اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

راه‌اندازی سامانه یکپارچه آموزش مجازی گردشگری

مدیرکل دفتر آموزش وزارت میراث ‌فرهنگی گفت: با راه‌اندازی سامانه یکپارچه آموزش مجازی گردشگری امکان برگزاری همه دوره‌های کوتاه‌مدت و تخصصی گردشگری برای هموطنان سراسر کشور فراهم شد.

راه‌اندازی سامانه یکپارچه آموزش مجازی گردشگری

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، زاهد شفیعی درباره راه‌اندازی سامانه یکپارچه آموزش مجازی گردشگری اظهار داشت: با توجه به تاکید وزیر میراث فرهنگی مبنی بر تمرکز بر آموزش‌های مجازی در شرایط حاصل از شیوع ویروس کرونا، راه‌اندازی سامانه یکپارچه آموزش مجازی در دستور کار معاونت متبوع قرار گرفت تا به واسطه آن بستری مجازی و مطمئن برای همه فراگیران از سراسر کشور و نیز اساتید و موسسات آموزشی گردشگری فراهم شود.

وی افزود: هم‌اکنون دوره‌های کوتاه‌مدت گردشگری از جمله راهنمایان تور فرهنگی، طبیعت‌گردی، زمین و گردشگری و مدیریت فنی بند «ب» به صورت مجازی برای هموطنان سراسر کشور مهیا شده است.  

شفیعی با بیان اینکه آموزش مقوله‌ای تعطیل نشدنی، مستمر وپویاست و ضرورت دارد در تمامی شرایط حفظ و برقرارباشد، افزود: آموزش گردشگری از این امر مستثنی نیست و نیروی انسانی شاغل در این صنعت نیازمند به همگام‌سازی وبازنگری مهارت‌ها و آموخته‌های خود حتی در شرایط غیر‌عادی وحادی مانند شیوع کروناست. 

وی ادامه داد: استفاده از فرصت‌ها و امکانات ارتباطی از راه دور همواره مدیران بخش گردشگری را به استفاده از فناوری‌های نو ترغیب کرده است، لیکن به دنبال شیوع ویروس کرونا و ضرورت پرهیز از اجتماع مخاطبان در فضاهای بسته و محدود و نیز التزام به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی،  تسریع در بهره گیری از آموزش‌های مجازی را تشدید کرده است همچنین انگیزه‌ و اهداف دیگری نظیر ضرورت توزیع امکانات و فرصت‌های‌ علمی و نیز رعایت توازن و عدالت آموزشی برای تمامی مناطق برخوردار وکمتر برخوردار کشور را مضاعف کرده است. 

وی تاکید کرد: در این راستا در دفتر مطالعات آموزش گردشگری تلاش شد تا بحران موجود به فرصتی برای توسعه آموزش گردشگری تبدیل شود و با استفاده مغتنم از فرصت به دست آمده، فرایند آموزش گردشگری را توسعه یابد و در ایامی که فعالین گردشگری به علت مشکلات پیش آمده و منع سفر عملا امکانی برای فعالیت گسترده نداشتند، چارچوبی قابل قبول وراهگشا برای آموزش علاقه‌مندان صنعت گردشگری از یک سو و فعالین این صنعت از سوی دیگر فراهم آید.

 مدیر کل آموزش و مطالعات گردشگری خاطرنشان کرد: بر این اساس برنامه‌ریزی لازم به عمل آمد تا دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت گردشگری به صورت مجازی و در قالب یک پلتفرم واحد برگزار شود ودر کنار ادامه امر راهبردی آموزش، نظارت کامل و جامعی بر فرایند آموزش در موسسات آموزش گردشگری تحت پوشش انجام گیرد. 

شفیعی با اشاره به اینکه پس از برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده و هماهنگی‌های گسترده، پلتفرم واحد آموزشی در اواخر اردیبهشت سال جاری راه‌اندازی و به جامعه گردشگری کشور معرفی شد، گفت: خوشبختانه بستر یاد شده در اولین ماه فعالیت موفقیت قابل توجهی را کسب کرد و در پایان هفتۀ اول تیر ماه در حالی که تنها کمی بیش از یک ماه از فعالیت سامانه می‌گذرد،  94 کلاس آموزش مجازی (دوره‌های کوتاه‌مدت گردشگری و توانمندسازی) در 22 استان و توسط 36 موسسۀ آموزشی برگزار شده است.

مدیر‌کل آموزش گردشگری خاطرنشان کرد: برگزاری این دوره‌ها در استان‌های کمتر برخوردار نظیر ایلام، خراسان‌شمالی و  سیستان و بلوچستان در اولین ماه راه‌اندازی سامانه، نشانگر نیاز و علاقه موجود جهت آموزش گردشگری در اقصی نقاط کشور از یک سو وموفقیت دفتر مطالعات آموزش در همراه کردن همه فعالین گردشگری از سوی دیگر است.  

وی افزود: در نهایت و با توجه به اینکه رعایت اصل عدالت آموزشی و به اشتراک‌گذاری امکانات وفرصت‌های آموزش گردشگری در سرتاسر کشور از جمله سیاست‌های  وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به شمار می‌آید، لذا بهره‌گیری از امکاناتی که این سامانه در اختیار وزارتخانۀ متبوع قرار داده شرایط دسترسی علاقه‌مندان صنعت گردشگری به آخرین اطلاعات در زمینۀ گردشگری را فراهم آورده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول