اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

نقشه راه دولت برای جهش تولید به استانداران ابلاغ شد

رئیس دفتر رئیس جمهور در بخشنامه‌ای به استانداران سراسر کشور خواستار برنامه‌ریزی، پیگیری و ارائه گزارش پیرامون اجرای سیاست‌هایی شد که در جلسه سوم تیرماه رئیس جمهور با استانداران مطرح شده بود.

نقشه راه دولت برای جهش تولید به استانداران ابلاغ شد

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود واعظی، رئیس‌دفتر رئیس جمهور در بخشنامه‌ای به استانداران سراسر کشور خواستار برنامه‌ریزی، پیگیری و ارائه گزارش پیرامون اجرای سیاست‌هایی شد که در جلسه سوم تیرماه رئیس جمهوری با استانداران تحت عنوان «برنامه‌ریزی و تلاش ملی برای تحقق شعار جهش تولید» مطرح شده بود.

بر همین اساس محمود واعظی در بخشنامه‌ای که روز یکشنبه خطاب به استانداران ارسال کرد، از آنان خواست در شرایطی که دولت دوازدهم در سخت‌ترین روزهای تاریخ معاصر ایران عهده‌دار مسئولیت است، تلاش تا آخرین لحظه را وظیفه دینی، انقلابی و ملی خود بدانند.

رئیس دفتر رئیس جمهوری استانداران را مکلف به تلاش در جهت کنترل قیمت‌ها کرده و تأکید کرده است: وزرا و استانداران باید راه حل‌های مناسب خود را برای برداشتن فشار از روی دوش مردم و کمک به عبور از شرایط جاری ارائه کنند.

این بخشنامه همچنین از استانداران خواسته در فرصت باقی مانده از عمر دولت در وحدت و تواضع با مردم از اتخاذ هرگونه تصمیم سیاسی و جناحی بپرهیزند و با شریک کردن همه مردم و جناح‌ها و با تأکید بر حضور جوانان، زنان، اقوام و مذاهب مختلف تمرکز خود را بر حرکت سریع‌تر و پربارتر به سوی تأمین منافع مشترک قرار دهند.

در این بخشنامه بر مبنای سیاست‌های اعلامی اخیر دولت در راستای حل مشکل مسکن از استانداران خواسته شده است فهرست املاک و زمین‌های مازاد استان را با مشخصات، موقعیت و متراژ دقیق از طریق وزیر کشور در اختیار دولت قرار دهند.  واگذاری زمین ارزان یا در مواردی رایگان به تولید کنندگان مسکن و سرمایه‌گذاران از جمله سیاست‌هایی است که در این بخشنامه مورد تأکید قرار گرفته است.

رئیس دفتر رئیس جمهوری در این بخشنامه با اتکا به تأکید رئیس جمهوری بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و تبدیل سرمایه‌های منجمد به مولد به استانداران تکلیف کرد مشخصات پروژه‌های مهمی را که تکمیل و بهره‌برداری آنها تا پایان عمر دولت امکانپذیر است را در اختیار دولت قرار دهند. بر اساس این سیاست ابلاغی، استانداری‌ها موظف هستند با شناسایی معادن بزرگی که بهره‌برداری از آنها معطل مانده است به افرادی که معادن در اختیار آنها است مهلت کوتاهی برای مولد ساختن‌شان بدهند و در صورتی که آنها نتوانستند در موعد مقرر بهره‌برداری کنند، معادن را آزاد کنند.

این بخشنامه بر واگذاری پروژه‌های نیمه تمام که منجمد مانده است و بزودی تکمیل نمی‌شود تأکید دارد و بر اساس آن این واگذاری‌ها به شرط آنکه سرمایه‌گذاران بتوانند در زمان محدود پروژه را تکمیل و نهایی کنند می‌تواند با شرایطی به صورت رایگان صورت بگیرد.

واعظی در این بخشنامه از استانداران خواسته است علاوه بر توضیح مشکلات و فشاری که دولت در انجام مسئولیت‌های خود با آنها مواجه است خدمات و دستاورد‌های استانی، منطقه‌ای و ملی نظام جمهوری اسلامی ایران را به صورت مستند و بدون هیچگونه مبالغه و اغراق و بر اساس واقعیت برای مردم  ایران و جهان تبیین کنند.

در این بخشنامه با تأکید بر ضرورت ورود قدرتمندانه  ایران به قرن جدید در سال 1400 آمده است: باید خدماتی که در این قرن انجام شده و بخشی از آن مربوط به رژیم گذشته است و بخشی مربوط به جمهوری اسلامی ایران به صورت مقایسه‌ای برای مردم بیان شود تا موجب افزایش روحیه و نشاط مردم شود. باید واقعیت‌هایی که مردم بتوانند ببینند و لمس کنند بازگو شود تا روحیه امید  برای ورود به قرن آینده ایجاد شود.

جلوگیری از ایجاد حاشیه برای دولت و دعواهای سیاسی و تأکید بیشتر بر تقویت روحیه سازش، همگرایی و کمک به یکدیگر برای ایجاد یک تحول بزرگ از دیگر بخش‌های مهم دیگری است که این بخشنامه  برای استانداران سراسر کشور الزامی کرده است.

این بخشنامه همچنین در پایان با اشاره به افزایش همه‌گیری کرونا در بعضی استان‌ها به  الزامی شدن استفاده از ماسک و اعمال محدودیت‌های خاص در برخی مناطق اشاره کرده و با تأکید بر دقت و تلاش بیشتر در جهات تأمین سلامت مردم، سلامت، معیشت و امنیت را سه اولویت اصلی دولت در همه استان‌ها اعلام کرد.

واعظی در پایان از استانداران خواست برای تحقق موارد مطرح شده برنامه‌ریزی و  پیگیری کنند و نتیجه اقدامات خود را جهت ارائه به رئیس جمهوری به دفتر رئیس جمهوری اعلام کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول