اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

وجود خلاء قانونی در برخورد با خرده‌فروشان موادمخدر/ کمپین «نه به اعتیاد» تشکیل می‌شود

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر لرستان گفت: در برخورد با خرده‌فروشان موادمخدر خلاء قانونی وجود داشته و قوانین خیلی بازدارنده نیست که درخواست داریم نمایندگان مجلس نسبت به این موضوع توجه داشته باشند.

وجود خلاء قانونی در برخورد با خرده‌فروشان موادمخدر/ کمپین «نه به اعتیاد» تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمود آشناگر ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، عنوان کرد: سال گذشته حدود 950 تن انواع موادمخدر در سطح کشور کشف شد که این نشان از قاطعیت جمهوری اسلامی ایران در بحث مبارزه با موادمخدر است.

وی با بیان اینکه تا کنون 3 هزار و 800 نفر در کشور در راه مبارزه با مواد مخدر شهید و 12 هزار نفر جانباز شده‌اند، افزود: سال‌گذشته در استان لرستان 6 هزار و 513 کیلوگرم انواع موادمخدر کشف شد و در سه ماهه نخست امسال نیز حدود 2 هزار و 200 کیلوگرم انواع موادمخدر کشف و ضبط شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر لرستان گفت: در بحث درمان نیز سال گذشته 548 معتاد متجاهر مرد و 87 خانم جمع‌آوری و جهت درمان و نگهداری به مراکز مربوطه ارجاع داده شدند.

وی خاطرنشان کرد: در استان لرستان 38 کمپ مجاز فعالیت دارند و 13 کمپ غیرمجاز نیز شناسایی شده است.

آشناگر بیان داشت: سال 97 حدود 136 نفر در لرستان در پی سوءمصرف موادمخدر فوت کردند که در سال گذشته این میزان با افزایش همراه بود و تعداد کشته شدگان به 163 نفر رسید.

دبیرشورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر به بحث برخورد با خرده‌فروشان موادمخدر اشاره و عنوان کرد: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست داریم نسبت قانون مبارزه با خرده فروشی را اصلاح و بازنگری کنند چراکه بسیاری از مشکلات ما در این زمینه است.

وی تاکید کرد: به دلیل خلاء قانونی که وجود دارد در بحث برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر اقدامات صورت گرفته خیلی بازدارنده نیست.

آشناگر در ادامه یادآور شد: در حال حاضر 135 مرکز درمان سرپایی که به متادون درمانی معروف هستند در سطح استان فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه تعداد عطاری‌های در سطح شهر روز به روز در حال افزایش است، افزود: فروش غیرمجاز متادون عمدتا توسط سیگار فروشی‌ها و عطاری‌ها انجام می‌شود که جا دارد نهاد مسوول نسبت به افزایش روز افزون این واحدها ورود پیدا کند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان گفت: بزودی کمپین «نه به اعتیاد» راه‌اندازی می‌شود که انتظار داریم رسانه‌ها نیز در این زمینه به ما کمک کنند.

وی در پایان اظهار داشت: بیشترین موادمخدر مصرفی در لرستان به ترتیب تریاک و هروئین است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول