اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تمرکز بر بافت اصلی روستا مورد توجه مسئولان امر باشد

فرماندار ساوه گفت: تمرکز بر کارکرد و بافت اصلی روستا باید مورد توجه مسوولان مربوطه باشد تا روستاها از مسیر سنتی خود دور نشوند.

تمرکز بر بافت اصلی روستا مورد توجه مسئولان امر باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه علی میرزائی ظهر امروز در جلسه رسیدگی به مشکلات روستاهای ساوه اظهار کرد: دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستا باید بیش از پیش به کارکرد و بافت اصلی روستا توجه کنند تا اهداف روستا در کنار اشتغالزائی دور نشود.

وی با تاکید بر ضرورت واگذاری زمین به افراد بومی در روستاها اظهار کرد: نباید این گونه مناطق مکانی برای تاخت و تاز افراد سودجو و تصرف شود.

 

 واگذاری اراضی روستایی باید بسیار حساب شده، منطقی و برای توسعه باشد 

فرماندار ساوه از روستا به عنوان هویت روستائیان یاد و بیان کرد: برای واگذاری اراضی به افراد نباید تعجیل کرد بلکه واگذاری‌ها باید بسیار حساب شده، منطقی و برای توسعه باشد و این تعجیل از سوی دهیاری‌ها باید بیشتر در اجرای طرح هادی و بهسازی و اجرای طرح‌های عمرانی باشد.

میرزائی با اشاره به مراجعات زیاد و کمبود نیروهای انسانی بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی ساوه گفت: با توجه به حجم تقاضا و مراجعات بسیار، رفع مشکلات مردمی در این حوزه نیازمند همت بلند و تعامل سازنده است.

 

وی افزود: امروزه موجی از زمین خواری در قالب ساخت و ساز در مناطق خوش آب و هوای روستائی ایجاد شده که راه مقابله با آن واگذاری طبق ضابطه و قانون و در نظر گرفتن شرایط خاص است.

در ساخت و سازها باید بافت سنتی در کنار اشتغال روستائی حفظ شود 

فرماندار ساوه با اشاره به این که امروزه صیانت از بافت روستائی در اجرای طرح هادی مورد توجه است، اظهار کرد: در ساخت و سازها باید بافت سنتی در کنار اشتغال روستائی حفظ شود و  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دهیاران و شوراهای اسلامی باید به توسعه پایدار روستاها بیشتر توجه داشته باشند.

میرزائی گفت: ارائه خدمات در مناطق روستایی و پاسخگویی سریع به مطالبات از خواسته‌های به حق مردم است که در این خصوص نباید کوتاهی شود.
وی با اشاره به این که تاسیس بنیاد انقلاب اسلامی  نتیجه دوراندیشی امام (ره) بود، بیان کرد: این بنیاد همواره خدمات قابل توجهی در روستاهای محروم و برخی شهرها ارائه کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول