اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر مستعفی دولت هادی: امارات دشمن یمنی‌هاست/سعودی‌ها از یمن خارج شوند

وزیر حمل‌ونقل مستعفی دولت هادی در واکنش به درگیری‌ها در جنوب یمن، تأکید کرد که امارات دشمن ملت و دولت یمن است.

وزیر مستعفی دولت هادی: امارات دشمن یمنی‌هاست/سعودی‌ها از یمن خارج شوند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «صالح الجبوانی» وزیر حمل‌ونقل مستعفی دولت هادی با اشاره به اینکه امارات دشمن دولت و ملت یمن است، گفت که بایستی به جای واژه «امارات عربی متحده» از امارات متحده استفاده کرد چرا که واژه عربی مناسب امارات نیست.

الجبوانی همچنین گفت: «به سعودی‌ها می‌گویم یا آنچه را که خراب کرده‌اید درست کنید و یا از یمن خارج شوید و به مسئولان یمنی نیز می‌گویم که از ریاض خارج شوید و بیش از این با پذیرش حقارت و خواری، به خودتان و یمنی‌ها توهین نکنید».

به نوشته روزنامه «القدس‌العربی»، این وزیر مستعفی یمن تصریح کرد که «یمن به عربستان برای بازگرداندن امور به روال عادی خود و بازپس‌گیری صنعاء امید داشت اما اکنون با کودتای شبه‌نظامیان مورد حمایت امارات در عدن مواجه هستیم».

الجبوانی همچنین گفت که امارات طراح همه آن چیزی است که در یمن اتفاق می‌افتد و عربستان نیز با دعوت به اجرای توافقنامه، وقت‌کشی می‌کند.

وی تصریح کرد که «ما با مشاهده تحویل سقطری از سوی عربستان به امارات غافلگیر شدیم و این یک همدستی و توطئه علیه مشروعیت یمن بود».

الجبوانی همچنین تأکید کرد که هر قدر اوضاع دشوار شود ملت یمن هرگز به زانو درنخواهد آمد و هرگز تسلیم نخواهد شد و هرگز هیچ جدایی و تشکیل دولتی در جنوب در کار نخواهد بود و یمنی‌ها متحدی نمی‌خواهند که از پشت به آن‌ها خنجر بزند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول