اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

برگزاری دوره‌های آموزشی مقابله با کرونا در کردستان/کمبود 85 مراقب سلامت در مدارس استان

مسوول کارگروه سلامت و امور بهداشتی پروژه مهر کردستان به فعالیت تعداد ۱۹۳ نفر از مراقبین سلامت در مدارس استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با کمبود تعداد ۸۵ مراقب سلامت در استان مواجه هستیم.

برگزاری دوره‌های آموزشی مقابله با کرونا در کردستان/کمبود 85 مراقب سلامت در مدارس استان

افشین خوشگوار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: هرساله در فصل تابستان، برنامه‌های پروژه مهر به منظور تمهید مقدمات و آماده‌سازی مدارس برای بازگشایی پیگیری می‌شود اما تفاوت عمده پروژه مهر امسال با سال گذشته، ارتقا تعداد کارگروه‌ها از پنج کارگروه به شش کارگروه و اضافه شدن کارگروه سلامت و امور بهداشتی است.

وی با اشاره به ضرورت توجه به سلامت و امور بهداشتی دانش‌آموزان و سازمان بخشی آن در مدارس، ارتقاء سلامت روحی و روانی دانش‌آموزان، فرهنگیان و والدین را مهم‌ترین هدف کارگروه سلامت و امور بهداشتی به ویژه در این ایام شیوع کرونا دانست و با اشاره دل نگرانی و دغدغه خانواده‌ها، دانش‌آموزان و فرهنگیان افزود: ما موظف هستیم این دل نگرانی و استرس را کاهش و مدیریت کنیم و این نیازمند فرهنگ‌سازی، هدایت برنامه‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به عنوان یک اصل است که باید در مخاطبان نهادینه شود.

وی اجرایی شدن اقدامات و برنامه‌های کارگروه سلامت و بهداشت را نیازمند هماهنگی و تعامل درون و برون سازمانی دانست و آماده‌سازی عمومی مدارس از نظر بهداشتی و ایجاد پیوست تخصصی کرونایی در برنامه‌ها را مبنای فعالیت کارگروه  برشمرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان با تاکید بر ضرورت ایجاد حساسیت در کلیه سطوح، فرهنگسازی و نهادینه کردن اقدامات، ایجاد اعتقاد و باورمندی در همه ارکان آموزش و پرورش، آموزش، آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی را از اولویت‌های کارگروه عنوان کرد.

برگزاری دوره‌های آموزشی مقابله با کرونا ویژه فرهنگیان و دانش‌آموزان

خوشگوار خاطرنشان کرد: در همین راستا دوره‌های آموزشی مختص مدیران مدارس، فرهنگیان، سرایداران و دانش‌آموزان پیش بینی و در طول سال برگزار خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تهیه الزامات و امکانات سخت افزاری، وسایل و تجهیزات مورد نیاز در قالب پکیج با اولویت مدارس حاشیه شهر و مناطق روستایی از جمله تحویل جعبه کمک‌های اولیه و ... به مدارس از دیگر اقدامات کارگروه عنوان کرد و گفت: در کنار آن پیوست کرونایی شامل ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی و غیره با همراهی خانواده‌ها و مدارس تهیه و در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

مسوول کارگروه سلامت و امور بهداشتی پروژه مهر تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع، برنامه‌ها و اقدامات کارگروه به عنوان یک دستور کار در نشست شورای آموزش و پرورش استان طرح و از کمک‌های درون و برون سازمانی در راستای تجهیز سرویس‌های بهداشتی مدارس بهره‌گیری خواهد شد .

اختیارات مراقبین سلامت مدارس باید افزایش یابد

خوشگوار با اشاره به فعالیت تعداد ۱۹۳ نفر از مراقبین سلامت در مدارس و کمبود تعداد ۸۵ مراقب سلامت دیگر عنوان کرد: برنامه‌های بهداشتی مدارس روستایی با همکاری بهورزان و خانه‌های بهداشت روستایی پیگیری می‌شود و اختیارات مراقبین  مدارس باید افزایش یابد.

وی با بیان اینکه سلامت به عنوان یک بحث کلان به همه حوزه‌ها مرتبط است، گفت: مدیران مدارس اصلی‌ترین نقش را در این حوزه بر عهده دارند و در بازدیدها و مکاتبات ابلاغی، پیوست سلامت باید وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط ویژه امسال، هیچ برنامه‌ای بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی به سرانجام نخواهد رسید و باید از همه ظرفیت و توانمندی در این راستا استفاده شود و در همین راستا از همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان استفاده خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت نقش نظارت را در اجرای برنامه‌ها مهم دانست و با تاکید بر نظارت و ارزیابی فعالیت ها و حضور نماینده کار گروه سلامت و امور بهداشتی در سایر کارگروه‌ها، از تشکیل کارگروه متناظر در سطح شهرستان‌ها و مناطق خبر داد و گفت: خروجی کار باید چراغ راه فعالیت‌های استان باشد.

خوشگوار، حفظ و ارتقاء سلامت دانش‌آموزان را شعار محوری کارگروه سلامت و امور بهداشتی عنوان کرد و با بیان اینکه سلامت دانش‌آموزان با هیچ موضوعی قابل معامله نیست، گفت: این مطالبه‌گری  ماست و با جدیت پیگیر آن هستیم.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول