اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

4 هزار درخواست مددجویان بوشهر در ایام کرونا پاسخ داده شد

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر از پاسخگویی به 4 هزار درخواست مردمی در ایام شیوع کرونا در استان بوشهر خبر داد.

4 هزار درخواست مددجویان بوشهر در ایام کرونا پاسخ داده شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، احمد لطفی، ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه  یکی از ارکان اساسی در کمیته امداد کمک به رفع نیاز جامعه مددجویی و نیازمندان علی الخصوص در شرایط حاد و بحرانی است، اظهار داشت: بر همین اساس با توجه به شرایط پیش آمده و شیوع ویروس کرونا، تدابیر ویژه‌ای در زمینه ارائه خدمات به نیازمندان صورت گرفته است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر افزود: همزمان باشیوع کرونا در کشور و استان تاکنون به بیش از چهار هزار درخواست مردمی پاسخ داده شد که از این تعداد سه هزار و 520 درخواست به صورت الکترونیک بوده است و تنها حدود 480 درخواست به صورت حضوری انجام شده است.

لطفی خاطرنشان کرد: رویکرد های پاسخگویی به درخواست‌های مددجویان و نیازمندان در دوره شیوع بیماری کرونا، همگام با سیاست‌های وزارت بهداشت و آموزش پزشکی نسبت به کاهش مراودات حضوری انجام شده است و تا حد امکان از ارتباطات حضوری در محل کار و همچنین مراجعه مددکاران به درب منزل مددجویان پرهیز شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر یاد آور شد:  در این راستا زمینه تقویت زیر ساخت‌های ارتباط تلفنی، نرم افزاری و سامانه‌های مرتبط فراهم شده است و مددجویان کلیه درخواستهای خود را به صورت غیر حضوری به درگاه درخواستهای الکترونیکی به آدرس(e.emdad.ir) ارسال کردند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد 26 نوع خدمت از طریق درگاه‌های الکترونیکی امداد قابل ثبت می‌باشد گفت: این خدمات در زمینه‌های مختلف از جمله  مسکن، ازدواج، بهداشت و درمان، بیمه، فرهنگی، اشتغال و خودکفایی، معیشتی، وام، خدمات مشاوره، تحصیلی و آموزشی، انشعابات آب و برق و گاز، خدمات نظام وظیفه، کمک هزینه امور رفاهی و تسهیلات مهاجرت به روستا و غیره... بوده است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر در ادامه بیان کرد: مددجویان می‌توانند از طریق مراجعه  به سامانه اینترنتی e.emdad.ir با استفاده از رایانه شخصی، گوشی همراه  و یا دفاتر خدمات اینترنتی، با درج کد ملی و شماره شناسنامه خود وارد سامانه شده و اقدام به ثبت و ارسال درخواست خود کنند.

وی افزود: درخواست ثبت شده پس از حداکثر یک ساعت به صورت هوشمند به کارتابل درخواست‌ها ارسال و اقدامات مقتضی توسط واحد حمایت و مددکاری انجام خواهد شد و یا به واحد و مسؤول مربوطه ارسال خواهد شد تا در اسرع وقت رسیدگی و اقدام شود.

لطفی یاد آور شد: پس از آن امکان رهگیری و مشاهده وضعیت درخواست توسط مددجویان از طریق این سامانه وجود داشته و مددجویان ‌می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی مذکور و ثبت اطلاعات خود، از آخرین وضعیت رسیدگی به درخواست خود مطلع شوند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول