسنجی| اکثریت آمریکایی‌ها خواستار تغییر بنیادین در نهادهای مجری قانون هستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اکثر آمریکایی‌ها از نژادها و جهت‌گیری‌های مختلف سیاسی معتقدند نهادهای مجری قانون در این کشور نیازمند تغییرات اساسی هستند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «هیل»، نتایج نظرسنجی خبرگزاری «آسوشیتدپرس» و مرکز تحقیقاتی «اِن.‌او.آر.سی» نشان می‌دهد ۶۹ درصد از افراد بالغ آمریکایی معتقدند «تغییرات عمده» یا «دگرگونی کامل» در نظام کیفری آمریکا مود نیاز است.

۲۵ درصد دیگر از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقد به ایجاد تغییرات جزئی در نهادهای مجری قانون بودند و تنها ۵ درصد گفتند «هیچ تغییری» در این زمینه لازم نیست.

از میان افراد شرکت‌کننده در این نظرسنجی ۲۵ درصد خواستار کاهش بودجه نهادهای قانونی بودند، در حالی که ۸۹ درصد آن‌ها خواستار نصب دوربین بر روی لباس مأموران پلیس بودند و ۸۶ درصد خواستار استفاده روشن و واضح از پروتکل‌های اعمال زور بودند. همچنین ۸۷ درصد خواستار گزارش همه موارد سوءاستفاده از اختیارات توسط نیروهای پلیس شدند.

نتایج این نظرسنجی نشان داد ۵۷ درصد از سیاه‌پوستان آمریکایی و ۲۶ درصد از سفیدپوستان این کشور خواستار دگرگونی کامل نظام کیفری بودند. ۳۹ درصد از سفیدپوستان خواستار تغییرات عمده و ۳۰ درصد از آن‌ها خواستار تغییرات جزئی در نظام کیفری آمریکا بودند.

این نظرسنجی در حالی انجام شد که در هفته‌های گذشته انتشار ویدئوی قتل «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس شهر «مینیاپولیس» احساسات ضدنژادپرستی مردم آمریکا را برانگیخته و موجب برگزاری اعتراضات گسترده در این زمینه شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول