اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

جاده «راز - شیرین دره» خراسان شمالی کلنگ زنی شد

جاده ۲۴ کیلومتری شهرستان راز و جرگلان به منطقه شیرین دره در خراسان شمالی بااعتباری بالغ‌بر ۴ میلیارد تومان با حضور مسئولان استانی و نمایندگان مجلس کلنگ زنی و احداث آن آغاز شد.

جاده «راز - شیرین دره» خراسان شمالی کلنگ زنی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از راز و جرگلان ظهر امروز احداث جاده شهر راز به شیرین دره مانه و سملقان با حضور مسئولان استانی و نمایندگان مجلس به طول ۲۴ کیلومتر و بااعتباری بالغ‌بر ۴ میلیارد تومان کلنگ زنی شد.

کاهش ۴۰ کیلومتری دسترسی راز به بجنورد

سید محمد پاکمهر در این مراسم با اشاره به اهمیت احداث راه در مسیر توسعه شهرستان اظهار کرد: ایجاد راه‌های دسترسی به مرکز استان از شهرستان راز و جرگلان و همچنین ارتقا وضعیت خدمات بهداشت و درمان با کلنگ زنی بیمارستان، ازجمله خواسته‌های اصلی مردم این منطقه است که امیدواریم به‌زودی پس‌ازاین کلنگ زنی محقق شود.

وی مسیر توسعه راز و جرگلان را گسترش راه‌های این شهرستان دانست و گفت: یکی از زیرساخت‌های اصلی ایجاد گذرگاه مرزی در این شهرستان با کشور ترکمنستان ایجاد مسیر مرزی و راه‌های مناسب در سطح شهرستان است.

 

رئیس مجمع نمایندگان استان همچنین خطاب به مسئولان اجرای این پروژه خاطرنشان کرد: مردم راز و جرگلان نباید سالیان طولانی چشم‌انتظار پایان این پروژه باشند، بلکه با سرعت و جدیت تمام باید این مسیر ایجاد شود و در ۲ سال این مسیر به بهره‌برداری برسد.

وی وضعیت خراسان شمالی در عرصه جاده‌ها و راه‌ها ۱۰ درصد عقب‌تر از استان‌های دیگر بیان کرد و گفت: شهرستان راز و جرگلان در شاخص راه و جاده بالغ‌بر ۱۲ درصد از وضعیت سایر شهرستان‌های خراسان شمالی عقب‌تر است و باید در این زمینه کار لازم انجام شود.

نماینده ۵ شهرستان خراسان شمالی ۹۰ درصد راه‌های دسترسی در شهرستان راز و جرگلان را روستایی درجه ۳ توصیف کرد و افزود: با احداث این راه و کوتاه شد ۴۰ کیلومتری دسترسی راز به مرکز استان، بالغ‌بر ۵۰ درصد مسیر کوتاه‌تر شده و در منابع ملی نیز صرفه‌جویی ایجاد می‌شود.

وی در انتها با اشاره به دیدار مسئولان وزارت راه گفت: اولویت نخست دولت در خراسان شمالی اتمام احداث جاده بجنورد به جنگل گلستان است.

لزوم اتصال ترانزیتی مرز ایران و ترکمنستان به جنوب کشور

محمد وحیدی نیز در این مراسم احداث جاده راز به شیرین دره را ازجمله آرزوهای دیرینه مردم این منطقه دانست و گفت: شاخص‌های عدالت در تمامی مناطق باید همراه با یکدیگر دیده شود و رشد و ارتقا آن به‌صورت همسان صورت گیرد.

وی راه را پیشران توسعه توصیف کرد و افزود: ایجاد مسیر جدید همراه با جاده راز به گیفان و مسیر ترددی فعلی باعث افزایش راه‌های اصلی در این شهرستان می‌شود.

 

نماینده مردم ۵ شهرستان خراسان شمالی با تأکید بر امکان استفاده تجاری و ترانزیتی از مسیر جدید خاطرنشان کرد: این راه می‌تواند از مرز خراسان شمالی با ترکمنستان آغاز شود، سپس به شهر غلامان متصل شود و پس‌ازآن بااتصال به راز از مسیر شیرین دره، به بجنورد، مرکز خراسان شمالی دسترسی پیدا کند و از جاده شهر اسفراین خود را تا جنوب کشور ارتباط ایجاد شود.

وی ادامه داد: این مسیر می‌تواند علاوه بر ایجاد زیرساختی مناسب برای گذرگاه مرزی از سوی ترکمنستان، مسیر تجاری خوبی تا جنوب کشور محسوب شود.

وحیدی در انتها بر دریافت اعتبارات ملی برای راه‌های استان تأکید کرد و گفت: با تغییر وضعیت راه‌های استان می‌توان اعتبارات مناسب ملی برای بهبود آن دریافت کرد.

تخریب جاده موجود راز به بجنورد شدت یافته است

جعفر شهامت در انتهای این مراسم، ایجاد راه دسترسی راز به شیرین دره و بجنورد را عاملی برای توزیع ترافیک در میان راه‌های موجود بیان و اظهار کرد: تردد از مسیر کوتاه‌تر و همچنین توزیع تردد از مسیرهای فعلی باعث جلوگیری از تخریب شدت یافته راه‌های موجود شهرستان می‌شود.

وی با درخواست از پیمانکار این پروژه برای حضوری متوالی در اجرای این طرح بدون تعطیلی کارگاه، افزود: تلاش می‌کنیم تا فاز نخست این پروژه در هفته دولت یا نیمه اول شهریورماه امسال آسفالت و آماده شود.

 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی در انتها با اشاره به حذف اعتبارات ملی در احداث راه‌های روستایی و قیر رایگان گفت: از اعتبارات ملی روکش راه‌های فرعی که بالغ‌بر یک‌سوم هزینه ساخت یک راه را شامل می‌شود، می‌توان استفاده کرد.

گفتنی است شهرستان راز و جرگلان، در مجاور مرز ایران و ترکمنستان بالغ‌بر ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول