اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

قطع دست مفسدین اقتصادی یعنی دوری مفسدین اقتصادی از بدنه جامعه

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص قطع دست مفسدین اقتصادی گفت: بعد از بیانات مقام معظم رهبری عده‌ای در فضای مجازی تعبیرهای متفاوتی در خصوص این فرمایش مقام معظم رهبری انجام دادند درحالی‌که به اعتقاد بنده منظور از قطع دست، دوری و جدا کردن مفسدین اقتصادی از بدنه انقلاب و جامعه بوده است.

قطع دست مفسدین اقتصادی یعنی دوری مفسدین اقتصادی از بدنه جامعه

عمران علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم مبارزه با فساد در کشور اظهار کرد: بیانات امروز مقام معظم رهبری در خصوص قوه قضائیه و مبارزه با فساد حاوی چند نکته بود که مهم‌ترین تریم عزم جدی کشور و تمامی نهادها برای مبارزه با فساد است.

وی به لزوم توجه به برخورد قانونی با افراد و جریان‌های سیاسی متخلف در کشور تأکید کرد و گفت: برخورد با هر فردی خاطی و یا جریان سیاسی باید بر اساسی بوده و از هرگونه نگاه سلیقه‌ای باید خودداری شود لذا باید اخلاق و قانون مداری در خصوص افرادی که مورد اتهام هستند رعایت شود.

کارشناس مسائل سیاسی یکی از محوری‌ترین فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص قوه قضائیه را رعایت انصاف در برخورد با افراد دانست و تصریح کرد: بیانات امروز مقام معظم رهبری در خصوص رئیس پیشین قوه قضائیه نشان‌دهنده رعایت انصاف توسط ایشان است زیرا در طی این مدت هجمه‌های عجیبی در خصوص رئیس پیشین قوه قضائیه شکل گرفت درحالی‌که اولین بار کنگره مبارزه با مفسدین اقتصادی توسط شخص آقای آملی لاریجانی مطرح و تشکیل شد.

علیزاده عدم عزم جدی در خصوص مبارزه با فساد در دوران رئیس پیشین قوه قضائیه را بی‌انصافی دانست و خاطرنشان کرد: در دوره قبلی ریاست قوه قضائیه گروه‌های ویژه‌ای متشکل از قضات باسابقه برای برخورد و مبارزه جدی با مفسدین اقتصادی تشکیل شد ولی علیرغم پیگیری‌های موجود توسط ایشان در بعضی از مواقع شاهد برخورد انقلابی با مفسدین اقتصادی توسط ایشان نبودیم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص قطع دست مفسدین اقتصادی بیان کرد: بعد از بیانات مقام معظم رهبری عده‌ای در فضای مجازی تعبیرهای متفاوتی در خصوص این فرمایش مقام معظم رهبری انجام دادند درحالی‌که به اعتقاد بنده منظور از قطع دست، دوری و جدا کردن مفسدین اقتصادی از بدنه انقلاب و جامعه بوده است.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه استفاده از مفسدین در مراکز دولتی و خدمات رسان باید منفک شود، گفت: درگذشته و در بعضی مواقع شاهد بودیم که تعدادی از مفسدین اقتصادی بعد از گذراندن یک دوره چندساله زندان و پس از آزادی دوباره در دیگر پست‌های دولتی و غیردولتی مشغول به فعالیت شدند لذا با توجه به بیانات مقام معظم رهبری باید افراد مفسد را از بدنه انقلاب و جامعه دور کنیم.

علیزاده به نقش مهم و تأثیرگذار رسانه‌ها در افشا مفسدین و پرونده‌های فساد تأکید کرد و افزود: رسانه‌های زبان گویای مردم بوده و مطالبات جامعه را از مسؤولان مطالبه می‌کنند ولی رسانه‌ها در پیگیری مطالبات مردم باید از بیان مطالب غیرواقعی در خصوص مفسدین اقتصادی دوری کنند.

انتهای پیام/84007/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول