اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

کسب‌وکارها بدون حمایت دولت و بانک‌ها به توسعه نمی‌رسد

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه همه بانک‌ها باید خود را در توسعه استان شریک بدانند، گفت: نمی‌توان انتظار داشت کارآفرینان واحدهای اقتصادی، تولیدی و صنعتی بدون حمایت دولت و همکاری‌های بانکی، به اهداف توسعه محور برسند.

کسب‌وکارها بدون حمایت دولت و بانک‌ها به توسعه نمی‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع امروز در جلسه شورای هماهنگی امور بانک‌های استان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیرکل هماهنگی اقتصادی استانداری و رئیس سازمان صمت استان اظهار کرد: تولید، ارزش‌افزوده و اشتغال در سالی که به‌عنوان جهش تولید نام‌گذاری شده؛ بیش از گذشته اهمیت دارد.

وی بر لزوم یکسان‌سازی ادبیات و گفتمان فعالان اقتصادی برای توسعه کشور تأکید کرد و افزود: رمز موفقیت کشورهای توسعه‌یافته، فعالیت مؤثر و توجه به کارآفرینان، فعالان اقتصادی، بخش خصوصی و تولیدکنندگان است.

استاندار گیلان حمایت از کارآفرینان، صاحبان صنایع و سرمایه‌گذاران برای مشارکت در توسعه کشور و ایجاد اشتغال پایدار را مورد تأکید قرار دارد و گفت: در راستای تحقق اهداف ترسیم‌شده کشور، منویات رهبری و تدابیر رئیس‌جمهوری برای همراهی همه بانک‌ها در جهت توسعه اقتصادی و انجام فعالیت‌های اشتغال‌زا، باید تلاشی مضاعف صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان بانک‌ها را سکان‌دار کشتی تولید دانست و با اشاره به گلایه‌مندی و انتظارات صنعت گران و صاحبان مشاغل استان از سیستم بانکی بیان کرد: بدیهی است برای خروج از شرایط دشوار اقتصادی و پیروزی در این جنگ، باید به توان داخلی متکی باشیم که این مهم شعار راهبردی و هوشمندانه رهبر معظم انقلاب است.

زارع با تأکید بر اینکه همه بانک‌ها باید خود را در توسعه استان شریک بدانند، افزود: نمی‌توان انتظار داشت کارآفرینان واحدهای اقتصادی، تولیدی و صنعتی بدون حمایت دولت و همکاری‌های بانکی، به اهداف توسعه محور برسند.

وی با اشاره به اعتماد مردم گیلان به بانک‌های دولتی و خصوصی و سپرده‌گذاری نزد آن‌ها تصریح کرد: بااین‌وجود، نسبت مصارف به منابع در بانک‌ها رضایت‌بخش نیست و انتظار دارم این مهم در همه بانک‌های عضو شورای هماهنگی امور بانک‌های استان، به رقم 70 درصد برسد.

استاندار گیلان با بیان اینکه پذیرفته نیست بانک‌های خصوصی استان، سرمایه‌های مردم را در بخش‌های تولیدی، خدمات و دیگر گرایش‌ها در پایتخت یا سایر نقاط کشور هزینه کنند، گفت: لازم است بانک‌های خصوصی نیز درروند توسعه استان مشارکت کرده و بر اساس دستور بانک مرکزی، نسبت مصارف به منابع رقم حداقل 50 درصد را محقق کنند.

زارع همچنین نسبت به جذب حداکثری تسهیلات سهم استان، تبصره‌های 16 و 18، مشاغل خانگی، تسهیلات کرونا و نیز تسهیلات مربوط به کمیته امداد امام و بهزیستی از بانک‌ها تأکید کرد.

وی با اشاره به مصوبه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان بیان کرد: نباید هیچ‌یک از واحدهای تولیدی، به علت معوقات بانکی، تعطیل و یا از فعالیت آن‌ها جلوگیری شود ضمن آنکه انتظار دارم تا پایان سال جاری، 30 درصد واحدهای تولیدی تحت تملک بانک‌ها واگذار شود.

استاندار گیلان ارتباط سازنده بدنه کارشناسی بانک‌ها با صاحبان صنایع را در رفع مشکلات آن‌ها مؤثر خواند و گفت: همواره در جلسه‌های مختلف تأکید کرده‌ام که جلب رضایت مردم و تکریم ارباب‌رجوع، وظیفه همه خدمتگزاران است و این مهم باید بیشتر از قبل، در بانک‌ها موردتوجه باشد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول