اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

احتمال ابتلای گسترده به کرونا در استان/ دادستان: چاره‌ای جز اعمال مجدد محدودیت‌ها نیست

تشدید نظارت‌ها بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات و اصناف، ایجاد پویش استفاده از ماسک، ایجاد کمپینی برای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ایجاد کمیپین هر خانه یک پایگاه سلامت و افزایش برنامه‌های آموزشی در صداوسیما و رسانه‌های سطح استان از جمله مصوبات جلسه ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا بود.

احتمال ابتلای گسترده به کرونا در استان/ دادستان: چاره‌ای جز اعمال مجدد محدودیت‌ها نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد صبح امروز جلسه ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا در محل دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد برگزار شد.

تشدید نظارت‌ها بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات و اصناف، ایجاد پویش استفاده از ماسک، ایجاد کمپینی برای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ایجاد کمپین هر خانه یک پایگاه سلامت و افزایش برنامه‌های آموزشی در صداوسیما و رسانه‌های سطح استان از جمله مصوبات این جلسه بود.

احتمال ابتلای گسترده به کرونا در استان

در ابتدای جلسه مجید شیرانی گفت: ما موظفیم از کسانی که مسائل بهداشتی را رعایت می‌کنند تقدیر و افراد بی‌توجه را تنبیه و سرزنش کنیم.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد ادامه داد: در اعمال محدودیت‌ها باید به همه جوانب زندگی مردم نگاه کرد و نباید در بستر احساسات تصمیم‌گیری کنیم بلکه با استناد به مباحث کارشناسی و منطقی برای مبارزه با ویروس کرونا تصمیم بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: استان چهارمحال‌وبختیاری بیشتر در معرض خطر ابتلای گسترده است زیرا در سایر استان‌ها افراد بسیاری مبتلا شده و واکسینه طبیعی شده‌اند اما در استان ما حدودا ۱۰ درصد افراد دچار ویروس کرونا شده‌اند و احتمال ابتلای گسترده و همگانی وجود دارد.

شیرانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم استفاده از ماسک گفت: یکی از راه‌های افزایش انگیزه و توجه مردمی به رعایت مسائل بهداشتی ایجاد کمپین استفاده از ماسک است که تلاش رسانه‌ها را می‌طلبد تا به جامعه القا کرد که استفاده از ماسک یک تحول اجتماعی و نشانه فرهنگ و توجه افراد است.

104 پروتکل بهداشتی برای بازگشایی بعضی از مراکز طراحی شد اما نظارت بر اجرای آن‌ها مطلوب نبود

وی اضافه کرد: ۱۰۴ پروتکل بهداشتی برای بازگشایی بعضی از مراکز و اصناف طراحی شد که متاسفانه در زمینه نظارت بر اجرای آن‌ها اغماض و بی‌توجهی صورت گرفت که پیشنهاد ما ایجاد کمپین دیگری در خصوص رعایت پروتکل‌هاست که افراد داوطلب و دغدغه‌مند را به طور جهادی برای نظارت و بازرسی از مراکز جذب کنیم که علاوه بر ایجاد یک هیجان اجتماعی باعث افزایش رعایت پروتکل‌ها و کاهش گسترش ویروس می‌شود.

دادستان: چاره‌ای جز اعمال مجدد محدودیت‌ها نیست

در ادامه عبدالرضا علیمحمدی با ابراز انتقاد از کم‌توجهی به مبحث نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تصریح کرد: در حال حاضر برای حفظ سلامتی مردم چاره‌ای جز اعمال مجدد محدودیت‌ها و تشدید نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نداریم.

دادستان مرکز استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: خبرهای خوبی از بعضی از مراکز از جمله مرکز دریافت کارت سلامت، مراکز تعویض پلاک، تالارها و آرامستان‌ها و تعدادی از مراکز پرتردد دیگر به گوش نمی‌رسد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی کمرنگ و جمعیت زیادی بدون مدیریت در این مراکز حضور پیدا می‌کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری و محدودیت‌های زیرساختی و دارویی برای جلوگیری از طغیان ویروس باید نظارت‌ها را جدی‌تر اعمال کنیم و در این راستا آمادگی هرگونه همکاری با کادر علوم‌پزشکی را داریم.

سید راشد جزایری نیز در خلال جلسه اظهار داشت: با توجه به تغییر رفتار ویروس همواره باید آموزش‌ها به طور مستمر به مردم داده شود.

راه‌اندازی کمپین هر خانه یک پایگاه سلامت

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: کمپینی تحت عنوان هر خانه یک پایگاه سلامت راه‌اندازی شده است که در آن یکی از اعضای خانوده از طریق سامانه سیب سلامت تحت آموزش‌های مستمر در خصوص ویروس کرونا قرار می‌گیرد و این آموزش‌ها را به اعضای خانواده منتقل می‌کند که تاثیر خوبی در اطلاع‌رسانی و کاهش میزان ابتلا خواهد داشت.

پایان پیام/68033

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول