اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تعاونی دهیاری‌ها شبکه آب روستایی را در سمنان اجرا می‌کند

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: عملیات مربوط به شبکه آب روستایی استان سمنان از طریق تعاونی دهیاری‌ها انجام می‌شود.

تعاونی دهیاری‌ها شبکه آب روستایی را در سمنان اجرا می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مهدی صمیمیان صبح امروز در جلسه بررسی نحوه واگذاری امور مرتبط با عملیات آب‌رسانی در روستاها به شرکت تعاونی دهیاری‌ها در سالن اجتماعات آب و فاضلاب استان سمنان اظهار کرد: عملیات مربوط به شبکه آب روستایی استان سمنان از طریق تعاونی دهیاری‌ها انجام می‌شود.

وی بیان کرد: موانع واگذاری کارهای مربوط به بهره‌برداری و نگهداری شبکه‌های آب در مناطق روستایی استان به شرکت تعاونی دهیاران رفع شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان ادامه داد: واگذاری اقتصاد کشور به بخش تعاون جزو سیاست‌گذاری اصل ۴۴ قانون اساسی است و واگذاری کارهای مربوط به بهره‌برداری و نگهداری شبکه‌های آب در مناطق روستایی استان به شرکت تعاونی دهیاران گامی مهم در تحقق راهبردها در سال جهش تولید است.

صمیمیان گفت: کمیته هفت نفره از شخصیت‌های حقوقی متشکل از سه نفر بخشدار، به‌عنوان نماینده بخشداران، یک نفر نماینده تعاونی دهیاری‌ها، یک نفر نماینده اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یک نفر نماینده از دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان و یک نفر نماینده از شرکت آبفا تشکیل شود تا در مدت کوتاه موانع واگذاری امور مرتبط به آب و فاضلاب به شرکت تعاونی دهیاری‌ها رفع شود.

وی تصریح کرد: ۱۲ تعاونی دهیاران در استان وجود دارد، که می‌توان از این ظرفیت برای بهبود و پیشبرد اهداف در روستاها به‌منظور عمران و آبادانی استفاده کرد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان اضافه کرد: در اساس‌نامه شرکت تعاونی دهیاران ۱۵ نوع فعالیت تعریف شده است و طبق اساس‌نامه تعاونی دهیاران مجاز به شرکت در طرح‌های بهداشت و درمان، امور اجتماعی، امور عمرانی، خدماتی و سرمایه‌گذاری هستند.

صمیمیان بیان کرد: شرکت تعاونی دهیاری‌ها از شخصیت حقوقی دهیاران تشکیل می‌شود و شرط تشکیل تعاونی دهیاری داشتن هفت عضو از جامعه دهیاران است.

وی گفت: از مجموع ۲۷۵ دهیار، ۱۷۰ دهیار عضو شرکت تعاونی دهیاران است و انتظار می‌رود دیگر دهیاران نسبت به عضویت در تعاونی‌ها اقدام کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان ادامه داد: شرکت تعاونی دهیاری‌ها با بر عهده گرفتن کارهای مربوط به بهره‌برداری و نگهداری شبکه‌های آب در مناطق روستایی استان می‌توانند از معافیت پرداخت ۲۰ درصد مالیات بر درآمد استفاده کنند.

انتهای پیام2568/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول