اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

توصیه چین به ژاپن؛ از استقرار موشک‌های آمریکا منصرف شوید

وزارت‌های دفاع و خارجه چین به ژاپن توصیه کردند به جای استقرار سامانه‌های دفاع موشکی آمریکا، سیاست دفاعی طبق قانون اساسی خود در پیش گیرد.

توصیه چین به ژاپن؛ از استقرار موشک‌های آمریکا منصرف شوید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، چین روز چهارشنبه به ژاپن توصیه کرد با عدم توافق با آمریکا جهت استقرار موشک‌های برد متوسط این کشور، سیاست منحصرا دفاعی خود را طبق قانون اساسی این کشور پیش گیرد.

به نوشته روزنامه «چاینا مورننیگ پست» «وو گیان» سخنگوی وزارت دفاع چین در نشست خبری گفت: «چین امید دارد که ژاپن و کشورهای دیگر با در نظر گرفتن صلح و ثبات منطقه‌ای با احتیاط عمل کنند و به ایالات متحده که قصد دارد  موشک‌های برد متوسط خود را در خاک آن‌ها مستقر کند، پاسخ منفی بدهند. بنابراین، آن‌ها قربانی نقشه ژئوپلتیکی آمریکا در منطقه نخواهند شد.»

سخنگوی وزارت خارجه چین نیز در نشست خبری چهارشنبه به ژاپن توصیه کرد سیاست منحصرا دفاعی خود را طبق قانون اساسی این کشور پیش گیرد.

«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در این زمینه گفت: «به دلایل تاریخی، تحرکات امنیتی - نظامی ژاپن همواره مورد توجه جامعه جهانی و همسایگان آسیایی آن بوده است. ما از ژاپن صادقانه می‌خواهیم از گذشته عبرت بگیرد. توکیو باید با اقدامات مشخص ادامه مسیر صلح آمیز را دنبال کند.»

وزیر دفاع ژاپن  چندی قبل گفت که برنامه استقرار دو سامانه دفاع موشکی «ایجیس» ساخت آمریکا در این کشور که با هدف مقابله با موشک‌های بالستیک کره شمالی بود، متوقف شده است.

«تارا کونو» وزیر دفاع ژاپن  گفت که  به دلایل فنی  و مالی برنامه استقرار سامانه موشکی ایجیس ساخت آمریکا را متوقف کرده است. پیشتر قرار بود دو سامانه موشکی ایجیس ساخت کارخانه «لاکهید مارتین» در شمال و جنوب ژاپن مستقر شود که با مخالفت اهالی منطقه مواجه شده بود. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول