اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

جزئیات جشنواره «ABU PRIZES 2020» اعلام شد/ تاکید بر حضور فعال در جشنواره های بین المللی

مشاور رئیس سازمان و مدیر کل امور بین الملل گفت: تم جدید جشنواره «ABU PRIZES 2020» امسال احترام، شامل شناخت و پذیرفتن تفاوت خود و دیگران است.

جزئیات جشنواره «ABU PRIZES 2020» اعلام شد/ تاکید بر حضور فعال در جشنواره های بین المللی

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، نشست «تبیین رویکردهای جدید امور بین الملل سازمان برای حضور برنامه سازان شاخص در جشنواره «ABU PRIZES 2020» برگزار شد.

بنا بر این گزارش، علی فهیم دانش، مشاور رئیس سازمان و مدیر کل امور بین الملل در ابتدای این نشست طی سخنانی گفت: در رویکرد نوینی که در بخش بین الملل تلاش به انجام آن داریم حضور فعال هوشمند و نتیجه محور در جشنواره های بین المللی است.

وی ادامه داد: اقداماتی که در چند سال اخیر رخ داده برنامه سازی های مطلوب و حضور پررنگ رسانه ملی در عرصه های مختلف و تلاش هایی برای جذب مخاطب حداکثری در کشور، یکی از نمودهایش نیروهای حداکثری است که حسنش روی آنتن بودن برنامه های خارجی است و از این طریق آنها با فرهنگ و گفتمان کشور ما آشنا می شوند و این فرصتی بی بدیل است که کشور ما در خارج از مرزها شناخته شود.

فهیم دانش افزود: امسال دبیرخانه ای در امور بین الملل صداوسیما ایجاد کردیم و تولیدات بین المللی توسط گروهی آشنا مورد بررسی قرار گرفتند و موارد رادیویی و تلویزیونی که قابلیت عرضه در بین الملل داشته را عرضه کردیم.

وی ادامه داد: در بحث رادیویی ما در این جشنواره ای که داریم abu سازمانی بین المللی است که بیشترین عضویت سازمان را در کل جهان دارد. آثار متعددی نزدیک به ۱۷ اثر را مورد بررسی قرار دادیم و ۹ اثر در رادیو و ۸ اثر در تلویزیون انتخاب کردیم.

وی همچنین بیان داشت: تم جشنواره امسال احترام، شامل شناخت و پذیرفتن تفاوت خود و دیگران است. آثاری که انتخاب شد چند وصف قابل توجه داشته است. در تلویزیونی آثار کودک سرگرمی و ..‌ در رادیو جایزه بهترین محتوای دیجیتال، مستند نمایشی، و ... را داشتیم.

مشاور رئیس سازمان و مدیر کل امور بین الملل ادامه داد: حضور پررنگ برنامه سازها در استان ها یکی از شاخص ترین اثر های این جشنواره است که بخش عمده ای از تولیدات تلویزیونی را شامل می شود.

فهیم دانش ادامه داد: برنامه هایی برای سایر ادیان و همچنین موضع هایی چون محیط زیست را نیز در این جشنواره داریم. همچنین از حضور برنامه سازهای خانم هم در این جشنواره بهره بردیم و ۵ نفر از ۱۷ نفر را خانم ها تشکیل می دهند.

وی در ادامه نیز بیان داشت: یکی از برنامه هایی که داریم تولید آثاری در جهت اهتمام برای حضور در عرصه بین المللی است و می خواهیم از این جشنواره های بین المللی به عنوان فرصتی برای این موضوع استفاده کنیم.

فهیم دانش ادامه داد: آموزش فرهنگ تولید آثار داخلی به افراد و برگزاری دوره های تخصصی و انتقال تجربه در برنامه سازی و همچنین حضور و به کارگیری از برنامه سازان موفق یکی از اهداف ما است.

وی افزود: تلاش می کنیم تا در جشنواره های بین المللی به سمت تجاری سازی برویم و حتی از تجربه های گذشته خود نیز استفاده و هم افزایی به دیگر نهادها داشتیم.

وی گفت: فرصت بسیار مغتنمی است که سازمان صداوسیما در زمانی که گفتمان دنیا گفتمان مبتنی بر قدرت است را بتوانیم در قالب هنر بیشتر به دنیا بشناسانیم.

مشاور رئیس سازمان و مدیر کل امور بین الملل درباره انتخاب آثار برای این جشنواره نیز گفت: بسط نشاط یکی از وظیفه های سازمان است و اغلب کارهای سازمان به این سمت است و امید مردم را با آینده ای مطلوب پیوند می دهیم. کارهایی که در این جشنواره هستند نیز با این هدف بوده و تم جشنواره نیز احترام است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول