اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

تملک ۲ هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی توسط بانک‌ها

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی توسط بانک‌های عامل تملک و تعطیل شدند.

تملک ۲ هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی توسط بانک‌ها

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، میثم زالی افزود: یکی از بانک‌های دولتی به تنهایی ۴۸۶ واحد تولیدی را تملک کرده است.

وی اضافه کرد: به موجب مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید که در سال ۱۳۹۴ ابلاغ شد، همه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری موظف هستند سالانه ۳۳ درصد از اموال منقول و غیرمنقول خود را واگذار و همه عواید ناشی از این واگذاری را به حساب خزانه داری کل کشور واریز کنند که به عنوان افزایش سرمایه آن‌ها لحاظ شود.

زالی ادامه داد: مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار حدود ۱۰ روز پیش صادر شد و امیدواریم تا دو روز آینده توسط بانک مرکزی به بانک‌های عامل ابلاغ شود.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از همه تولیدکنندگان خواست تا درخواست خود را به بانک‌های عامل ارائه کنند تا بتوانند از این مصوبه بهره‌مند شوند.

زالی افزود: هدف از مصوبه شورای پول و اعتبار، تعیین تکلیف واحد‌های تولیدی تملک شده توسط بانک هاست و این موضوع برای تولید کنندگان فرصت خوبی است.

وی از نظام بانکی خواست تا آنجا که می‌تواند، واحد‌های تولیدی بدهکار را تملک و تعطیل نکند تا علاوه بر حفظ اشتغال، واحد‌های تولیدی بتوانند با ادامه کار خود، بدهی‌ها را پرداخت کنند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول