اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خلیل‌آباد: گرانی های افسارگسیخته باعث نارضایتی عمومی مردم است

امام جمعه خلیل‌آباد گفت: باید دید تحریم‌ها چه تأثیری در گرانی ۳۰ میلیون تومانی پراید در عرض یک هفته دارد و این مسأله باید برای مردم روشن شود.

امام جمعه خلیل‌آباد: گرانی های افسارگسیخته باعث نارضایتی عمومی مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از خلیل آباد، حجت‌الاسلام علی ناهیدی، در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان گفت: در تیرماه برای ایرانیان ماه خاطرات تلخ و دردناک است حوادثی نظیر ترور شهید بهشتی و 72 تن از یارانش، ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران و... توسط آمریکای جنایتکار و همدستان آن نیز در این ماه اتفاق افتاده است.

امام جمعه خلیل‌آباد با بیان اینکه هفته اول تیرماه، هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: اصلاحات از درون و شروع سالم سازی از محیط کاری نشانه عزم جدی مسؤولان قوه قضائیه در اجرای وظایف و مسؤولیت‌ها است و اصلاحاتی که آیت الله رئیسی با ورود به این دستگاه، به کار بردند امید را برای سالم سازی به وجود آورد.

وی با بیان اینکه ورود جدی برای رونق اقتصادی و جهش تولید در سال گذشته و در این چندماه از سال جدید نیز نشان از عزم این دستگاه دارد که به بازگشایی صدها واحد تولیدی کوچک و بزرگ منتهی شد، تصریح کرد: ورود قانونی و برنامه ریزی شده قوه قضاییه در مبارزه با زمین خواری، جنگل خواری، کوه خواری و وقف خواری از جمله این عرصه ها است.

وی همچنین در ادامه اذعان کرد: در ترشیز بزرگ 1200 مورد وقف داریم که تنها وقف بر حوزه های علمیه است که در زمان طاغوت یا خرید و فروش یا تقسیم و از بین رفته است و حالی کمتر شخصی حاضر می شود که این موقوفات احیا شود.

ناهیدی با اشاره به شفاف سازی حساب‌های معین قوه قضائیه، عنوان کرد: بیش از ۲۰ سال بود که بیش از ۶۰ حساب در دستگاه قضایی وجود داشت که موجب انتقادات و جو سازی هایی مغرضانه برعلیه این دستگاه شده بود و اقدام شایسته رئیس قوه قضائیه در محدود کردن ۶۰ حساب به 5 حساب و گزارش شفاف از عملکرد 98 این قوه گامی مهم در شفاف سازی عملکرد محسوب می شود.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی بدون ملاحظه و تعارف پاکسازی و سالم سازی از درون دستگاه و مدیران ارشد خود آغاز کرده که ستودنی و امید بخش است، تشریح کرد: از رسیدگی به مجرمانی چون روح الله زم و شناسایی و دستگیری برخی مدیران ارشد دستگاه‌ها و دفاع از حقوق عامه و شهروندی و دفاع از حقوق عامه مردم ایران در برابر دشمنان و استکبار و برنامه ریزی دراز مدت برای جذب جوانان مومن انقلابی کاری بس خطیر و دشواری است.

خطیب جمعه خلیل آباد با اشاره به گرانی‌های اخیر در بازار، تاکید کرد: در هفته‌های اخیر شاهد نابسامانی بازار و گرانی‌های افسار گسیخته هستیم که موجب نارضایتی عمومی را در این شرایط سخت فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه در ماه‌های اخیر به خصوص از ابتدای سال 99 موجی از گرانی‌های لجام گستیخته‌ای بازار را فراگرفته است، ابراز کرد: بسیاری از کالاهای اساسی به خصوص کالاهای اساسی منزل با افزایش قیمت مواجه شده است که شرایط دشوارتری را برای مردم به خصوص آسیب دیدگان کرونایی فراهم کرده است. 

حجت الاسلام ناهیدی با تاکید بر اینکه همه ساله در ابتدای سال جدید موجی از گرانی اجناس و کالا و خدمات در بخش های مختلف به راه می‌افتد و در سال جاری با توجه به شرایط کرونا با تاخیر در حال انجام است، بیان کرد: گروهی بر این باور هستند که شرایط سخت تحمیلی دشمن در تحریم ها روزها و ماه های آینده بروز می.کند.

وی با اشاره به اینکه عامل دیگر گرانی، شرایط سخت کرونایی در ماه‌های اخیر و وارد آمدن خسارت‌های سنگین به بخش‌های مختلف تولید و توزیع و حمل و نقل است، افزود: باید دید تحریم ها چه سهمی در گرانی 30 میلیونی پراید در عرض یک هفته دارد و این مسئله باید برای مردم روشن شود.

امام جمعه خلیل آباد همچنین در ادامه اظهار کرد: عدم وجود یک نظارت هوشمند، فعال و کارآمد و مستمر در دستگاه های، نبود هماهنگی بین دو وزارت صمت و جهاد کشاورزی، وجود دلالان و سودجویان اقتصادی به ویژه در بازار ارز و طلا از عوامل گرانی های اخیر محسوب می شود.

وی با بیان اینکه گروهی بر این باور هستند که نفوذی های اقتصادی در جایگاه های مهم با گرانی های مصنوعی با توجه به نابسامانی بازار در جهت تقویت نارضایتی عمومی مردمی و حاکمیت تلاش می کنند، خاطرنشان کرد: همه این عوامل به نوعی در گرانی های اخیر تاثیر گذار هستند ولی باید دید سهم کدام عامل بیشتر است و وظیفه مسئولان و مردم در این خصوص چیست.

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول