اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

گواهینامه‌های ایرانی در 175 کشور دارای اعتبار است

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی کشور با اشاره به اینکه گواهینامه‌های ایران در 175 کشور دنیا دارای اعتبار است، گفت:‌ سالانه بیش از 150 هزار قطعه اسناد بین‌المللی توسط کانون جهانگردی کشور صادر می‌شود.

گواهینامه‌های ایرانی در 175 کشور دارای اعتبار است

حسین اربابی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، درباره صدور گواهینامه‌های بین‌المللی توسط این کانون اظهار داشت: سالانه حدود 150 هزار قطعه اسناد بین‌المللی اعم از دفترچه مالکیت و گواهینامه پایه یک و سه رانندگی و گواهینامه موتورسیکلت توسط کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی جهت تردد‌های بین‌المللی هموطنان صادر می‌شود.

وی افزود: افرادی که قصد سفرهای تجاری،‌ ترانزیتی یا تفریحی داشته باشند جهت دریافت گواهینامه و دفترچه مالکیت به کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی مراجعه می‌کنند و گواهینامه‌هایی ایرانی در 175 کشور دنیا دارای اعتبار است.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی کشور با اشاره به اینکه از 205 کشور دنیا تنها در ۳۰ کشور گواهینامه ایران پذیرفتنی نیست، گفت:‌البته برخی از کشورها مانند چین اصلاً گواهینامه هیچ کشوری جهت تردد در کشورشان را قابل قبول نمی‌دانند.

اربابی بیان داشت: معتبرترین مدرک بین‌المللی ایران گواهینامه است که بدون هیچ پرسش و سؤالی استفاده از این گواهینامه‌ها قابل انجام است.

وی گفت: با توجه به شیوع کرونا در جهان در صورتی که مرزهای بسیاری از کشورها بر روی گردشگران باز شود بسیاری از افراد علاقه‌مند هستند به جای استفاده از هواپیما و یا قطار جهت پیشگیری از کرونا از خودروی شخصی استفاده کنند. بنابر این پیش‌بینی می‌کنیم با این شرایط میزان درخواست برای صدور گواهینامه بین‌المللی و دفترچه مالکیت افزایش یابد.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی کشور با بیان اینکه هزینه صدور گواهینامه‌های یکساله 142 هزار تومان و هزینه  صدور گواهینامه‌های سه ساله 430 هزار تومان است،‌گفت:‌ نرخ صدور گواهینامه‌های بین‌المللی امسال افزایش نیافته و فعلا هیچ برنامه‌ای در این راستا نداریم.

اربابی خاطرنشان کرد: صدور اسناد از جمله گواهینامه بین‌المللی در مدت زمان حداکثر 7 روز کاری به صورت اینترنتی قابل انجام است و در صورتی که افراد به مراکز نمایندگی‌های کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی مراجعه کنند به محض ارائه مدارک مربوطه می‌توانند گواهینامه بین‌المللی دریافت کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول