اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

کمیته نظارت بر عرضه و قیمت مرغ در استان مرکزی تشکیل شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: کمیته‌ای متشکل از صنعت و معدن، جهاد کشاورزی و دفتر امور اقتصادی استانداری در استان تشکیل و کار نظارت بر قیمت و عرضه مرغ را رصد و در صورت نیاز اقدام به قیمت‌گذاری خواهند کرد.

کمیته نظارت بر عرضه و قیمت مرغ در استان مرکزی تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سعید فرخی صبح امروز در نشست فوق‌العاده ستاد تنظیم بازار استان مرکزی که با موضوع بررسی وضعیت تامین، توزیع و قیمت گوشت مرغ در سطح استان برگزار شد، اظهار کرد: طی چند روز گذشته قیمت مرغ افزایش چشمگیری داشت که تحلیل‌ها نشان می‌دهد  جوجه‌ریزی به دلیل عدم تقاضا، بسته‌ شدن تالارها و کم شدن مراسم‌ها در فروردین ماه به دلیل شیوع کرونا با کاهش شدید مواجه شد و اخیرا به دلیل افزایش تقاضا با توجه به برگزاری مراسم‌ها قیمت مرغ افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: قیمت مصوب مرغ به ازای هر کیلو 15 هزار تومان است اما در روزهای اخیر با قیمتی بالاتر از قیمت مصوب عرضه می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی با بیان اینکه قیمت مرغ در استان پایین‌تر از کشور است، ادامه داد:  تاکید بر این است مرغ به اندازه نیاز و وفور در اختیار مردم قرار گیرد و قیمت آن در سطح استان همچنان پایین‌تر از سطح کشور باشد.

 فرخی گفت: کمیته‌ای متشکل از صنعت و معدن، جهاد کشاورزی و دفتر امور اقتصادی استانداری در استان تشکیل و کار نظارت بر قیمت و عرضه مرغ را رصد کنند تا در صورت نیاز اقدام به قیمت‌گذاری کند.

ذخایر خوبی از مرغ منجمد در استان وجود دارد که  کار توزیع آن به زودی آغاز خواهد شد

وی همچنین از عرضه گوشت مرغ منجمد توسط شرکت پشتیبانی امور دام خبر داد و بیان کرد: ذخایر خوبی از مرغ منجمد در استان وجود دارد که  کار توزیع آن به زودی آغاز خواهد شد.

معاون استاندار مرکزی گفت: پیش‌بینی می‌شود طی چند روز آینده قیمت مرغ به قیمت مصوب برسد، ضمن اینکه از روز چهارشنبه تاکنون نیز شاهد کاهش هزار تا هزار و 500 تومانی قیمت مرغ بودیم.

فرخی بیان داشت: قیمت نهاد‌ه‌ها نیز در قیمت مرغ بی‌تاثیر نیست، وضعیت قیمت نهاده‌ها شرایط را برای مرغ‌دار سخت کرده است.

انتهای پیام/ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول