اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اولویت اعزام زائران حج تمتع 1400 با زائران امسال است/ثبت‌نام 1253 زائر کردستانی برای اعزام به حج

مدیرکل حج و زیارت استان کردستان گفت: یک‌هزار و 235 زائر کردستان در قالب 10 کاروان برای اعزام به حج تمتع 99 ثبت‌نام کرده‌ بودند که اولویت اعزام زائران حج تمتع 1400 این افراد خواهند بود.

اولویت اعزام زائران حج تمتع 1400 با زائران امسال است/ثبت‌نام 1253 زائر کردستانی برای اعزام به حج

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، هاشم ناظمی جلال امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کردستان  ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مظلوم کردستان و شهدای هفتم تیر گرامیداشت هفته حج و هفته قوه قضاییه جنایات آمریکا و حقوق بشری آمریکایی را محکوم کرد.

وی با اشاره به آنچه وزیر حج عربستان در دوم تیر امسال در زمینه برگزاری حج امسال گفته، افزود: به دلیل شیوع و اپیدمی ویروس کرونا حج امسال لغو شد و اعزام حجاج از هیچ کشوری صورت نمی‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شده حج امسال  تنها برای تعداد محدودی از ملیت‌های مختلف ساکن کشور عربستان برگزار شود.

مدیرکل حج و زیارت استان کردستان با اشاره به گسترش و شیوع ویروس کرونا در جهان گفت: به دلیل همه‌گیر شدن این بیماری در جهان تصمیم گرفته شده تعداد محدودی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کمترین آسیب به سفر معنوی اعزام شوند.

ناظمی‌جلال اظهارکرد: زائران ایرانی که امسال برای حج ثبت نام کرده‌اند سال آینده در اولویت اعزام حج قرار خواهند گرفت.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی شورای عالی حج به ریاست رییس جمهور مقرر شده که ارز مورد نیاز سفر حج زائرین ذخیره شود سال آینده میزان ارز  زایرین ثبت نام شده محفوظ خواهد ماند و افزایش نمی‌یابد.

مدیرکل حج و زیارت استان کردستان افزود: امید است سال آِینده حج عزیتمندانه و شرافتمندانه بدون شرایط  ویروس کرونا برگزار شود.

ناظمی‌جلال تعداد زائران استان که امسال برای اعزام به حج در استان ثبت نام کرده‌اند را یک‌هزار و 235  نفر در قالب 10 کاروان عنوان کرد و گفت: این زائران در مرحله اول 25 میلیون تومان برای حج امسال هزینه کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه پس از برگزاری حج 98 مقدمات حج 99 در دستور کار سازمان حج و زیارت قرار می‌گیرد گفت: از همان ابتدا با کشور عربستان قرارداد منعقد می‌شود و ضمن اعلام فراخوان نوبت زائران مراحل ثبت‌نام و تشکیل و ساماندهی کاروان‌ها انجام خواهد شد و انتخاب مدیران پزشک کاروان‌ها و امور پزشکی زایران در دستور کار  حج و زیارت قرار می‌گیرد.

 مدیرکل حج و زیارت استان کردستان  معاینات پزشکی افراد زیر 60 سال و آموزش زائران اسکان تغذیه تدارکات حمل و نقل از برنامه‌های سازمان حج و زیارت بیان کرد.

ناظمی جلال یادآورشد: به دلیل شیوع ویروس کرونا آموزش زائران از طریق فضای مجازی  انجام گرفته است.

مدیرکل حج و زیارت استان کردستان از خدمات ارزشمند کارگزاران حج و زیارت بویژه خدمات ارزشمند مدافعان سلامت تقدیر کرد.

انتهای پیام/ 2330/85

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول