اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

انصاریان: انسان در قیامت باید پاسخگوی چه سؤالاتی باشد؟

حجت‌الاسلام حسین انصاریان گفت:همه انسان‌ها در قبال اعمال خود مسئول هستند و باید جوابگوی عملکرد و تکالیف خود باشند و این مسئله مسئولیت را باید همواره به یاد داشته باشیم چرا که در قیامت از ما سؤال خواهد شد و باید پاسخ دهیم.

انصاریان: انسان در قیامت باید پاسخگوی چه سؤالاتی باشد؟

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حسین انصاریان شب گذشته دوشنبه ۹ تیرماه بعد از نماز عشاء طی سخنانی در حرم حضرت معصومه (س)، اظهار کرد: حضرت معصومه سلام‌الله علیها مورد تربیت و نظر اولیاء الهی قرار گرفته و حقایق عرشی را از اولیاء الهی کسب کرده‌اند.

وی افزود: تدبر در قرآن و دنبال فهم قرآن رفتن، امری واجب است چرا که هم آیات و هم لسان، روایات به این امر مهم تذکر و توصیه فرموده‌اند. براساس روایت، فهم قرآن بهار دل‌هاست و باعث می‌شود، دل انسان زنده شود چراکه کل قرآن موعظه‌ای از طرف خداوند است و باعث احیاء قلوب می‌شود.

این استاد حوزه علمیه تأکید کرد: خداوند در روز قیامت از سفره نعمات اعطایی سوال نمی‌کند چرا که کریم امتناع دارد از این‌گونه سوال‌ها، بلکه خداوند در مورد توحید، تکالیف، عدل، اهل‌بیت(ع)، اعضا و جوارح و عقل و قلب و… سؤال می‌کند، از کسانی که در این موارد کم گذاشتند و یا اصلا در دنیا به دنبال این مسائل الهی نرفتند.

وی اضافه کرد: خداوند در قیامت از امثال ابوذرها و مقدادها سؤال نخواهد کرد چون به دنبال حقیقت بودند و به این حقیقت عرشی و الهی دست پیدا کرده و آن را درک کردند.

انصاریان یادآور شد: رسول خدا(ص) می‌فرمایند قبل از اینکه در قیامت اعمالتان محاسبه شود، خود شخص در دنیا به حساب اعمالش برسد و ببیند عقاید و تکالیف و کردارش چگونه است که در قیامت در امان باشد.

این مفسر قرآن کریم افزود: افرادی که ایمان کافی داشته و اعمال واجب خود را انجام داده باشند، فاصله زمانی زیادی با بهشت در روز قیامت نخواهند داشت چرا که اعمالشان محاسبه شده است.

وی در ادامه گفت: خداوند برای مومنان هم سریع‌الحساب و هم بغیرحساب است و افراد با ایمان را به سرعت اجر و پاداش خواهد داد.

انصاریان  گفت: طبق روایت عده‌ای در قیامت بدون حساب وارد بهشت خواهند شد که شهدای کربلا از مصادیق بارز اینگونه افراد هستند چون در دنیا اعمالشان محاسبه و ارزیابی شده است.

این سخنران مذهبی در پایان خاطرنشان کرد: همه انسان‌ها در قبال اعمال خود مسئول هستند و باید جوابگوی عملکرد و تکالیف خود باشند و این مسئله مسئولیت را باید همواره به یاد داشته باشیم چرا که از محبت اهل‌بیت (ع) ، ولایت حضرت علی علیه‌السلام، تمام کلمات قرآن، سخن گفتن، نگاه کردن، ازدواج، امورات زندگی، اموال، عمر و اعضا و جوارح و… سؤال خواهد شد و باید پاسخ دهیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول