اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آمادگی نمایندگان مجلس برای کمک به تقنین در حوزه وقف

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی از آمادگی نمایندگان مجلس برای کمک به تقنین در حوزه وقف خبر داد.

آمادگی نمایندگان مجلس برای کمک به تقنین در حوزه وقف

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید البرز حسینی عصر امروز در جلسه مشترک با مدیرکل اوقاف استان زنجان اظهار کرد: هیچ کس تاکنون به وقف به عنوان فرصت نگاه نکرده است، اما انتظار داریم در دوره مدیریتی جدید اوقاف این اتفاق رخ دهد.

وی با اشاره به اینکه ما حاضریم از حیث جذب سرمایه‌گذار به اوقاف کمک کنیم، بیان کرد: البته در این حوزه هم باید وجهه اوقاف حفظ و هم توسعه آن مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه درخواست داریم اوقاف پیشنهادات خود را درباره نقش مجلس در کمک به وقف ارائه دهد، تصریح کرد: باید دیدگاهی که نسبت به اوقافی بودن ملک یا املاکی اگر وجود دارد اصلاح شود، یعنی اینطور جا نیفتد که چون ملکی اوقافی است نمی‌توان در آن کاری انجام داد.

حسینی ادامه داد: امیدواریم هرچه سریعتر اوقاف اعلام کند که از نظر تقنین چه اقدامی می‌توان در بحث توسعه موقوفات به ویژه در قیدار نبی(ع) انجام داد.

وی با اشاره به وجود اماکن مذهبی که اتفاقا دارای ظرفیت گردشگری نیز هستند، گفت: نمایندگان مجلس آمادگی کمک به اوقاف را از این حیث دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان نیز در این جلسه گفت: اوقاف بنا به کاری که دارد با دستگاه‌های مختلف در ارتباط است.

 حجت‌‌‌الاسلام مختار کرمی با بیان اینکه شهر قیدار به صورت ۶ دانگ موقوفه است، گفت: از همین رو نیازمند همکاری بیشتر در این شهرستان هستیم.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس نقش مهمی در توسعه موقوفات دارند، تصریح کرد: انتظار داریم در دوره جدید شاهد همکاری بیشتر از قبل نمایندگان در بحث وقف باشیم.

کرمی با اشاره به برخی از اقدامات اوقاف استان در بحث سرمایه‌گذاری و توسعه موقوفات بیان کرد: امیدواریم با همکاری نمایندگان و سایر دستگاه‌ها شاهد جهش در حوزه وقف در راستای خدمت به مردم باشیم.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول