اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

واکنش فعالان توییتری به اجرای مفاد سند 2030 در برخی شهرهای بزرگ

فعالان توییتری با هشتگ #آموزش_بدجنسی به اجرای مفاد سند 2030 در برخی شهرهای بزرگ کشور واکنش نشان دادند.

واکنش فعالان توییتری به اجرای مفاد سند 2030 در برخی شهرهای بزرگ

به گزارش خبرنگار فارس از کرج، سند آموزش ۲۰۳۰ در آذر ماه ۱۳۹۵  برای اعمال هدف‌های آموزشی این برنامه جهانی با حضور وزرای آموزش و پرورش و علوم ایران طی یک مراسم رونمایی شد و به دلیل محتوای غربی و ضد فرهنگی آن بلافاصله مورد اعتراض کارشناسان و فعالان حوزه آموزش و تربیت قرار گرفت.

این سند که توسط کمیسیون علمی، فرهنگی و تربیتی سازمان ملل (یونسکو)  تهیه و تدوین شده‌ است به دنبال تثبیت ارزش های جامعه غربی در کشورهای مختلف جهان است و سبک زندگی غیر دینی و مادی گرایانه و توام با بی بندو ابری های اخلاقی و فرهنگی را در قالب عناوینی چون ضرورت آموزش جنسی به کودکان برای کاهش آسیب ها دنبال می کند.

این سند در همان مقطع با مخالفت صریح رهبر معظم انقلاب مواجه شد و ایشان در خصوص اجرای این سند در مدارس کشور فرمودند: « این سند ۲۰۳۰ سازمان ملل و یونسکو و این حرفها، اینها چیزهایی نیست که جمهوری اسلامی بتواند شانه‌اش را زیر بار اینها بدهد و تسلیم اینها بشود. به چه مناسبت یک مجموعه‌ به‌اصطلاح بین‌المللی‌ای -که قطعاً تحت نفوذ قدرت‌های بزرگ دنیا است- این حق را داشته باشد که برای کشورهای مختلف، برای ملّت‌های گوناگون، با تمدّن‌های مختلف، با سوابق تاریخی و فرهنگی گوناگون، تکلیف معیّن کند که شما باید این‌جوری عمل کنید؟ اصل کار، غلط است. اگرچنانچه با اصل کار شما نمی‌توانید مخالفت بکنید، حدّاقلّش این است که بِایستید بگویید جمهوری اسلامی خودش مشی دارد، خطّ‌ و ‌ربط دارد، ما سندهای بالادستی داریم، ما می‌دانیم باید در زمینه‌های آموزش، پرورش، اخلاق، سبک زندگی چه‌کار کنیم؛ احتیاج به این سند وجود ندارد. اینکه ما برویم سند را امضا کنیم و بعد هم بیاییم شروع کنیم بی‌سروصدا اجرایی کردن، نخیر، این اصلاً مطلقاً مجاز نیست.»

 اما با وجود مخالفت ایشان و اتفاق نظر دلسوزان فرهنگی در این خصوص خبرهایی  از گوشه و کنار به گوش می رسد که آموزش این متون غربی در برخی از موسسات و آموزشگاه ها در کلانشهرها در حال انجام است و رخ داد این اتفاق موجب تکدر خاطر و  ناراحتی خانواده ها شده است.

در روزهای گذشته  با انتشار این خبر در صفحه های اجتماعی طوفان توییتری در مقابل این تهاجم فرهنگی شکل گرفته و به انتقاد از وضعیت موجود پرداخته است.  در ادامه تعدادی از این توییت های انتقادی را ملاحظه خواهیم کرد.

علی عباسیان با اشاره به مشکلات غرب گفت: آمار مشکلات جنسی،تجاوز، قتل، بیماری های روانی و... در همان کشوهایی که نسخه 2030 را برای ما پیچیده اند به گفته خودشان ده برابر ماست.

 

کاربری به نام فصل آخر نوشت: تاکید برنامه 2030 بر آموزش است اما آموزش شرط کافی برای تغیر و بهبود زندگی نیست. انسان بیشتر از آموزش نیاز به معنویات، ارزشها، اخلاق و به طور کلی تربیت دارد و این عنصر گمشده 2030 است.

 

کاربری با نام خورشید می گوید: جریان آموزش های جنسی در کشور گاه با استناد به تعهدات بین المللی و گاه با استناد به برجسته سازی اخبار آسیب های اجتماعی نظیر کودک آزاری و ... انجام می شود.

 

رعنا ملکی هم با بارگذاری عکسی در توییتر در مورد اجرای یواشکی 2030 نوشت: اجرای این سند خیانت بزرگ است.

 

تاراج گفت: وضعیت ایران در زمینه تجاوز جنسی مخصوصا به کودکان آشفته نیست و آنقدر آمار پایین است که حتی روی نمودار قرار نمی گیرد و با پذیرش اسناد بین المللی التهاب هایی در این زمینه رخ داده است.

 

حسین امیدیان با اشاره به خطرات خانمان برانداز 2030 گفت: غرب و آمریکا  ده سال است که این آموزش ها را متوقف کرده اند و آموزش زودهنگام مسائل جنسی موجب تورم مغزی می‌شود.

 

کاربری با نام علیرضا نوشت:  مشکلات جنسی برای کشورهایی مانند کلمبیا است که 80درصد مردم روابط جنسی نامشروع دارند نه کشوری اسلامی مانند ایران.

 

گل سرخ نوشت: چگونه کشوری با تمدن 400 ساله برای کشورهایی کهن و غنی از لحاظ فرهنگ نسخه فرهنگی می پیچند؟

 

مستوره شهسوار گفت: دولتهای استعمارگر وقتی نتوانند به اهداف استعماری شان برسند با روش های جدید شروع به فعالیت می کنند و این اسناد بین المللی از این راه هاست.

 

میثم فیروزمند با اشاره به ناکارآمدی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: این شورا در حالی هیچ نظارت و برخوردی با مدارس نمی کند که آموزش و پرورش در حال اجرای کامل سند 2030 است.

 

غوغا نوشت: حذف درس شهید فهمیده و استفاده نکردن از کلماتی مانند ایثار، جهاد، شهادت از جمله اهداف پنهان این سند است.

 

دخترشینا گفت: الگوی تربیت اسلامی اشخاصی مانند شهیدان سلیمانی، صیاد شیرازی، باکری، همت و ... هستند. الگوی 2030 و غرب چه کسانی و با چه کمالاتی هستند؟

 

آیلین نوشت: رذل تر و پست تر از کسانی که با معصومیت بچه ها و دنیای پاک آنها رحم نمی کنند وجود دارد؟

 

کاربری با نام از تبار زهرا با اشاره به روزنامه میرور تجاوز در مدارس بریتانیا را به رخ امضا کنندگان 2030 کشید.

 

انتظار می رود مسئولان عالی فرهنگی فقط به کارکردهای تقنینی خود اکتفا نکنند و از  قدرت نظارتی خود را برای حذف کامل 2030 استفاده کنند.عوامل اجرای این سند هم بهتر است مخالفت صریح رهبر معظم انقلاب را فصل الخطاب قرار دهند و به اصل خودشان که فرهنگ غنی ایرانی_اسلامی است برگردند.

انتهای پیام/ب/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول