اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

افزایش تعداد بیکاران در ازبکستان به 2 میلیون نفر

وزیر کار ازبکستان اعلام کرد در زمان پاندمی کرونا تعداد بیکاران تا 600 هزار نفر افزایش یافته و به این ترتیب تعداد کلی بیکاران در این کشور به 2 میلیون نفر رسیده است.

افزایش تعداد بیکاران در ازبکستان به 2 میلیون نفر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «ناظرم حسن اف» وزیر کار ازبکستان اعلام کرد در زمان پاندمی کرونا تعداد بیکاران در ازبکستان تا 600 هزار نفر افزایش یافته و به این ترتیب تعداد کلی بیکاران در این کشور به 2 میلیون نفر رسیده است.

وزیر کار ازبکستان اظهار داشت: در ابتدای سال جاری میلادی تعداد بیکاران حدود یک میلیون و 400 هزار نفر بودند. از آن زمان به دلیل تعطیلی برخی کارخانجات در پی شیوع پاندمی تعداد بیکاران به 2 میلیون نفر نزدیک شد. علاوه بر این، هم اکنون حدود 500 هزار نفر شهروند این کشور که نمی‌توانند برای اشتغال به خارج سفر کنند، بر تعداد بیکاران افزوده شدند.  

پیشتر خبرگزاری «بلومبرگ» اعلام کرده بود بر اساس گزارش صندوق بین‌الملل پول، نرخ بیکاری ازبکستان در سال 2020 میلادی حدود 16.5 درصد خواهد بود.  

بر اساس پیش‌بینی‌ها، نرخ بیکاری در ازبکستان در سال جاری میلادی به 8.9 درصد می‌رسد.

بر اساس گزارش این خبرگزاری، اگر مرزها باز شود، بیکاران برای اشتغال به روسیه خواهند رفت که خود در 10 سال اخیر، سخت‌ترین بحران را تجربه می‌کند و از لحاظ اقتصادی ضعیف است.

بر اساس گزارش این خبرگزاری، در سال جاری میلادی حجم حواله‌ها از روسیه به ازبکستان دست کم 2 برابر کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول