اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

جزییات محدودیت‌های جدید در هرمزگان/ از الزامی‌شدن ماسک تا ممانعت از فعالیت آرایشگاه‌های زنانه

استاندار هرمزگان گفت: نیروی انتظامی باید از برگزاری مراسمات و تجمعات جلوگیری کند.

جزییات محدودیت‌های جدید در هرمزگان/ از الزامی‌شدن ماسک تا ممانعت از فعالیت آرایشگاه‌های زنانه

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فریدون همتی امروز در بیان ایجاد محدودیت‌های جدید کرونایی در استان هرمزگان اظهار کرد: پیشنهاد تعطیلی یک‌هفته‌ای برخی از فعالیت‌ها در استان هرمزگان از جمله تعطیلی ادارات به ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا برای عبور از پیک بیماری کرونا و کمک به کادر درمانی استان ارائه شده است و منتظر تصمیم‌گیری نهایی در این زمینه هستیم.

وی افزود: در تمامی واحدهای صنعتی و تولیدی، مراکز خدمات‌رسانی و صنوف مختلف استان هرمزگان استفاده از ماسک الزامی است و در این زمینه نظارت‌های گسترده به‌ویژه توسط هزار بازرس ساماندهی شده در سطح شهرستان بندرعباس صورت می‌گیرد و با تخلفات برخورد خواهد شد.

استاندار هرمزگان تأکید کرد: تجمعات و برگزاری مراسم‌های عروسی و ختم همچنان در سراسر هرمزگان ممنوع است و نیروی انتظامی باید تذکرهای لازم را در این خصوص مطرح و با نظارت جدی از برگزاری این مراسمات و تجمعات جلوگیری کند.

همتی خاطرنشان کرد: مردم نیز در صورت مشاهده این مراسمات به مراجع مربوطه اطلاع دهند و در روستاها دهیاران باید در این زمینه نظارت‌های گسترده داشته باشد و فرمانداران و بخشداران نیز به‌طورجدی در این خصوص ممنوعیت را اعمال کنند

وی اضافه کرد: شهرداری بندرعباس موظف است سریعاً نسبت به ساماندهی دستفروشان اقدام و امکان فعالیت آن‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را فراهم کند و واحدهای صنفی، بازارها و پاساژها در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی جریمه و پلمپ می‌شوند.

استاندار هرمزگان درباره فعالیت بازارهای بزرگ و پاساژها نیز گفت: مدیران این مجتمع‌ها و فعالان در آن وظیفه‌دارند تمامی پروتکل‌های بهداشتی به‌ویژه استفاده از ماسک توسط فروشندگان، خریداران و سایر افراد را رعایت کنند و در صورت عدم رعایت این موارد و تبدیل‌شدن این مکان‌ها به کانون انتشار بیماری، پاساژها و بازارهای متخلف جریمه و پلمب می‌شوند.

همتی اظهار کرد: با توجه به وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا در استان هرمزگان، فعالیت تمامی آرایشگاه‌ها، تالارها، استخرها، سینماها و مهدهای کودک در این استان تا اطلاع ثانوی ممنوع است و این واحدها تعطیل هستند.

وی درباره تجمع مردم در ساحل نیز گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، هرگونه تجمع افراد و توقف خودرو در سواحل به‌ویژه ساحل شهر بندرعباس ممنوع است و نیروی انتظامی وظیفه دارد از این تجمعات جلوگیری و با توقف خودروها برخورد و آن‌ها را جریمه کند.

انتهای پیام/88055/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول