اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

امامزادگان یکی از مولفه های تاثیرگذار در نشر و انتقال مکتب بزرگ تشیع هستند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه استان بیشترین اماکن متبرکه را دارد، گفت: امامزادگان یکی از مولفه های تاثیرگذار در نشر و انتقال مکتب بزرگ تشیع هستند.

امامزادگان یکی از مولفه های تاثیرگذار در نشر و انتقال مکتب بزرگ تشیع هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی پیش از ظهر امروز در همایش استانی تکریم و بزرگداشت امامزادگان مازندران که در سالن اجتماعات امامزاده عباس(ع) ساری برگزار شد، با تبریک دهه کرامت اظهار کرد: استان مازندران، بزرگان و علمای فاخری دارد و امروز چهره های دینی، شهدا و علمای بسیاری در استان ما وجود دارند.

وی با بیان اینکه استان مازندران بیشترین اماکن متبرکه را دارد، افزود: امامزادگان یکی از مولفه های تاثیرگذار در نشر و انتقال مکتب بزرگ تشیع هستند، اولین خروجی مهاجرت امامزادگان به مازندران این بوده که استان ما اسلام را با شیعه گری پذیرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران خاطرنشان کرد: دومین مولفه امامزادگان این است که آنها نماد و پیام مظلومیت اهل بیت هستند.

حیدری بیان کرد: حضور امامزادگان در کشور به مامن فکری و عقیدتی برای شیعیان و دوستداران اهل بیت تبدیل شده و منشا پیدایش و پرورش خانواده و اقوام سادات در استان مازندران بوده است، استان مازندران دومین استان کشور است که بیشترین تعداد سادات را دارد.

وی با بیان اینکه بنای ۲۷۰ امامزاده در استان در حال ساخت و ساز است، یادآور شد: در سطح استان از خادمان در دهه کرامت تجلیل به عمل می‌آید که امروز و در این همایش میزبان خادمان سه شهرستان برای تجلیل و قدردانی هستیم.

گفتنی است امسال همزمان با روز ملی تجلیل و بزرگداشت امامزادگان، از ۳۸۰ خادم و هیات امنای بقاع متبرکه تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۱/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول