اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

مخلان نظام اقتصادی لرستان محاکمه علنی می‌شوند/حمایت از جهش تولید و سرمایه‌گذاری در استان

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: محاکمه عوامل اختلاس،کلاهبرداری و اختلال در نظام اقتصادی استان به صورت علنی برگزار خواهد شد.

مخلان نظام اقتصادی لرستان محاکمه علنی می‌شوند/حمایت از جهش تولید و سرمایه‌گذاری در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمد رزم ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان، ضمن تبریک هفته قوه قضائیه و گرامی‌داشت یاد شهدای هفتم تیرماه به ویژه آیت‌الله شهید بهشتی، اظهار کرد: دو تن از شهدای هفتم تیرماه 1360، متعلق به لرستان بودند.

وی خاطرنشان کرد: آیت‌الله شهید بهشتی معمار کبیر قوه قضائیه و معمار اصلی قانون اساسی برخواسته از متون و مبانی اسلام و قرآن در جمهوری اسلامی بودند.

رئیس کل دادگستری لرستان، آیت‌الله بهشتی را شهید راه عدالت و احیا و اجرای حدود الهی عنوان و تصریح کرد: از روزهای نخست فعالیت، هجمه‌های زیادی علیه این شهید بزرگ به دلیل اعتقادات و ابعاد شخصیتی فکری، دینی، سیاسی، انقلابی و مبارزاتی وی به راه افتاد، به گونه‌ای که بارها از سوی گروهک منافقین مورد توطئه قرار گرفته بود.

رزم در تشریح برخی فعالیت‌های مجموعه دادگستری لرستان، بیان داشت: در حال حاضر در این مجموعه، 27 کمیته راهبردی تشکیل شده، ضمن اینکه مسؤولان هر کمیته مشخص و مصوبات و مقررات آن‌ها نیز تعیین شده است.

وی، کرامت انسانی و حفظ حقوق شهروندی را از اولویت‌های اصلی دادگستری لرستان برشمرد و افزود: مردم‌مداری و تکریم ارباب رجوع در راستای حفظ شخصیت انسانی از مهمترین اصول کاری در دادگستری استان است.

رئیس کل دادگستری لرستان، رسالت اصلی این مجموعه را انجام عدالت و قضاوت عادلانه خواند و گفت: قضاوت عادلانه بایستی در جامعه منجر به ایجاد امنیت در جامعه شود و به دنبال تأمین امنیت مردم استان باشد.

رزم، مبارزه قاطع با مفاسد اقتصادی و اجتماعی را یک اصل در مجموعه قضائی استان عنوان و خاطرنشان کرد: محاکمه عوامل اختلاس،کلاهبرداری و اختلال در نظام اقتصادی استان به صورت علنی برگزار خواهد شد، همچنین نحوه رسیدگی و اعلام مشخصات متهمین نیز در انظار عمومی اعلام می‌شود.

وی بر حمایت از جهش تولید و سرمایه‌گذاری در استان تأکید و اظهار کرد: ما موظف به بررسی تمامی پرونده‌های معوقه استان هستیم، از 17 هزار پرونده معوقه موجود، طی 6 ماهه اخیر 14 هزار مورد آن‌ها مختومه شده و 3 هزار پرونده نیز در جریان است.

رئیس کل دادگستری لرستان بیان داشت: همچنین با عوامل جرائم خشن و شرارت‌آمیز در استان نیز با شدت برخورد خواهیم کرد.

رزم با با اشاره به ورود 281 هزار و 560 فقره پرونده به دادگستری استان طی سال گذشته، افزود: در مجموع همچنین سال گذشته، 294 هزار و 532 پرونده مختومه شده است.

وی بیان داشت: در سه ماهه امسال، 56 هزار و 96 فقره پرونده به مراجع قضائی استان وارد شده و 57 هزار و 729 فقره نیز پس از بررسی، مختومه شده است.

پیش از این مخاطبان فارس من خواستار برگزاری علنی دادگان اخلال گران اقتصادی شده بودند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول