اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

از ورود به حوزه موسیقی و آوای انقلابی تا تولید محتوای فرهنگی برای جوانان

جوانانی که فعالیت‌های فرهنگی مهم‌ترین دغدغه آنها است و حتی شاید گاهی نام آنها برای خیلی از ما ناآشنا باشد که با تشکیل جبهه فرهنگی با نام سازمان هنری، رسانه‌ای اوج در جنگ با دشمن پیش می‌روند.

از ورود به حوزه موسیقی و آوای انقلابی تا تولید محتوای فرهنگی برای جوانان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، تاکیدات مقام معظم رهبری بر انجام فعالیت‌های فرهنگی شاید دلیلی بر شکل‌گیری برخی بخش‌ها و گروها باشد که حتی بودجه‌ی چندانی در راستای انجام فعالیت‌های فرهنگی به آنها تعلق نمی‌گیرد.

با این وجود دغدغه دلی آنها با اعتبارتر از بودجه‌های کلانی است که گاهی در برخی ادارات حیف و میل می‌شود و بازخورد یا کاربردی که این افراد دارند را ندارند.

جوانانی که فعالیت‌های فرهنگی مهم‌ترین دغدغه آنها است و حتی شاید گاهی نام آنها برای خیلی از ما ناآشنا باشد که با تشکیل جبهه فرهنگی در جنگ با دشمن پیش می‌روند.

برای آشنایی با فعالیت برخی از این جوانان خوش ذوق لرستانی با امیر امید نژاد، مسئول سازمان هنری، رسانه‌ای اوج در استان لرستان به گفت‌وگو نشستیم.

 

تشریح فعالیت‌های سازمان هنری، رسانه‌ای اوج

وی در ابتدا در مورد فعالیت‌های سازمان هنری، رسانه‌ای اوج گفت: وظیفه ذاتی سازمان هنری رسانه‌ای اوج سیاست‌گذاریِ راهبردی در حوزه تولیدات هنری گفتمان انقلاب اسلامی، شناسایی و توانمندسازی موسسات یا استعدادهای جوان و خودجوش، سازماندهی و نهایتا سفارش تولید محصولات حرفه‌ای، توزیع نظارت و ارزیابی است.

امید نژاد عنوان کرد: فعالیت‌های گفته شده در حالی است که دیگر نهاد‌های فرهنگی که بودجه‌های کلانی دارند و وظیفه ذاتی‌شان تولید محتوای موثر برای همه ذائقه‌های جامعه است درست عمل نمی‌کنند و در حقیقت فعالیت چشم‌گیری انجام نمی‌دهند. 

وی افزود: "اوج" این بار را بر دوش می‌کشد و طی چند سال اخیر محصولاتی را تولید کرده که از مردم نمرات مثبتی کسب کرده است . 

مسئول سازمان هنری، رسانه ای اوج در لرستان بیان کرد: خانه طراحان انقلاب اسلامی، مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی، خانه مستند انقلاب اسلامی، خانه فیلم داستانی انقلاب اسلامی، خانه انیمیشن انقلاب اسلامی و خانه سرود انقلاب اسلامی از بخش های اصلی این سازمان محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه سازمان هنری، رسانه ای اوج در لرستان از سال ۹۲ شکل گرفته اما از سال ۹۴ قوی‌تر وارد عمل شده است، عنوان کرد: رصد و شناسایی و برگزاری جلسات متعددی با هنرمندان انجام شده اما تعداد کمی از هنرمندان ما توانستند ایده و طرح خوب در زمان‌بندی مناسب بدهند.

امیدنژاد خاطر نشان کرد: چندین سال است که لرستان در حوزه سرود بسیار خوش درخشیده و یکی از موفق‌ترین کارهای ما نیز در حوزه سرود بوده است.

 

ورود سازمان اوج به حوزه موسیقی و آوای انقلابی

وی بیان کرد: سال گذشته گروه سرود آوای انقلاب، در ایام اربعین حسینی ده روز، به صورت صبح و عصر در معابر و مکان‌های پرتردد زائران اجرای برنامه داشتند.

مسئول سازمان هنری، رسانه‌ای اوج در استان لرستان با بیان اینکه در حوزه موسیقی باز هم موفقیت‌های خوبی داشتیم، گفت: به عنوان مثال فعالیت آقای آشوری که برای اربعین و سردار سلیمانی قطعاتی را خواندند که مورد استقبال مردم عراق قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه جدی‌ترین کار هنرمندان بومی در ماه رمضان امسال بود، تصریح کرد:
با همکاری بخشی از هنرمندان هم استانی در شهر بروجرد، ادعیه‌های ماه مبارک رمضان شامل دعای هر روز ماه مبارک، دعای ابوحمزه،دعای حضرت امیر (ع) و دعای سحر، سخنرانی‌های کوتاه با موضوعات احکام، اخلاق و نهج البلاغه‌خوانی را در سطح مطلوبی از کیفیت تولید کردین که این مهم حاصل تلاش‌های دوستان جبهه فرهنگی در شهرستان بروجرد بود که مستمر در ایام ماه مبارک با همکاری و مساعدت‌های مدیر کل و معاونین شبکه استانی افلاک پخش شد .

امید نژاد بیان کرد: با توجه به توانایی‌ها و ظرفیت بالای همین دوستان در ساخت برنامه‌های ترکیبی تصمیم گرفته شد تا مجموعه‌ای ترکیبی با موضوع جهاد و فعالیت نیرو‌های مردمی مانند هیئت‌ها، مواکب، نیرو‌های مردمی و... در عرصه مبارزه با ویروس کرونا ساخته شود .

هنارس؛ نمایش جهاد گروهای مردمی

وی با بیان اینکه ساخت برنامه ترکیبی "هنارس" اولین ورود جدی هنرمندان جبهه انقلاب اسلامی به عرصه کار تلویزیونی است، عنوان کرد: این دوستان که از جای جای استان لرستان هستند،با توجه به کارنامه خوبشان ثابت کرده‌اند می‌توانند خارج از رویه‌های معمول کارهای مخاطب‌پسند و مفهمومی را ارائه دهند.

امیدنژاد در رابطه با زمان آغاز فعالیت ساخت برنامه هنارس بیان کرد: هنارس از نیمه دوم ماه رمضان استارت ضبط خورد و تا پایان ماه مبارک، تصویربرداری‌ها به اتمام رسید و هم‌اکنون مراحل پایانی تدوین در حال انجام است تا از شب‌های آینده روی آنتن رود.

 

وی افزود: این برنامه میزبان 13 مهمان یا نماینده مجموعه هیئت،موکب و گروه‌های مردمی است؛ مجموعه‌ها و تشکل‌هایی که هر کدام به تنهایی توانسته‌اند کارهای عجیبی انجام دهند از اختراع و تولید دستگاه ضد‌عفونی کننده نانو بدن تا تولید ماسک استاندارد، شیلد و حتی آبمیوه طبیعی که در اختیار بیماران و کادر درمان کرونا قرار می‌گرفت یا گروه های دیگری که شبانه روز در این ایام سخت،به داد خانواده‌های مستضعف رسیده بودند.

مسئول سازمان هنری، رسانه ای اوج در لرستان بیان کرد: ما در مجموعه هنارس بر خلاف ساخته‌های مشابه، دنبال کارهای خاص گروه‌های جهادگر بودیم وگاهی برای دعوت از عزیزی بارهای بار پیگیر می‌شدیم اما چون دوست داشتند گمنام باشند از آمدن و ایستادن در مقابل دوربین ممانعت می‌کردند و دعوت ما را رد می‌کردند اما با اصرار و پیگیری‌های عوامل برنامه، مجموعه اوج و قرارگاه فرهنگی صاحب‌الامر (عج) دوستان را راضی می‌کردیم تا گوشه‌هایی از خدماتی را که به مردم داده‌اند،بازگو کنند که امیدواریم توانسته باشیم قطره‌ای از این دریای عظیم جهاد را به تصویر بکشیم و در قاب تلویزیون به نمایش بگذاریم.

 

حمایت از ایده‌ها و طرح‌های ناب

وی افزود: برنامه کلی سازمان اوج در لرستان طبق روال گذشته حمایت از ایده‌ها و طرح‌های ناب، به روز و اولویت‌های اعلام شده سازمان است.

امید نژاد تصریح کرد: هر چند که گاها بعضی عزیزان این احساس را دارند که هر طرح و ایده‌ای که دارند ، حتما باید حمایت شود،اما اکثر اوقات یا طرح در اولویت نیست( بنا به زمان و نوع طرح) یا آنقدر سطح کیفی طرح و عوامل بالا نیست که بتوان از آن حمایت کرد.

وی تاکید کرد: مشکلی که در استان ما وجود دارد این است که اکثرا دست از آموزش برداشته‌اند و در یک سطحی توقف کرده‌اند و تمایلی به بالا بردن سطح حرفه‌ای خود ندارد که این یکی از آفت‌های این روزهای هنرمندان ما مخصوصا فیلم‌سازها و مستند‌سازها است.

انتهای پیام/۸۵۰۲۲/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول