اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

برگزاری نخستین نشست گروه دوستی پارلمانی ازبکستان و کانادا

نخستین نشست گروه دوستی بین پارلمانی ازبکستان و کانادا به صورت ویدیویی با حضور نمایندگان پارلمانی دو کشور برگزار شد.

برگزاری نخستین نشست گروه دوستی پارلمانی ازبکستان  و کانادا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، نخستین نشست گروه دوستی بین پارلمانی ازبکستان  و کانادا به صورت ویدیویی با حضور نمایندگان پارلمانی دو کشور برگزار شد.

در این نشست «اکمل سعیداف» معاون اول رئیس مجلس عالی ازبکستان، «زیاد ابوالتایف» رئیس گروه دوستی «کانادا و ازبکستان»، اعضای پارلمان کانادا و نمایندگان وزارت امور خارجه کانادا شرکت کردند.

در این نشست زیاد ابوالتایف رئیس گروه دوستی «کانادا و ازبکستان» نتایج انتخابات پارلمانی در ازبکستان را که وی به عنوان ناظر بین‌المللی از کانادا حضور داشت، ارزشمند دانست.

وی افزود که ازبکستان به سرعت در جهت تبدیل به مرکز منطقه‌ای اقتصادی و اصلاحات دموکراتیک توسعه می‌یابد.  

زیاد ابوالتایف اظهار داشت: ازبکستان که در مرکز آسیای مرکزی قرار دارد در منطقه نقش کلیدی ایفا می‌کند و نیروی محرکه پروسه‌ همگرایی در این منطقه می‌باشد.

«روبرت آلیفانت» نماینده وزارت امور خارجه کانادا نیز با اشاره به تشدید همکاری‌های ازبکستان و کانادا در سال‌های اخیر گفت: روابط نزدیک بین پارلمانی باید یک عامل مهم در پیشبرد شراکت دوجانبه باشد. امروز اهمیت توسعه بیش از پیش روابط فرهنگی و انسانی بین دو کشور از طریق دیپلماسی مردمی پیش از هر زمان دیگری مشهود است. این روابط برای افزایش تعداد گردشگران از کانادا و گسترش همکاری‌های متقابل در زمینه‌های دانش و فناوری‌، تحکیم روابط بازرگانی کمک خواهد کرد.  

طرفین در پایان این نشست در مورد سازماندهی سفر نمایندگان پارلمان کانادا به ازبکستان در نیمه دوم سال جاری میلادی و تداوم تلاش‌ها برای توسعه گروه دوستی «کانادا و ازبکستان» در پارلمان کانادا توافق کردند.

همچنین در مورد تداوم تماس‌های مستمر و بررسی مسائل روابط بین پارلمانی ازبکستان و کانادا به توافق رسیدند.

کانادا استقلال این کشور را در تاریخ 25 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 7 آوریل سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول