اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کاهش 14 درصدی آمار زندانیان استان زنجان

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: کاهش 14 درصدی آمار زندان، آمار بسیار خوبی است، ضمن اینکه ما باید این مسیر کاهشی را حفظ کنیم و بر آن نیز بیفزاییم که این نیازمند همراهی و همکاری قضات است.

کاهش 14 درصدی آمار زندانیان استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی ظهر امروز در بازدید از زندان مرکزی زنجان که به مناسبت هفته قوه قضاییه انجام شد، ضمن تقدیر و تشکر از همراهی و همکاری همه قضات دادگستری استان زنجان در کاهش جمعیت کیفری و تشکر از مدیرکل اداره زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اظهار کرد: کاهش جمعیت کیفری در زندان‌های استان یک امر مبارکی است که این امر مرهون زحمات و تلاش‌های تمام قضات استان است که جا دارد از همه قضات شریف استان تقدیر و تشکر کنم.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه امروز زندان‌های ما با زندان‌ها و سیاه چاله‌های گذشته متفاوت است و امروز زندان‌های ما برگرفته از آموزه‌های دینی است، گفت: نگاه دین به زندان کیفر و مجازات نیست، بلکه یک نگاه اسلامی و تربیتی است.

وی تصریح کرد: امروزه کارهای فرهنگی برای زندان به عنوان کار ثابت تعریف شده که خیلی ارزشمند است، اما درباره زندان باید کارهایی بکنیم که زندانی بعد از زمان محکومیت به یک فرد دیگر تبدیل شود تا در جامعه مورد پذیرش قرار بگیرد.

صادقی نیارکی ادامه داد: کاهش 14 درصدی آمار زندان، آمار بسیار خوبی است، ضمن اینکه ما باید این مسیر کاهشی را حفظ کنیم و بر آن نیز بیفزاییم که این نیازمند همراهی و همکاری قضات است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: با تلاش‌های اعضای ستاد دیه استان در سال 98 تعداد 179 نفر از محکومان جرائم غیر عمد مالی از زندان آزاد شدند که نسبت به دوره قبل رشد قابل توجهی داشته است.

وی با بیان اینکه امروز 16 نفر از زندانیان با کمک 400 میلیون تومانی ستاد دیه آزاد می‌شوند، اضافه کرد:همه این کارها نیک نیازمند تقدیر است و ما توفیقات خوبی در زندان داشته‌ایم که لازم است که از زحمات و تلاش‌های همه مسؤولین تقدیر و تشکر کنم.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول