اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

دانشگاه پیام نور پیشتاز ترم تابستانی الکترونیکی در کشور

دانشگاه پیام نور در زمینه آموزش مجازی و الکترونیکی به نسبت سایر دانشگاه ها شرایط لازم برای آموزش از راه دور بیش از ۴۰۰ هزار دانشجو را فراهم کرده و به نوعی برای سایر دانشگاه ها الگو شده است.

دانشگاه پیام نور پیشتاز ترم تابستانی الکترونیکی در کشور

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس ، با شیوع کرونا و گسترش آن در سطح کشور شیوه آموزشی دانشگاه ها تغییر کرد به صورتی که اکثر دانشگاه ها شیوه آموزش مجازی و الکترونیکی را در پیش گرفتند.

برخی از دانشگاه ها به علت بستر و زمینه مناسب در شیوه مجازی الگوی سایر دانشگاه ها شدند، و برخی دیگر نیز به علت تاکید بر آموزش سنتی و حضوری از قافله آموزش الکترونیکی عقب ماندند و در این چند ماه نتوانسته اند آموزش با کیفیتی را به دانشجویان ارائه دهند.

دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی کشور در این بین توانست در زمینه آموزش مجازی و الکترونیکی به نسبت سایر دانشگاه ها شرایط لازم برای آموزش مجازی بیش از ۴۰۰ هزار دانشجو را فراهم کند و به نوعی برای سایر دانشگاه ها الگو شد در این رابطه با محمد رضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور و برخی دیگر از مسوولان به گفتگو پرداختیم که در ادامه می خوانید.

 


* سکانس اول،دانشگاه پیام نور، برگزاری امتحانات  پایان نیمسال جاری به صورت غیرحضوری 

محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور با عنوان اینکه این اولین بار است که آزمون ‌های پایان نیمسال این دانشگاه از حالت متمرکز و سراسری خارج می‌شود، گفت: امتحانات پایان نیمسال جاری به صورت غیرمتمرکز و غیرحضوری با محوریت مراکز دانشگاه پیام نور در سراسر کشور و اساتید دروس برگزار می‌شود امتحانات دانشگاه از ۱۸ خرداد شروع و تا ۱۰ تیر به صورت غیر حضوری ادامه دارد.

*  ترم تابستانی پیام نور مجازی است

وی افزود: در صورتیبا وجود اینکه بسیاری از دانشگاه ها در زمینه آزمون های پایان ترم با مشکلات متعددی مواجهه شدند و هنوز بسیاری از آنها موانع آزمون های مجازی را برطرف نکردند، دانشگاه پیام نور در اقدامی مهم تصمیم گرفت که ترم تابستانی مجازی - الکترونیکی و غیرحضوری برگزار کند.

*  آموزش مجازی بیش از ۴۰۰ هزار دانشجو پیام نور الگویی برای سایر دانشگاه ها

زمانی تصریح کرد: در این ترم امکان مهمانی دانشجویان دیگر دانشگاه ها در دانشگاه پیام نور و بالعکس با هدف تسهیل فارغ التحصیلی دانشجویان فراهم شد در واقع باید بگویم در صورتی که بسیاری از دانشگاه های کشور در زمینه آموزش و آزمون الکترونیکی با چالش های متعددی روبرو شدند، این اقدام دانشگاه پیام نور در برگزاری ترم تابستانی الکترونیکی را باید به عنوان تبدیل یک چالش به فرصت قلمداد کرد و به نوعی می تواند یک الگو برای سایر دانشگاه ها باشد.

* سکانس دوم ، دانشگاه تهران، تصمیم گیری در مورد برگزاری امتحانات به عهده اساتید است

محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران درباره برگزاری امتحانات دانشجویان به صورت مجازی گفت:  تصمیم گیری برای برگزاری امتحانات را به عهده اساتید گذاشته‌ایم، در مقطع ارشد و دکتری ارزیابی‌ها به صورت مستمر انجام می‌شود به طوری که اساتید با آموزش الکترونیکی ارزیابی خود را انجام می‌دهند.

* امتحانات مقطع کارشناسی  با همکاری دانشگاه پیام نور  با استفاده از سیستم‌های الکترونیک

وی افزود:  در مقطع کارشناسی نیز اگر اساتید امکان برگزاری ارزیابی مستمر را داشته باشند ما استقبال خواهیم کرد در غیر این صورت با همکاری دانشگاه پیام نور به شکل حضوری و با استفاده از سیستم‌های الکترونیک امتحانات برگزار خواهند شد.

* سکانس سوم، دانشگاه اصفهان،برگزاری امتحانات در دانشگاه‌های پیام نور شهرستان‌ها

مهدی ابطحی رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه دیدگاه‌های مختلفی از جمله حضور سه مرحله‌ای دانشجویان در دانشگاه، برگزاری امتحانات در دانشگاه‌های پیام نور شهرستان‌های مختلف و آزمون مجازی در ارتباط با شکل آموزش وجود دارد گفت: در نظر گرفتن شرایط تامین سلامت جسمانی در شرایط کرونایی سبب شد تا تصمیم به برگزاری آزمون به صورت مجازی گرفته شود.

* تماس تلفنی با 10 هزار دانشجو

وی با بیان اینکه با ۱۰ هزار دانشجو تماس تلفنی برقرار شده افزود: بیش از هشت هزار تماس موفق بوده و می‌دانیم که چند در صد از دانشجویان در تأمین محتوای دیجیتال مشکل دارند که برای بعضی از آن‌ها محتوا پست شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول