اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

از مبارزه با فساد تا تلاش برای ارتقای سطح دانش حقوقی جامعه

سازمان بسیج حقوقدانان مجموعه ای پویا و فراگیر متشکل از حقوقدانان معتقد به انقلاب اسلامی و پایبند به ارزش های دینی و داوطلب حضور در عرصه مورد نیاز است که حضور ونقش آفرینی در عرصه های مختلف حقوقی، علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی فراهم می‌کند.

از مبارزه با فساد تا تلاش برای ارتقای سطح دانش حقوقی جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، سازمان بسیج حقوقدانان مجموعه ای پویاو فراگیر متشکل از حقوقدانان معتقد به انقلاب اسلامی و پایبند به ارزش های دینی و داوطلب حضور در عرصه مورد نیاز است این سازمان زمینه حضور ونقش آفرینی در عرصه های مختلف حقوقی، علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را برای تحقق اهداف و ارزش های والای انقلاب اسلامی فراهم می‌کند.

مدیر سازمان بسیج حقوقدانان استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار فارس در زاهدان اقدامات و برنامه های این سازمان در استان را شرح می دهد.

ابوالحسین رضایی در پاسخ به اینکه جامعه هدف یا مخاطبین سازمان بسیج حقوقدانان چه کسانی هستند گفت: جامعه هدف این سازمان قضات، وکلاء،سردفتران ودفتر یاران،کارمندان حقوقی قضائی، کارمندان تخصصی وتجربی دستگاههای حقوقی قضائی ،کارشناسان رسمی دادگستری ،نمایندگان حقوقی ادارات ،اساتید حقوق ،فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی حقوق وفقه وفقه  هستند.

وی  با اشاره به اهداف کلان سازمان بسیج حقوقدانان  افزود: حفظ، تداوم، بسط وتعمیق اهداف انقلاب اسلامی دردستگاه های تقنینی، حقوقی وقضایی، کمک به احیاء حقوق عامه در راستای عدالت گستری ومقابله با فساد  و تبین ونشر اندیشه های حقوقی اسلام ناب محمدی مهمترین اهداف این سازمان است.

*فعالیت 8 کانون بسیج حقوقدانان در سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان سیستان و بلوچستان در زمینه فعالیت این سازمان در استان نیز ادامه داد: این سازمان دارای 8کانون بسیج حقوقدانان  است که 3کانون آن در مرکز استان و 5کانون آن در شهرستان های، زابل ، زهک، سراوان ، ایرانشهر  و چابهار  فعال هستند.

وی مبارزه با فساد و تلاش برای عدالت گستری، شبکه سازی نخبگان حقوقی ،قضائی وتقنینی ،کشور در راستای نقش آفرینی درعرصه های مورد نیازانقلاب ، تربیت حقوق دانان مومن، انقلابی پای کار(حقوق دان تراز انقلاب اسلامی ) ،کمک به پیشگیری از وقوع جرم وکاهش آسیب های اجتماعی (با ترویج فرهنگ قانون مداری ،آموزش همگانی ومشاوره های حقوقی ) و ترویج فرهنگ ایثار وشهادت وخدمت جهادی   را خط اصلی سازمان بسیج حقوقدانان عنوان کرد.

 

*اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدانان در 40 مسجد شهرستان زاهدان

رضایی با اشاره به اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان  گفت: استفاده از ظرفیت مساجد و میعادگاه‌های نماز جمعه به منظور ترویج فرهنگ معاضدت به گروه های آسیب پذیر جامعه و ارائه مشاوره رایگان به دانش آموزان ،اصناف ، در محور های خانواده، کسب وکار وحقوق عامه به منظور کاهش آسیب های اجتماعی  وجلوگیری از اطاله دادرسی است که این  طرح مورد تاکید ریاست محترم قوه قضائیه نیز است.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این خصوص تفاهم نامه ای با معاونت فرهنگی دادگستری تنظیم شده و این طرح مشترکا با همکاری آن معاونت انجام شده این طرح در 40مسجد در سطح شهرستان زاهدان و تعدادی از مساجد در شهرستان های تابعه انجام می‌شود و در این خصوص از توان کانون وکلاء، سردفتران، اساتید و قضات بهره گیری می شود و پیگیری در راستای اجرای این طرح در سایر مساجد نیز در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد:  تلاش داریم با انجام آگاه سازی حقوقی و با ارائه پاسخ به شبهات مردم در جهت کاهش ورودی پرونده ها و جلوگیری از اطاله دادرسی در محاکم قضائی نقش ایفا کنیم، در این خصوص این سازمان همکاری تنگاتنگی با دفاتر تسهیل گری در جهت ارائه مشاوره های حقوقی دارد.

 رئیس سازمان بسیج حقوقدانان سیستان و بلوچستان گفت: این سازمان با شناسایی فارغ التحصیلان رشته حقوق در هر محله اقدام به جذب حقوقدانان بسیجی تحت عنوان(حقوقدان مقیم ) جهت ارائه پاسخ به شبهات نمازگزاران و در صورت نیاز هماهنگی وارتباط با سازمان جهت اعزام وکلاء ،سردفتران و قضات جهت  پاسخ گویی به شبهات نماز گزاران واهالی محل می نماید .

وی آگاهسازی های حقوقی به منظور کاهش آسیب های اجتماعی،تحکیم خانواده ،کاهش طلاق،کاهش اعتیاد ،کاهش خشونت ،کاهش اختلافات مالی و اقتصادی را از اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

وی با اشاره بیماری کرونا و نحوه  فعالیت سازمان در دوران کرونایی گفت:  با توجه به بیماری کرونا فعالیت این سازمان از طریق پیامک های اطلاع رسانی و ارائه نکات لازم حقوقی در خصوص پرونده هایی که بیشترین ورودی به محاکم قضایی را دارد  اقدام به آگاه سازی های حقوقی از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی کرده است.

*آزادی 7 زندانی جرائم غیر عمد در طرح کمک مومنانه

 

رضایی با اشاره به اقدامات این سازمان در زمینه کمک مومنانه  نیز گفت:  در بحث کمک های مومنانه سازمان بسیج حقوقدانان استان با مساعدت خیرین در مرکز استان وکانون های تحت امر در سطح شهرستان ها توانسته با پرداخت 70 میلیون تومان زمینه آزادسازی 7نفر از زندانیان معسر جرائم غیر عمد سراسر استان را فراهم و این افراد به آغوش خانواده بازگشت کنند و  همچنین در بحران کمبود خون در کشور با اعزام بسیجیان تحت پوشش به مراکز انتقال خون در سطح استان در جهت رفع این معضل گامهای موثری برداشته است.

انتهای پیام/75005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول