اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

مردم باید نظارت تعزیرات در برخورد با گرانفروشی را ببینند/ هیچ خط قرمزی در مبارزه با فساد وجود ندارد

رئیس کل دادگستری استان گلستان بر لزوم نظارت جدی در بازار و مقابله با گرانفروشی از سوی تعزیرات حکومتی تاکید کرد: نخستین تخلفی که مردم در گرانفروشی می‌بینند باید امیدوار باشند که تعزیرات حکومتی ورود می‌کند.

مردم باید نظارت تعزیرات در برخورد با گرانفروشی را ببینند/ هیچ خط قرمزی در مبارزه با فساد وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هادی هاشمیان پیش از ظهر امروز در آئین تکریم و معارفه مدیران کل تعزیرات حکومتی استان گلستان که در ساختمان استانداری شماره دو استان برگزار شد، اظهار کرد: اولین تخلفی که مردم در گرانفروشی می‌بینند باید امیدوار باشند که تعزیرات حکومتی ورود می‌کند و متخلفان از تعزیرات حکومتی ترس داشته باشند اگر این مهم کمرنگ شود اعتماد مردم از دستگاه ما به خصوص تعزیرات حکومتی کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد:‌ سازمان تعزیرات حکومتی بنا به ضرورتی که در سال 1366 در ایام جنگ و دفاع مقدس به دلیل وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم احساس شد بنا به دستور امام راحل و تصویب مجمع در سال 1367 راه‌اندازی و شروع به کار کرد این نهاد جزو مدیریت وزیر دادگستری است که تاثیرات بسیار خوبی از زمان تاسیس تاکنون داشته است.

*نظارت‌های تعزیراتی برای مردم باید ملموس باشد/ رسیدگی به پرونده‌ها جزو تکالیف نازل

رئیس کل دادگستری استان گلستان افزود:‌سازمان تعزیرات حکومتی به دلیل اینکه عضوی از اعضای شورای قضائی استان است باید علاوه بر رسیدگی پرونده‌های ارجاعی در نظارت نیز با جدیت عمل کند، شان دستگاه تعزیرات حکومتی فقط رسیدگی به پرونده‌هایی که از سمت سازمان صمت ارسال می‌شود نیست بلکه شان نظارتی هم بر این دستگاه متصور است.

هاشمیان با تاکید بر اینکه نظارت‌های تعزیرات حکومتی برای مردم باید ملموس باشد، بیان کرد: شان رسیدگی پس از احراز تخلف فقط اجرای حکم نیست این تکلیف نازل دستگاه تعزیرات حکومتی است.

وی با قدردانی از تلاش‌های مدیرکل سابق تعزیرات حکومتی استان گلستان برای مدیرکل جدید آرزوی موفقیت کرد و گفت: حسین نجف‌زاده جزو مدیران باتجربه هستند که بهره‌های بهتری از حضور ایشان در استان خواهیم برد، انتظار از مدیرکل جدید عملکرد بهتر در این حوزه مسوولیت است.

*سودجویان به دنبال کوچک کردن سفره مردم و حراج حیثیت مردم و آبروی نظام هستند

رئیس کل دادگستری استان گلستان بر لزوم تشدید نظارت در کنار رسیدگی به پرونده‌ها تاکید کرد و افزود: همان گونه که از محاکم قضایی انتظار می‌رود اگر حق مظلومی در جایی پایمال شد مردم به دستگاه قضایی پناه می‌برند باید اولین تخلفی که مردم در حوزه گرانفروشی می‌بینند امیدوار باشند که تعزیرات حکومتی ورود می‌کند.  

هاشمیان با اشاره به اینکه باید متخلفان از تعزیرات حکومتی ترس داشته باشند، یادآور شد: اگر این مهم کمرنگ شود اعتماد مردم از دستگاه ما به خصوص تعزیرات حکومتی کاهش می‌یابد.

وی تاکید کرد: خواسته مردم این است که تعزیرات حکومتی ورود جدی‌تری نسبت به گذشته مخصوصا امسال و ماه‌های آتی که در پیش داریم داشته باشد، سودجویان به دنبال این هستند که سفره مردم را کوچک کنند، حیثیت مردم و آبروی نظام را از بین ببرند و این مهم را نشانه گرفتند.

*گلستان استانی امن برای سرمایه‌گذاری است/ با موانع سرمایه‌گذاری  برخورد می‌شود

رئیس کل دادگستری استان گلستان با تاکید بر اینکه برخورد با فساد باید جدی باشد، ابراز کرد: منظور از برخورد با فساد این نیست که فقط چند مورد خاص که رسانه‌ای می‌شود مبنا قرار دهیم بلکه ما در داخل باید با مجموعه فساد برخورد کنیم و نسبت به فساد در بیرون نیز قاطعانه عمل کنیم.

هاشمیان با تاکید بر اینکه هیچ خط قرمزی در مبارزه با فساد وجود ندارد، گفت: برخورد با فساد جدی‌تر و بدون اغماض صورت می‌گیرد، خواسته بنده از مدیرکل جدید تعزیرات حکومتی استان گلستان این است که با هماهنگی و همدلی در این مسیر حرکت کنند.

وی استان گلستان را یک استان امن معرفی کرد و ابراز کرد: حضور سرمایه‌گذاران در استان گلستان باید چشمگیر باشد سنگ‌اندازی برخی دستگاه‌ها باعث دلسردی سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان شده استکه اگر مردم این موارد را به ما گزارش کنند بدون اغماض برخورد می‌کنیم تعزیرات حکومتی باید در کنار دستگاه قضایی در این زمینه حرکت کند.

*باید از تولیدکنندگان و جهادگران جبهه اقتصادی حمایت شود

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: با کسانی که امروز جهاد در جبهه اقتصاد می‌کنند باید همراهی کنیم و از تولیدکنندگان حمایت شود و با متخلفان نیز بدون هیچ اغماضی برخورد شود تعزیرات حکومتی نیز همین سیاست را پیگیری کند.

هاشمیان تغییر در مسوولیت در سیستم اداری را را مایه تحولات برشمرد و ابراز کرد: خصوصیت این دنیاست که در حال گردش است که صراحت قرآن نیز بر همین نکته است، کسانی که معارفه می‌شوند روزی هم تودیع خواهند شد و چه خوب است در زمان خدمت، اقدامات برجسته از خودمان به یادگار بگذاریم.

انتهای پیام/83001  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول