اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

نمره عدالت در خوزستان کمتر از حد نصاب کشوری است

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از نقاط ضعفی که حضرت آقا به آن اشاره کردند، نمره نامطلوب ما در بحث عدالت است و نمره این مقوله در استان ما کمتر از حد نصاب کشور است.

نمره عدالت در خوزستان کمتر از حد نصاب کشوری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید کریم حسینی عصر امروز در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه، با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در بدو آغاز مجلس یازدهم اظهار کرد: با توجه به اوضاع و احوال کشور بیانات مقام معظم رهبری نقشه راه و مسیر چهارساله مجلس را که باید با قدرت پیش ببریم تعیین و بر حل مسائل معیشتی مردم تاکید کردند.

وی افزود: معیشت مردم  جزو ضرورت‌هایی است که مجلس یازدهم از روزهای اول به آن پرداخته است و جزو اولویت، برنامه‌ها و مصوبات مجلس است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث تعامل برادرانه با قوه مجریه و قضاییه است از دیگر مواردی بود که مقام معظم رهبری در پیام خود به آن تاکید کردند و نمایندگان مجلس از آغاز شروع به کار مجلس به آن پایبند هستند

حسینی افزود: تا زمانی که مدیران خدوم در استان و کشور مسیر خدمت به مردم  و رعایت مسائل و مشکلات  مردم را کنند قطعا ما در کنار آن‌ها و تکیه‌گاهی برای آن‌ها خواهیم بود اگر چه آن‌ها تاکنون به ما چراغ سبزی نشان نداده‌اند.

وی لزوم حرکت همگان در مسیر قانون را از دیگر فرمایشات مقام معظم رهبری عنوان کرد، و گفت: هر زمانی که حرکت ما، موضع‌گیری ما و اقدمات ما در  مسیر قانونی بود هم قابل حمایت هم قابل تقویت و پیگیری است.

حسینی عنوان کرد: کسانی که امروز در هر رده ای، خروج از قانون و تخلف را در پیش بگیرند قطعا با نظارت سرسختانه نمایندگان جلس و برخورد قوه قضاییه و نظارت بازرسان مواجه خواهند شد.

رد یا قبول مدیران ارشد دولتی از حقوق نمایندگان مجلس است

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حق رد یا قبول مدیران ارشد دولتی از حقوق نمایندگان مجلس است، بیان کرد: در استان نیز با رعایت عدم دخالت قوا در یکدیگر و با استفاده از حق قانونی نظارت بر عملکرد مدیران  در نصب و عزل ها دخالت نمی‌کنیم اما قطعا به عنوان وظیفه نظارتی ورود کرده و مدیرانی که کارآمد و سالم هستند را تقویت و در ابقا آن‌ها تلاش می‌کنیم و مدیرانی که ناکارآمد و ناسالم هستند باید در کمترین زمان اصلاح و یا برکنار شوند.

 حسینی افزود: موضع گیری انقلابی در تمام مسائل داخلی و خارجی  به عنوان هدف نمایندگان مجلس خواهد بود و  سرگرم شدن به حواشی زیان بار را از برنامه های خود حذف خواهیم کرد.

وی وارد کردن انگیزه‌های شخصی، جناحی و قومی یکی  از آفت‌های مهم برای استان و کشور است توصیف کرد، و گفت: قطعا با رعایت عدم ورود این انگیزها در عملکرد خودمان کارها را پیش خواهیم برد.

نمره عدالت در خوزستان کمتر از حد نصاب کشوری است

حسینی بیان کرد: یکی از نقاط ضعفی که حضرت آقا به آن اشاره کردند، نمره نامطلوب ما در بحث عدالت است و نمره این مقوله در استان ما کمتر از حد نصاب کشور است که این را به عنوان یک برنامه و دغدغه دنبال خواهیم کرد.

وی خطاب به مدیران اجرایی خوزستان عنوان کرد: نباید زحمات مدیران خدوم و زحمتکش ضایع و از تخلفات و ناکارآمدی برخی مدیران غفلت کنیم، در این رابطه با مدیران استانی از بالاترین تا پایین‌ترین رده همچنین مدیران کشوری با احترام برخورد می کنیم.

حسینی افزود: مسابقه در عمل پاکیزه و نیکو را براساس فرمایشات حضرت آقا در استان و کشور خواهیم داشت و رقابت ما در خدمت به مردم و پیگیری دغدغه‌های مردم خواهد بود و نمایندگان مجلس خود نیز باید آغازگر این تغییر و تحول باشند.

وی  با اشاره به برنامه‌های ده‌گانه خود در زمان انتخابات، عنوان کرد: ارتباط مستمر بامردم، بهره مندی از نقطه نظرات صاحب نظران، مطالبه جدی از صنایع موجود استان به ویژه نفت، (عوارض آلودگی به صورت شفاف مشخص نیست و همچنین مالیات ارزش افزوده که باید نفت بدهد)  کشاورزی، کارگران و امنیت شغلی کارگران، قراردادهای منعقده کارگران، عدم پرداخت حقوق آن‌ها و... است.

خوزستان بدترین وضعیت را در بحث کارگران دارد

حسینی با بیان اینکه خوزستان بدترین وضعیت را در بحث کارگران دارد، (تعدیل و اخراج کارگران) گفت: اینکه شرکت هواپیمایی کارون در روز روشن کارگران خود را به بهانه‌های مختلف اخراج کند و اخیرا این شرکت به بخشی داده شد در حالی که باید به استان متعهد باشد به همین دلیل با شرایط پیش آمده برخورد خواهیم کرد. 

وی افزود: از استاندار خوزستان درخواست کردیم مطالبات کارگری آبفار را که از  دغدغه‌های ما در روزهای اخیر بوده است پیگیری کنند و با قاطعیت دنبال  احقاق حقوق آن‌ها هستیم.

حسینی با بیان اینکه بحث  سرمایه گذاری، حمایت از سرمایه گذاران و برطرف کردن موانع توسعه یکی از راه‌های اصلی و اساسی توسعه است، عنوان کرد: در بخش فولاد و نفت آمار و اطلاعاتی داریم که قطعا در همه آن‌ها ورود خواهیم کرد.

وی گفت: سپردن مدیریت به جوانان به معنای واقعی و نه شعاری مورد نظر ما است و در طول این چهار سال دنبال خواهیم کرد.

حسینی در رابطه با بحث اشتغال در استان عنوان کرد: به جای ارائه آمار و ارقام بیکاری در استان باید زمینه ایجاد اشتغال را فراهم کنیم و اولین بحث ما با مدیران استان در مقوله اشتغال ایجاد امنیت شغلی برای کارگران است.

وی افزود: در این هفته چندین تجمع کارگری داشتیم، علاوه بر این چنانچه  کارخانه یا شرکتی در استان اقدام به اخراج یا تعدیل نیروی خود کند پذیرفتنی نیست.

حسینی با تاکید بر رفع موانع تولید، عنوان کرد: زمانی که حق آبه کشاورزی را دنبال می‌کنیم این یعنی فعال ماندن و اشتغال بخش بزرگی از جامعه است.

وی با انتقاد از عملکرد غیر اصولی برخی نمایندگان افزود: در سال‌های گذشته نمایندگان مجلس قبلی به دلیل  منافع شخصی در انتصابات هیئت مدیره شرکت توسعه نیشکر ورود کردند تا افراد مورد نظر خود را وارد این شرکت کنند.

تاخیر در دادن مجوزهای تولید

حسینی با ابراز تاسف روند اداری اخذ مجوز توسط سرمایه گذاران در خوزستان، عنوان کرد: بخش بزرگی از خطوط تولیدی ما به دلیل عدم اصلاح بورکوراسی اداری و تاخیر در دریافت مجوز توسط سرمایه گذاران تعطیل است.

وی در خصوص سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه رئیس مجلس فعلی راه ارتباط ایران با کشورهای دیگر را مسدود کرد، بیان کرد: ارتباط با دنیا الزاما فقط ارتباط با آمریکا نیست، در سالهای گذشته هر چه عقب نشینی کردیم از اصول و مبانی خودمان در مواجه با کشورهای غربی و به ویژه آمریکا ما همچنان این کشور دشمن ما و اقدمات قهری خود را بیشتر کرده است.

حسینی با بیان اینکه برای نظارت صحیح باید اطلاعات کافی و دقیق داشته باشیم، عنوان کرد: این مهم به عهده اصحاب رسانه و نهادهای نظارتی است تا با اطلاعات کامل و شمولیت کافی به آن بپردازیم.

سوءمدیرت‌ها متوجه یک شخص نیست

وی در رابطه با مدیران ضعیف و ناکارآمد در استان، بیان کرد:  قطعا روش بدخورد ما با این مدیران قاطع است چرا که سوءمدیریت را علت العلل و مشکلات استان می‌دانیم و میدانیم سوء مدیریت‌ها متوجه یک شخص نیست.

حسینی افزود: کسانی که نقد و مطالبه جدی از مدیران استان دارند راه ما تعامل صرف نیست درعین حال راه تقابل صرف و بدون استدلال نخواهد بود و با احترام مطالبه خود را از مدیران خواهیم داشت‌

وی گفت: اکنون در دولتی وارد مجلس شدیم که اگر راه برخورد با مدیران چه در عزل و نصب‌ها، چه در تخلف و ناکارآمدی،  مثلثی است که دو ضلع آن وزارت خانه سازمان مربوط و استاندار بر‌میگردد و یک ضلع آن به نمایندگان مجلس ربط دارد.

وی با اشاره به عدم حضور یکی از نمایندگان ادوار مجلس در رای گیری کمیسیون انرژی، بیان کرد: عدم حضور وی علامت سوال بزرگی پشت سر آن است، وقتی کسی از جانب افرادی دیگر برای کاندیداتوری ریاست کمیسیون تحریک می‌شود ابهام زیادی دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول