اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

توسعه همه‌جانبه کشور در گرو برخورداری از دستگاه قضایی مقتدر است

امام جمعه اراک گفت: توسعه و پیشرفت فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه در گرو برخورداری از دستگاه قضایی مقتدر است.

توسعه همه‌جانبه کشور در گرو برخورداری از دستگاه قضایی مقتدر است

 به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اراک اظهار کرد: امروز یکی از مهم‌ترین آرمان‌های ملت ایران  مبارزه با استکبار جهانی است که هیچگاه ملت دست از این آرمان برنخواهند داشت.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران در امر مبارزه با استکبار هم قسم بوده و هیچ قدرتی نمی‌تواند ملت را از این آرمان بزرگ دور کند.

امام جمعه اراک تاکید کرد: امروز ماهیت واقعی استکبار برای همه جهانیان نمایان شد، همه به خوبی ماهیت پلید استکبار را شناخته‌ و به آن آشنا هستند.

دری‌نجف‌آبادی با بیان اینکه ایران اسلامی همواره روی پای خود بوده و نیازی به بیگانگان ندارد، افزود: دشمنان هیچگاه دلسوز ایران و ایرانی نبوده و نخواهند بود، راه‌حل رفع مشکلات تکیه بر توان و ظرفیت‌های داخل است، مسوولان باید به این حقیقت برسند که دشمنان هرگز به فکر حل مشکلات ایران نیستند و تنها اهداف خود را دنبال می‌کنند.

وی تصریح کرد: امروز همه دیدیم  ۲۵ کشور از مجموع کشورهای عضو آژانس انرژی اتمی بر علیه جمهوری ایران رای دادند که این عمق کینه و دشمنی آنان را به اثبات می‌رساند و نشان می‌دهد نباید به دشمنان اعتماد کرد.

امام جمعه اراک ادامه داد:  باید با شناخت ضعف‌ها و تقویت نقاط قوت علمکرد دستگاه‌ها برای پیشبرد امور آستین‌ها را بالا زد؛ هفته قوه قضاییه بهترین فرصت برای ارزیابی عملکرد دستگاه قضایی است و باید دانست که توسعه و پیشرفت فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه در گروی برخورداری از دستگاه قضایی قدرتمند است و هرچه ما دستگاه قضایی قوی‌تر داشته باشیم کشوری بهتر و آبادتر خواهیم داشت.

دری نجف آبادی سلامت در درون دستگاه قضایی، پیشگیری از وقوع جرم، نظارت بر امور و سرعت عمل را چهار اصلی اساسی  در دستگاه قضایی برشمرد و گفت: کارکنان قوه قضائیه باید به درستی به نقش خود در تامین امنیت و آرامش مردم واقف باشند، لذا کادرسازی حکیمانه، بهره‌گیری از نیروهای کارآمد و ولایی و انقلابی از عوامل اقتدار و صلابت دستگاه قضایی است.

به گزارش فارس اشاره به سالروز شهادت شهید بهشتی، لزوم توجه به جهش تولید و تلاش در راستای مبارزه با فساد از دیگر محورهای سخنرانی خطیب جمعه اراک بود.

انتهای پیام/ 

 
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول