اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

برخی قوانین در کشور مانع تولید و کسب‌وکار هستند

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مشکلات اساسی کشور قوانینی بوده که مانع تولید و کسب‌وکار می‌شود، به‌طوری‌که به دلیل اشکال در نگارش‌های حقوقی، اعضای قبلی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نتوانسته بودند کاری انجام بدهند.

برخی قوانین در کشور مانع تولید و کسب‌وکار هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، علی آذری ظهر امروز در جلسه شورای اداری در سالن اجتماعات شهدای دولت فرمانداری این شهرستان با اشاره به این موضوع که نامگذاری سال‌ها توسط مقام معظم رهبری یک شعار نبوده بلکه منویات معظم له است، اظهار کرد: امروز جهش تولید به دنبال افکار جهادی و انقلابی است و جهش تولید به معنای حذف مدیران سیاست‌باز و فاصله‌گذاری هوشمند بین مدیران لایق و نالایق است.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه امروز اقتصاد مردم را نگران کرده و معیشت جوانان تحت تأثیر قرار گرفته است، بیان کرد: اگر مدیران بی‌توجهی کنند قطعاً امنیت ما مورد خدشه واقع می‌شود، امروز اگر دلزدگی از انقلاب برای برخی از شهروندان پیش‌آمده قسمت عمده آن به عملکرد مدیران و مسؤولان اداری برمی‌گردد.

وی با اشاره به اینکه مردم امروز منتظر یک وحدت بوده تا از آن طریق اتفاقاتی را شاهد باشند، افزود: مأیوس‌سازی مردم و پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش اگر در سیستم اداری باشد حتماً با برخورد نظام اداری و مسؤولان نظارتی مواجه می‌شود.

آذری با بیان اینکه عدم انطباق آمار و اطلاعات با واقعیت موجب شده که مسائل و راه‌حل‌ها به بیراهه برود، تصریح کرد: کفه عدالت در خدمت و اقتصاد برای همه مردم قوچان باید یکسان باشد، متأسفانه تمرکززدایی روی تصمیمات این شهرستان دست عده‌ای خاص قرار دارد و یک قسمت از نظام اداری، بیمار و فاسد است.

از بین رفتن برکت و آبادانی قوچان با اختلافات سیاسی

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه شدت اختلافات سیاسی برکت و آبادانی را از بین برده است، گفت: ریشه فقر، عدم احساس مسؤولیت است، باید به فرهنگ احساس مسؤولیت، تلاش و تولید دست پیدا کنیم و تنها راه برون‌رفت از نبود وحدت رویه در قوچان، کاربردی کردن منویات مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به ترسیم سند چشم‌انداز حرکت توسعه اقتصادی در این شهرستان توسط گروهی از مشاوران دانشگاهی، بیان کرد: باید به بدنه اقتصاد شهر روح تازه دمیده شود، توجه به توسعه اقتصاد پایدار در این سند ترسیم‌ شده و در حال حاضر از مثلث توسعه به‌دنبال تسهیلگری و انعطاف‌گری هستیم.

آذری با گلایه نسبت به این موضوع که مثلث توسعه اقتصادی در شهرهای دیگر استان توانسته تعداد زیادی بنگاه اقتصادی و تولیدی بزرگ و کوچک ایجاد کند اما در قوچان به‌دلیل عدم وحدت موفق نبوده است، اضافه کرد: تغییر سیاست درونی در این شهرستان در دستور کار قرار گرفته تا به‌ظرفیت‌های واقعی توجه ویژه‌ای شود.

برخی ادارات قوچان به مانعی برای توسعه و خدمت تبدیل‌ شده‌اند

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شناسایی و طبقه‌بندی ظرفیت‌های این شهرستان و انتظار از ادارات مبنی بر معرفی ظرفیت‌ها، مشکلات و راهکارها طی ۱۰ روز آینده، گفت: ابتدا تحول در محور اداری صورت می‌گیرد که بر آن تمرکز ویژه داریم، بعد تحول اقتصادی، زیستی، علمی، آموزشی و اجتماعی در شهرستان انجام می‌شود، باید مدیران متخصص، پاکدست و پاک‌دامن در رأس ادارات قرار بگیرند.

وی با تأکید بر اینکه در بحث اداری قوچان مشکلاتی وجود دارد چون دستگاه‌هایی که تسهیل‌کنندگان امور جامعه هستند به مانعی برای توسعه و خدمت تبدیل ‌شده‌اند، تصریح کرد: نگرش خدمت‌گرا به حداقل رسیده و در برخی ادارات برای جذب سرمایه و نگهداری روند سابق انجام می‌گیرد، اگر قرار باشد کسی مانع توسعه شود اجازه نمی‌دهیم این امانت در دست وی قرار داشته باشد، در حالی‌که مردم با مشکل روبرو هستند.

آذری ادامه داد: متأسفانه توجه به متخصصان توانمند و جوانان تحصیل‌کرده فراموش ‌شده و برای محیط کسب‌وکار سَد ایجاد کرده‌اند، صنعت و معدن باید دقت کند و برای توسعه کسب‌وکار ارزش بدهد نه اینکه برای مراجعه و محیط کسب‌وکار مانع شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تأمین مالی برای سرمایه‌گذار مشکل بوده و برخی قوانین پوسیده مانع این کار هستند، اظهار کرد: سه حوزه کشاورزی و دامداری، صنعت و خدمات در دستور کار این شهرستان قرار دارد و تمام دستگاه‌های اجرایی باید در این برنامه‌ها مشارکت راهبردی داشته باشند.

عنصر پیشرفت صنعتی در قوچان رسیدن به استقلال صنعتی است

وی عنصر پیشرفت در صنعت قوچان را رسیدن به استقلال صنعتی برشمرد و خاطرنشان کرد: تمام زمینه‌های صنعتی در شهر را می‌توان توانمند کرد، سرمایه‌گذار دل‌نازک بوده و نیاز نیست کسی دنبال آن برود بلکه باید محیط را فراهم کرد تا سرمایه‌گذار حضور پیدا کند.

آذری با اشاره به اینکه در قوچان کمبودی وجود ندارد و تنها در قسمت اداری نیاز به مثلث قدرت است تا موتور کُند پیشگام به حرکت درآید، یادآور شد: باید تفاهم‌نامه داخلی بین ادارات منعقد شود تا همه در زمینه توسعه دخیل شوند و فکر نکنند نماینده تنها جوابگوی همه است و مدیران پشت میز و زیر کولر باشند.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی یکی از مشکلات اساسی کشور را قوانینی دانست که مانع تولید و کسب‌وکار است و تأکید کرد: ابتدای ورود به مجلس شورای اسلامی، اصرار به عضویت در کمیسیون عمران و اقتصادی بود زیرا متوجه شده بودند نگارش‌های حقوقی به مشکل برخورده است و در مجلس دهم، اعضای کمیسیون عمران مجلس نتوانسته بودند کار درستی انجام دهند.

وی با بیان اینکه تمام نامه‌ها و نگارش‌های حقوقی این کمیسیون‌ها در سیستم‌های بیرونی قفل ‌شده بود، تصریح کرد: امروز ولایی بودن به زبان نیست بلکه باید عمل مدیران در میان مردم احساس شود، اگر ماده ۳۷ قانون تأمین اجتماعی آزاد شود هزار کارخانه در کشور به مرحله تولید برمی‌گردد.

آذری یادآور شد: درگذشته تفاهم‌نامه‌ها برای سرمایه‌گذاری در این شهرستان انجام می‌شد اما این تفاهم‌نامه‌ها بایگانی‌ شده و اراده‌ای برای کمک به حوزه دادگستری، امام‌جمعه و فرماندار وجود نداشت.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: طی صحبتی که با رئیس قوه انجام شد، قرار است بنده ابلاغ مستشار دادگاه تجدیدنظر را بگیرم و دیگر حقوق و مزایا را از مجلس دریافت نکنم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۳/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول