اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

راه حل مشکلات قطع امید از بیگانگان است/ اصرار مردم مانع استعفایم شد

امام جمعه ساوه گفت: راه حل قطع امید از بیگانگان، نه گفتن به آمریکا و اروپا و ایستادگی و مقاومت و تبعیت صادقانه از رهبر معظم انقلاب در راه انداختن تولید داخلی و مبارزه جدی با قاچاق کالا و تدبیر ارز و پول ملی است.

راه حل مشکلات قطع امید از بیگانگان است/ اصرار مردم مانع استعفایم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ساوه تعصب را مانع تقواپیشگی و باعث وجود بی‌تقوایی دانست و گفت: جانبداری و هواداری افراطی به نفع یا علیه کسی و وابستگی و دلدادگی غیرمنطقی به چیزی، دفاع کورکورانه یا تنفر بی‌جا و بی منطق مانع تقوای پیشگی می‌شود. 

وی انسان با تقوی را حق گرا و حق مدار دانست و افزود: این انسان‌ها همه چیز و همه کس را با حق می‌سنجند و با خودشان یا دسته و گروه و حزب خودشان قیاس نمی‌کنند.

امام جمعه ساوه در ادامه  با اشاره به  ششم تیرماه سال 1360 سالگرد ترور نافرجام رهبر معظم انقلاب که آن زمان امام جمعه تهران، نماینده حضرت امام در شورای عالی دفاع و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بودند، گفت: ترور نافرجام مقام معظم رهبری از الطاف الهی به ملت ایران و جهان اسلام بود، خدای متعال، ایشان را به عنوان ذخیره خودش برای ما هم حفظ کرد لذا باید قدر این نعمت بزرگ الهی را بدانیم.

امام جمعه ساوه در ادامه در خصوص 7 تیرماه سالگرد شهادت شهید مظلوم آیت اله دکتر بهشتی و یاران باوفایش ادامه داد: شهید بهشتی از تاثیرگذارترین شخصیت‌ها پس از حضرت امام راحل بود که به تعبیر مقام معظم رهبری به معنای حقیقی کلمه یکی از شخصیت‌های نادر ما و فراتر از اشخاص عادی و معمولی بود. 

وی تصریح کرد: دشمنان بویژه منافقان کوردل و عمال آمریکا اول شهید بهشتی را با برچسب زنی ترور شخصیت کردند سپس او را ابراهیم گونه در میان آتش سوزان انفجار بمب افکندند و جسم او را سوزاندند. 

حجت الاسلام حسینی با تبریک هفته قوه قضائیه به همه قضات و مجموعه دستگاه قضا در شهرستان ساوه افزود: دستگاه قضاییه شهرستان ساوه با وجود برخی انتقادات و اشکالاتی که بالطبع بر آن وارد است سلامت قابل قبولی دارد و همواره در جهت صدور احکام عادلانه حرکت کرده است.

خطیب نماز جمعه ساوه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به گرانی‌های افسارگسیخته گفت: گرانی‌های افسارگسیخته و بی مهار مردم عزیز بویژه اقشار ضعیف را به شدت اذیت می‌کند، بخشی از آن ناشی از همین مدیران یا کارگزارانی است که در بخش‌های مختلف به ناحق و به صورت ناشایسته انتخاب یا انتصاب می‌شوند. 

وی افزود: وجود مافیای اقتصادی، افراد فرصت طلب، طراحی دشمنان هم در تحریم هم در اختلال بازار و راه انداختن جنگ اقتصادی در این نابسامانی‌ها تاثیر دارد اما ناهماهنگی بین مسوولان مثل وزارت صمت با جهاد کشاورزی، نیز در این گرانی‌ها بی تاثیر نیست.

حسینی خیانت اروپایی‌ها را بخشی از مشکلات ناشی از تحریم ظالمانه آمریکا و اروپا دانست و افزود:  متاسفانه 7 سال کشور را به امید آمریکا و اروپا و برجام معطل کردیم آن وقت الان به جای جدی گرفتن اقتصاد مقاومتی و دیپلماسی اقتداری و تقویت جهش تولید و حمایت از تولیدگران، بگوئیم اروپایی‌ها شرمنده ما هستند. 

وی افزود: عذرخواهی آنها چه فایده‌ای دارد، راه حل قطع امید از بیگانگان، نه گفتن به آمریکا و اروپا و ایستادگی و مقاومت و تبعیت صادقانه از رهبر معظم انقلاب در راه انداختن تولید داخلی و مبارزه جدی با قاچاق کالا و تدبیر ارز و پول ملی است. 

امام جمعه ساوه برجام را پیشینه عبرت خوبی دانست و تصریح کرد: وجدان انسانی و ملی خود را به کار اندازید و از برجام عبرت بگیریم و دیگر توجیه نکنیم، اساس حاکمیت اروپا و آمریکا بر ظلم است چه در روابط اقتصادی یا سیاسی  حتی آنجا که دم از حقوق بشر می زنند علیه مظلومان حمایت از جنایتکاران است و در همه اقدامات تروریستی و ضدبشری دخیل‌اند. 

وی در ادامه با اشاره به موضوع استعفای خود افزود: دشمنان بویژه منافقین ، مترصد اغتشاشات و درگیری‌های داخلی هستند لذا دو قطبی سازی، التهاب و شعله ور شدن اختلافات، زمینه ساز سوء استفاده فرصت طلبان است، خدا هدایت کند کسانی را که به بهانه‌های مختلف بر طبل اختلافات می‌کوبند. 

حجت الاسلام حسینی پیشرفت جامعه و برکت الهی را در اتحاد و همدلی دانست و افزود: بنده در دعوت به اتحاد و همدلی پیش قدم می‌شوم و از هر دستی که برای اتحاد و آرامش جامعه به سویم دراز شود استقبال می‌کنم، بیایید صدایمان علیه دشمنان باشد. 

وی با اشاره به اینکه حجم انبوه محبت مردم شهرستان مانع از اصرارش به استعفا شد،  تصریح کرد: تقاضا می کنم هیچ کس حتی در طرفداری از بنده به فضای اختلافات وارد نشود، بنده هر کجا که باشم سرباز ولایت و رهبری عزیزتر از جان و خادم ملت خواهم ماند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول