اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

خدمت‌رسانی ۱۵ هزار مهندس کشاورزی بسیجی به کشاورزان/ ۱۰ طرح اساسی در نهضت جهش تولید

رئیس سازمان بسیج مستضعفان گفت: ۱۵ هزار مهندس کشاورزی بسیجی آموزش دیده‌ و به نرم‌افزار‌های پیشرفته مجهز شده‌اند و از امروز در خدمت کشاورزان خواهند بود تا با افزایش تولیدات کشاورزی به خودکفایی دست پیدا کنیم.

خدمت‌رسانی ۱۵ هزار مهندس کشاورزی بسیجی به کشاورزان/ ۱۰ طرح اساسی در نهضت جهش تولید

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سردار سرتیپ غلامرضا سلیمانی امروز در برنامه نهضت جهش تولید در عرصه کشاورزی و دامپروری که به صورت ویدئوکنفرانس در سالن جلسات فرماندهی سپاه استان برگزار شد، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری مطرح و روی اجرایی شدن آن تاکید داشته‌اند، جهت برون رفت ملت از فشار‌ها، تحریم‌ها و تروریسم اقتصادی است و در واقع، جهش تولید تکمیل کننده اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: بسیج و تشکیلات مردمی همراه با دستگاه‌های خدمت‌گذار احساس وظیفه کرد با تکیه بر دانش بسیج کشاورزی روی این موضوع کار و در چند استان جهت بهره وری بالا در تولیدات کشاورزی این نهضت اجرایی شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور ابراز امیدواری کرد: توسط نخبگان کشاورزی در محصولات راهبردی کشاورزی و دامپروری شاهد نتایج خوبی باشیم.

سردار سلیمانی یادآور شد: ۱۵ هزار مهندس کشاورزی بسیجی آموزش دیده‌اند و به نرم‌افزار‌های پیشرفته مجهز شدند و از امروز در خدمت کشاورزان خواهند بود تا با افزایش تولیدات کشاورزی به خودکفایی دست پیدا کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با تاکید بر اینکه اهمیت کشاورزی در امنیت غذایی کاملا مشهود و ملموس است و تاثیر مثبتی در این زمینه دارد، افزود: سازمان بسیج مستضعفین احساس وظیفه کرد با توجه به شرایط اقتصادی تهدید‌ها را تبدل به فرصت نماید و توجه خود را در امنیت غذایی و جهش تولید در موضوع کشاورزی و دامپروری معطوف کند.

وی ادامه داد: با وزارت جهاد کشاورزی و سازمان‌های کشاورزی در استان‌ها برنامه ریزی سه ساله انجام خواهیم داد تا شاهد بروز افزایش در محصولات کشاورزی و دامپروری باشیم و البته در کنار آن به عرصه‌هایی چون گیاهان دارویی و با توجه به نیازمندی مردم به گوشت دامی با راه اندازی کلینیک دامپروری و توسعه آبزیان است خواهیم پرداخت.

سردار سلیمانی گفت: ما ۱۰ طرح اساسی در نهضت جهش تولید داریم، ولی اولویت ما جهش در کشاورزی و ایجاد امنیت غذایی برای مردم است و بنا داریم مرتبا نتایج این طرح را به مردم گزارش دهیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در پایان گفت: ما امروز در ایام دهه کرامت این عملیات را با رمز «یا علی بن موسی الرضا» از استان خراسان رضوی شروع خواهیم کرد؛ و ان شاء الله شاهد کم شدن مشکلات کشاورزی در موضوع زمین، آب و برداشت محصول و افزایش بهره وری خواهیم بود.

گفتنی است؛ 29 کانون بسیج مهندسین کشاورزی در خراسان رضوی فعال هستند که 1370 روستا را تحت پوشش دارند و 300کارشناس مربی در روستاها در قالب طرح همگام با کشاورز مشغول ارایه مشاوره هستند.

انتهای پیام/ 70061

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول