اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

اشتغا‌ل‌‌زایی شگفت‌‌انگیز بنیاد برکت در سال 99/پیش‌بینی تولید 35 هزار تن گوشت توسط بنیاد

مدیرعامل بنیاد برکت از اشتغال زایی شگفت‌انگیز و ایجاد 188 هزار شغل در سال جاری خبر داد.

اشتغا‌ل‌‌زایی شگفت‌‌انگیز بنیاد برکت در سال 99/پیش‌بینی تولید 35 هزار تن گوشت توسط بنیاد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام  با آیت‌الله سید نصیر حسینی نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج دیدار کرد و گزارشی از عملکرد بنیاد در کشور و استان ارائه داد.

وی گفت: بنیاد 13 است که شکل گرفته و به دستور رهبری معظم بوده که در راستای اصل 46 و 49 درآمدهایی دارید از این درآمدها به محرومین کمک شود و رهبری می‌فرمایند که برای نمونه 1000 مدرسه بسازید یا که 1000 روستا را آباد کنید. 

مدنی گفت: امروزه بنیاد در حوزه‌های مختلف خدمات گسترده‌ای داده الان در مدرسه‌سازی در 1000 مدرسه دوم هستیم و امسال بیش از 220 مدرسه را تحویل می‌‌دهیم که در کل تا پایان امسال 1 هزار و 550 مدرسه می‌شود و 300 هزار دانش‌آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: در استان شما 44 مدرسه داریم که غیر از 17 مدرسه بقیه را افتتاح کردیم و برخی از آن‌ها امسال راه‌اندازی می‌شود.

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: غیر از مدرسه سازی در مجموعه زیربنایی و عمرانی 1100 مسجد ساخته می‌شود و در این استان هم 41 مسجد داشته‌ایم که 80 درصد به بهره‌برداری رسیده است.

وی گفت: در سراسر کشور تاکنون 12 بیمارستان با 1000 تخت ‌ساخته‌ایم که 10 تا تحویل داده شده و غیر از آن‌ها یک مجموعه مجهز کامل که در خاورمیانه کم نظیر است در حوزه درمان سرطان با 700 تخت در حال ساخت است که مختص به سرطان‌های درجه 3 است و در کشور چنین بیمارستانی نداریم و اگر قبلا به خارج از کشور می‌رفتند از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌شود و فضای توریست درمانی است و 4 مرکز در چهار نقطه کشور دارد.

مدنی افزود: در استان شما در بخش درمانی بهداشتی 11 مرکز درمانی ساخته‌ایم در کشور مجموعا 240 مرکز درمانی و مرکز جامع سلامت ساخته شده که بیشتر آن‌ها به بهره برداری رسیده در مسکن محرومین 30 هزار مسکن تعهد دادیم که در این استان 650 مسکن است.

وی گفت: در استان 66 مسکن دو معلول تعهد کرده‌ایم که به هر واحد 15 میلیون تومان ارائه می‌شود که  با همکاری بنیاد مستضعفان، سپاه و بهزیستی و ما تعداد 3500  مسکن معلولان در کشور تعهد کرده‌ایم. 

این مسوول گفت: در پروژه‌های آب در مجموع استان 26 پروژه آبرسانی داشته‌ایم که 19 تا را تحویل دادیم که آخرین آن‌ها در دره‌بید و چیتاب بوده و در دره بید بعد از 40 سال مشکلشان حل شد.

وی گفت: اساس کار ما یکی دو سال بعد از راه‌اندازی بنیاد برکت در حوزه توانمندسازی و اشتغال‌زایی مدل مشارکتی بوده که به واحدهای تولیدی راکد ورود پیدا می‌کردیم و یا تسهیلات می‌دهیم که در حوزه مشارکتی کار می‌کنیم و 49 درصد را ما تقبل کرده و بعد از این که از رکود خارج شدند ما نیز خروج پیدا می‌کنیم.

مدنی ادامه داد: از چهار سال قبل با هدف‌گیری نقطه‌ای در نقاط محروم به مدل‌های اشتغال خرد و کوچک رسیده‌ایم که در 11 رسته برنامه‌ریزی کرده‌ایم و از سال 97 در قالب سه طرح آغاز شده که در کشور 500 تسهیل‌گر داریم که مراجعه می‌کنند و مجریان را به فرمانداری‌ها و شورای اشتغال می‌فرستیم و در آن جا می‌گوییم که به کدام روستاها ورود شود که از آن روز تا امروز 47 هزار طرح مد نظر قرار گرفته و منجر به ایجاد 130 هزار شغل شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: امسال در کشور 60 هزار طرح اجرا می‌کنیم که منجر به 188 شغل در سال 99 می‌شود که با اسم و کد ملی و شماره تلفن می‌توان زنگ زد و در یک فرایند 30 ماهه تسهیل‌گر ما 30 ماه در کنار متقاضی می‌ماند تا تامین مالی شود و بتواند کار را ادامه دهد تا شغل پایدار شود 

مدنی خاطرنشان کرد: در سال گذشته با همین طرح‌های کوچک در کشور 14 هزار و 500 تن تاکنون گوشت تولید کرده‌ایم که 10 درصد واردات گوشت کشور را شامل می‌شود.

وی گفت: بنا داریم امسال 35 هزار تن در بحث پروتئین از طریق آبزیان و دام سنگین و سبک تولید کنیم که از 20 درصد واردات دام جلوگیری می‌کند و البته در بخش‌های مختلف تاکنون بیش از 50 میلیون دلار صادرات داشته‌ایم.

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول