اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

پنجمین خانه هلال در محل ستاد نمازجمعه شیراز افتتاح شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس گفت: پنجمین خانه هلال در محل ستاد نمازجمعه شیراز افتتاح شد که علت آن نیاز اعضای زیاد جمعیت هلال احمر به کارها و فعالیت‌های فرهنگی است.

پنجمین خانه هلال در محل ستاد نمازجمعه شیراز افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، پنجمین خانه هلال در شیراز امروز با حضور جمعی از مسؤولین جمعیت هلال احمر فارس و ستاد نماز جمعه شیراز در مسجد شهدا افتتاح شد.

در این مراسم تفاهم‌نامه‌ای مابین هلال احمر فارس و ستاد نمازجمعه شیراز به منظور همکاری‌های بیشتر انعقاد شد. همچنین مسئولین هلال احمر با پرکردن فرم‌هایی به عنوان خادمیاران افتخاری حرم مطهر شاهچراغ(ع) معرفی شدند.

 وجود 46 خانه هلال و 500 خانه داوطلب هلال احمر در استان فارس

حسین درویشی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس در حاشیه این جلسه در گفتگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: در استان فارس 46 خانه هلال و 500 خانه داوطلب هلال احمر داریم.

وی ادامه داد: امروز پنجمین خانه هلال در شیراز و در محل ستاد نمازجمعه شیراز افتتاح شد که علت آن نیاز اعضای زیاد جمعیت هلال احمر به کارها و فعالیت‌های فرهنگی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس درمورد خانه هلال ستاد نمازجمعه شیراز تصریح کرد: علاوه بر روزهای جمعه که پشتیبانی امداد و نجات را در محل خانه هلال ستاد نمازجمعه خواهیم داشت، کلاس‌های آموزشی و دوره‌های آموزشی مجازی نیز در این خانه هلال برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر یک سازمان عام‌المنفعه می‌باشد که سروکار آن با مردم است، بیان داشت: یکی از نقش‌های ما به عنوان حلقه‌ای می‌باشد که نیازمندان را به آنانی که توان کمک دارند، متصل می‌کنیم و این خانه هلال را ما درکنار حرم مطهر شاهچراغ(ع) افتتاح کردیم تا با مراجعه مردم بتوانیم کمک‌هایی به نیازمندان داشته باشیم.

بهره‌گیری از  ظرفیت کانون طلاب در خانه هلال 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس گفت: تمام تلاشمان را خواهیم داشت تا نیروها حضور دائمی در این خانه هلال داشته باشند تا هم برای ستاد نمازجمعه و هم درکنار شاهچراغ ایفای نقش کنیم.

وی درپایان خاطرنشان کرد: ما کانون طلاب را نیز داریم که از ظرفیت طلاب در این خانه هلال کمال بهره را خواهیم گرفت.

زیرساخت‌ها برای فعالیت‌های خانه هلال در جوار حرم شاهچراغ(ع) مهیا است

احمد فخارزاده، رئیس ستاد نمازجمعه شیراز نیز گفت: زیرساخت‌ها برای فعالیت‌های خانه هلال در جوار حرم  احمدی و محمدی(ع) مهیا است و افتتاح این دفتر در این مجموعه می‌تواند سازوکار‌هایی برای همکاری را فراهم کند.

وی ادامه داد: اولین انتظاری که داریم این است که خانه هلال در روز جمعه در کنار اورژانس در خدمت‌رسانی به نمازگزاران باشند و برای این کار برنامه‌ریزی شود.

رئیس ستاد نمازجمعه شیراز بیان کرد: هلال احمر این ظرفیت را دارد که در راستای کمک به مردم باشد و برای برگزاری دوره‌های آموزشی امکانات و ظرفیت‌های را داریم تا در اختیار هلال احمر استان باشیم و خود ما نیز استفاده کنیم.

رئیس ستاد نمازجمعه شیراز تصریح کرد: فضای مناسب انباری محوطه مسجد با 20 هزار مترمربع مسقف در خدمت هلال احمر است که می‌توان از این ظرفیت برای اسکان موقت در مواقع حوادث و فضای مناسبی برای انبارکردن کالاهای اساسی مورد نیاز استفاده کرد.

وی همچنین گفت: در راستای کمک به نیازمندان نوع‌دوستی و انسان‌دوستی و نیکوکاری از وظایف هلال احمر است و ما نیز شما را در راستای این اهداف کمک خواهیم کرد و از ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم و رزمایش مشترک و امکانات مشترک در همه بسترها فراهم است تا بتوانیم از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.

انتهای پیام/ م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول